grootte naafgat
grootte naafgat
Wij hebben sinds kort een Clio TCe 100 uit 2009. Nu wil ik daar winterbanden voor kopen, en dat is een hele klus.
Ik heb al heel wat nuttige zaken voorbij zien komen waar ik echt wat aan had. Bijvoorbeeld over die ET waarde, voor mij 43. Ook de lichtmetalen 16 inch kunnen blijkbaar staal 15 inch zijn. Dank daarvoor.
Nu heb ik met het zweet in mijn handen een order bij de autobandenmarkt.nl ingevuld. Daarop staat een velgmaat van:
4 x 100 x 60.00 ET:43.00
Ik lees in eerdere correspondentie dat het naafgat 60.1 moet zijn. Zoek de verschillen in dit geval.
Eh... kan dat verschilletje?
Ik heb al heel wat nuttige zaken voorbij zien komen waar ik echt wat aan had. Bijvoorbeeld over die ET waarde, voor mij 43. Ook de lichtmetalen 16 inch kunnen blijkbaar staal 15 inch zijn. Dank daarvoor.
Nu heb ik met het zweet in mijn handen een order bij de autobandenmarkt.nl ingevuld. Daarop staat een velgmaat van:
4 x 100 x 60.00 ET:43.00
Ik lees in eerdere correspondentie dat het naafgat 60.1 moet zijn. Zoek de verschillen in dit geval.
Eh... kan dat verschilletje?
Re: grootte naafgat
waarschijnlijk wordt daarmee gewoon 60.1 bedoeld. 60 precies bestaat volgens mij niet, en als dat wel zo is, is hij een milimeter te klein voor je naaf.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Wijsneus
Dat kan inderdaad.

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik ga vanavond ook al een set winterbanden halen, mevrouw beweert ook dat het 6cm is...
Naja ik denk dat er geen 60mm is maar altijd wel 61mm,, anders gaat er toch wat van t lak eraf
Naja ik denk dat er geen 60mm is maar altijd wel 61mm,, anders gaat er toch wat van t lak eraf

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem... Luistert het zo nauw? Ik heb wat zitten zoeken en zie dat er wel stalen velgen bestaan met een naafgat van 60.1mm. Standaard modelnummer voor de 60.0mm naafgat velgen is 7715, als je naar de ietsje grotere naafgat gaat is het 8175, maar die wordt door Autobandenmarkt niet aangegeven...
Wie heeft de 60.0 mm naafgat al een keer geprobeerd? En past dat wel?
Ik neem volgende week mijn Clio III phase 2 Tce 100 Dynamique uit 2010 in ontvangst en zou graag de winterbandjes klaar willen hebben staan!

Wie heeft de 60.0 mm naafgat al een keer geprobeerd? En past dat wel?
Ik neem volgende week mijn Clio III phase 2 Tce 100 Dynamique uit 2010 in ontvangst en zou graag de winterbandjes klaar willen hebben staan!

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
OK top!
Nog een vraagje: kan ik de wielmoeren gebruiken die nu de 16" LM velgen (standaard Renault) er op houden? of zijn deze qua vorm niet geschikt?
Thanks!
Nog een vraagje: kan ik de wielmoeren gebruiken die nu de 16" LM velgen (standaard Renault) er op houden? of zijn deze qua vorm niet geschikt?
Thanks!
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Eigenlijk moet je dan wielmoeren met een losse ring gebruiken, anders kan het zijn dat je door de conische kop van een normale wielbout het gat van de stalen velg groter draait.

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Check!
Nog advies over waar ik dergelijke wielbouten het beste kan halen? Automaterialenzaak, of toch bij de dealer?
Nog advies over waar ik dergelijke wielbouten het beste kan halen? Automaterialenzaak, of toch bij de dealer?
Maakt niet veel uit, ik zou lekker naar een banden/velgen boer of inderdaad een automaterialen bedrijf gaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik heb er nog liggen volgens mij. Ik weet alleen niet of die op jou velgen kunnen. Ze komen van een RS.
Laat maar weten of je interesse hebt.
PBtje gestuurd!Frank [Factory] schreef:Ik heb er nog liggen volgens mij. Ik weet alleen niet of die op jou velgen kunnen. Ze komen van een RS.