motor werkt niet - defecte injectoren

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
MitchellB_

motor werkt niet - defecte injectoren

Bericht door MitchellB_ »

Ik heb een clio 2 van 2002 (1.5dci, 65pk). Mijn auto start niet meer en nu heeft de garage vastgesteld dat mijn injectoren niet meer werken. Is het misschien mogelijk dat als ik een injectorenreiniger gebruik (die je bij de diesel giet) dat hij misschien gemaakt kan worden? Of heb ik mij maar iets laten wijs maken? :laugh4:
roylee
forum member
Contacteer:

Re: motor werkt niet - defecte injectoren

Bericht door roylee »

als je verstuivers/injectoren "kapot" zouden zijn dan moet dat 1 voor 1 gebeurd zijn. kan nooit zijn dat alle vier de verstuivers/injectoren in 1 keer gaan. ik zou eerder zeggen BDP sensor of nokkenas sensor. dealers zitten om geld verlegen en weten precies waar ze op dit moment aan kunnen verdienen. als je in de buurt woont wil ik hem wel voor je uitlezen. ;)
Afbeelding
Remco_Rs
beginner
Contacteer:

Bericht door Remco_Rs »

Wil je even wat meer info neerzeten mbt niet starten?? En hoe komt de garage erbij dat de verstuivers stuk zijn ., neem aan dat ze je wel wat meer info hebben verschaft mbt het defect . Wat hebben ze bv gedaan om diagnose te stellen? .
En Roylee buiten het feit dat jou antwoord een beetje erg kort door de bocht is , en werkenlijk nergens op gebaseerd kan worden . Is het wel degenlijk mogenlijk dat er 4 verstuivers defect kunnen zijn in eens .
Voorbeeldje is bv een versleten/defecte brandstofpomp waardoor er metaaldeeltjes het brandstof circuit in komen en de verstuivers slopen ( kan ,maar hoeft niet )
Renaultmonteur
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

als die stukjes de verstuivers zouden slopen dan zou dat tijdens het rijden moeten gebeuren waardoor in 1 keer de verstuivers naar de knoppen gaan. maar ik kan me niet voorstellen dat je de dag ervoor bijvoorbeeld nog rijd en dat hij de volgende ochtend ineens niks meer doet. ik ben in ieder geval wel wat wijzer over wat jij net zij :thumbsup:
Afbeelding
Remco_Rs
beginner
Contacteer:

Bericht door Remco_Rs »

Daarom is het ook belangrijk dat we wat meer " Info " krijgen mbt het probleem . En om ook maar even antwoord te geven met zijn vraag . Nee met injector reiniger maak je geen defecte verstuivers.

Want ja is de auto er ineens mee gestopt? of liep de motor al slecht? . Dus wacht wel even het antwoordt af 8-)
Renaultmonteur
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”