Pagina 1 van 1
Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 18 jun 2012 00:23
door BenjaminRS
Beste mede eigenaars en liefhebbers!
Ik ben sinds kort in het bezit van een renault clio rs uit bouwjaar 2000 ( vanmiddag voorgesteld op het forum )
Echter heb ik meteen een vraag omdat ik de juiste en beste sportfilter wil gaan plaatsen. Momenteel zit er al een sportfilter op maar die is zo vies geworden en vuil dat ik die meteen wil vervangen voor iets beters.
Ook heb ik al een plan gemaakt om optimaal gebruik te maken van het filter door middel van een behuizing te maken die warmtewerend is en zo plaatsen dat hij voldoende rijwind krijgt.
Misschien kan iemand mijn uitleggen wat het verschil is tussen de :
- 57i K&N Filter kits
- Gen. 2 Filter kits
- Tyfoon filter kits
- Apollo filter kits
Ook heb ik wat gelezen over de Piper Cross venom kit? Ben hier al helemaal niet bekend mee?
Nou variëren ze nogal van prijs waarbij de 57i kit best betaal baar is en rond de 140 euro zal betalen.
Bij de overige kits ga je al gauw naar de 300 - 350 euro zitten meen ik.
Misschien dat iemand me wat advies kan geven en eventueel ervaringen heeft met de dergelijk kits
Met vriendelijke groet,
Benjamin
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 18 jun 2012 18:00
door .luuk
Heb wel een paar grafiekjes gezien waar ze een aantal % meer winst na het monteren van een CDA filter zoals ik erop heb.
Maargoed, of je dat met rijden zult merken..
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 19 jun 2012 17:08
door BenjaminRS
Oke bedankt voor de tip in iedergeval Arjan!
Ik had zelf ook nog wat research gedaan op internet en wat verschillende dingen opgevangen.
Heb goede ervaringen zelf met een 57i K&N Filter ( op peugeots 106 gti en een 306 gti )
Nou hoor ik dus ook dat mensen wel licht verschil merken toen ze de K&N hadden gemonteerd.
Ook lees ik positieve berichten over de Piper Cross filter en mijn gevoel neigt toch om die uit te proberen. Voor mijn type auto/motor kost hij €113 dus dat vind ik het proberen op zich wel waard.
Filter wat momenteel op de auto is gemonteerd is ontzettend vet en erg vuil te vuil naar mijn mening en weet bijna wel zeker dat dit me vermogen kost.
Ook ben ik me bewust van het feit dat het allerbelangrijkste is dat je voor goede rijwind/koude lucht toevoer zorgt!
Graag hoor ik nog jouw mening hier over.
Alvast bedankt
Gr, Ben
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 20 jun 2012 19:41
door 16Vke
steek het std luchtfilterhuis + luchtfilter terug (eventueel een K&N inlegfilter), die open luchtfilters zijn voor niets goed.
Je zal er alleen maar een dieper geluid en veel meer benzineverbruik met bereiken, voor de rest 0.000001% PK winst op een std blok.
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 15 jul 2012 09:24
door Wizard
.luuk schreef:Heb wel een paar grafiekjes gezien waar ze een aantal % meer winst na het monteren van een CDA filter zoals ik erop heb.
Maargoed, of je dat met rijden zult merken..
Bovenin kan het schelen. Dus, in je top vermogen. Onderin boet je in. Maar die verschillen zijn marginaal en voor ons niet merkbaar. Hetgeen wat je denkt te voelen zit tussen de oren. Geluid is beleving.
@Topicstarter: Met SF heb ik goede ervaringen. Niet geöliede inlegfilter. Één keer in de zoveel tijd de boel schoonmaken volstaat.
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 17 jul 2012 12:55
door Shiftgear
http://img63.xooimage.com/files/c/d/3/is_4-25cb131.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1 van de beste systemen na standaard.
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 25 aug 2012 15:18
door raver
Wizard schreef:.luuk schreef:Heb wel een paar grafiekjes gezien waar ze een aantal % meer winst na het monteren van een CDA filter zoals ik erop heb.
Maargoed, of je dat met rijden zult merken..
Bovenin kan het schelen. Dus, in je top vermogen. Onderin boet je in. Maar die verschillen zijn marginaal en voor ons niet merkbaar. Hetgeen wat je denkt te voelen zit tussen de oren. Geluid is beleving.
@Topicstarter: Met SF heb ik goede ervaringen. Niet geöliede inlegfilter. Één keer in de zoveel tijd de boel schoonmaken volstaat.
ik heb zo'n filtertje in mijn clio 1.8 16v liggen, maar behalve dat het leuk klinkt merk je het verschil echt niet hoor..
wordt niet beter/ slechter, alleen het klinkt in combi met een einddemper erg lekker

(ik vond het de 150 eurotjes iig wel waard

)
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 25 aug 2012 19:37
door Marco (ClioII)
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Pipercross Viper Kit (Cold air intake) op m'n Clio maar wat een geweldig filter is dit zeg!!
Je moet het zelf ervaren maar ik heb het idee dat door dit filter de Clio iets beter reageerd en dus ook iets sneller is.
Foto van mijn filter:

Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 26 aug 2012 12:34
door Wizard
Op toeren ja. Onderin niet.
@Marco, kan best zo zijn. Ligt er aan hoe het traject de lucht aanzuigt. Als ik het zie bij mijn Clio is het tranentrekkend. Achter de koplamp!!

Binnenkort maar eens onder de kap van een RS duiken. Ben benieuwd hoe deze de aanzuiging hebben. Gezien ze een andere grille hebben, die luchtdoorlatender oogt, zou het me niks verbazen als de aanzuiging achter de grille zit.
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 28 aug 2012 09:36
door Shiftgear
Wizard schreef:Op toeren ja. Onderin niet.
right, en hoe moet je met een RS rijden ? Juistem, hoog in de toeren.
Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 28 aug 2012 18:25
door raver
-Jo- schreef:Wizard schreef:Op toeren ja. Onderin niet.
right, en hoe moet je met een RS rijden ? Juistem, hoog in de toeren.
dat is toch met elke clio

Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 27 okt 2012 18:49
door M_bettonvil
ik heb zelf dit weekend er een 57i kitje er op gezet maar merk wel degelijk verschil op een 1.4 8v trekt sneller op en draait veel rustiger dus ik zeg super kitje

Re: Wat is precies het verschil met de K&N Filters?
Geplaatst: 21 nov 2012 23:47
door musQ
Openlucht filters op een stock blok is een dood zonde.
Mensen die beweren dat ze het merken wil ik graag de dyno uitslagen zien. Zowel standaard filter als sportfilter.
Een PK toename van 10% merk je pas echt bij snelle blokken.
Het is meer de gedachte die zegt dat het helpt, beter geluid sportief geluid etc...
Dus of harde bewijzen of gewoon een 25euro sportfilter plaatsen.
Of je moet je inlaat en uitlaat gaan aanpakken. Chippen, andere nokkenassen plaatsen, andere ontsteking plaatsen etc.... etc... Dan zal een coldair intake de beste oplossing zijn.