Ik heb inmiddels bovenstaande adapter besteld en ontvangen. De zus van mijn vriendin woont in Londen en mijn schoonouders moesten er van het weekend toch even langs (handig van die schoonouders). Dus de verzendkosten had ik niet. De pond staat nu op 1,25...dus ben ik €21.25 kwijt voor de adapter en de koppelingskabel.
Inbouwen is een fluitje van een cent. Althans...als je de orginele ISO stekkers er nog in hebt zitten. Je krijgt:
- Een los kastje
Een speciaal kabeltje waar je de stuurbediening, ISO stekkers en het kastje op kunt aansluiten
Het aansluitkabeltje van het kastje naar de radio. In mijn geval een Pioneerkabeltje met een 3,5" stekkertje.
Alleen..de ruimte achter de radio is vrij beperkt. Dus het is frotten geblazen. Mede ook de oorzaak dat ik de zekering liet klappen
Maar het werkt prima. Alleen heb je niks aan de presets van je radio. Hij zal alleen (niet automatisch) de frequentieband afgaan als je aan het wieltje draait. Met de bovenste knop selecteer je de Source en met de onderste knop de band. Hou je de bovenste knop ingedrukt...dan gaat de radio uit. Hou je de onderste knop ingedrukt terwijl je een CD luistert...dan springt hij terug naar het eerste nummer. Druk je tegelijk op de twee volumeknoppen...dan springt hij op Mute. Wel de twee knoppen opnieuw indrukken...anders bedien je het volume helemaal van laag naar hoog. Erg irritant.
Meerwaarde van de stuurbediening? Ik heb lange armen en kan mijn radio nu onderhand wel blind bedienen. Het is leuk dat het erop zit en je kunt nu ook de radio bedienen als de klep dicht zit. Maar verder?