Pagina 1 van 1
Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 08 dec 2011 22:54
door roYa
Mensen, ik wil me rubber + lager vervangen die bovenop me voorschokdempers gemonteerd zijn. Dit ivm veel speling. Moet me auto daarna ook weer uitgelijnd worden? Of is het verstandig of maakt het niets uit?
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 08 dec 2011 23:48
door Nelis
Nee hoeft niet!
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 10 dec 2011 16:22
door roYa
Thanks!!
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 12 dec 2011 17:41
door zarok
Zou het wel doen, als je de veerpootlagers bedoelt. Je veerpoot moet er onderuit en wordt daarna weer gemonteerd. Bij mij werdt verteld wel opnieuw uit te lijnen.
Veerpootlagers kan je niet zien in de motoruimte, als je de schotels die je ziet in de motorruimte ziet bedoelt hoef je idd niet opnieuw uit te lijnen.
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 13 dec 2011 15:31
door roYa
Lijkt mij iig niet, heb ik niet gedaan. Het is namelijk geen dragend deel. Heb de verkeerde onderdelen besteld. Heb top mount kit besteld met een wentellager en een rubber. Dus me schokbreker moet er daarvoor idd af. Maar heb verschotels nodig want die zijn versleten denk ik. Of zeggen jullie dat die wentellagers+ rubbers eerder verslijten? Er zit namelijk speling in me voorste schokdempers.
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 17 dec 2011 00:33
door Arjan
Als je (een deel van) je ophanging loshaalt kan je volgens mij beter wel opnieuw uitlijnen. Een halve raad afwijking heb je gauw te pakken en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van je banden.
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 17 dec 2011 12:28
door roYa
Thnx! Ik had de rubbers + lagers besteld die nog aan de binnenkant van je wielkadten over de demper zitten. Maar moet ook nog nieuwe veerschotels.
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 20 dec 2020 22:01
door Junior1981
Misschien een reactie op een te oud bericht maar toch het proberen waard. Nadat je het lager, toprubber, vulbus en de moer hebt geplaatst klopt het dat het toprubber nog gewoon iets te bewegen was?
Re: Speling Taatspot (Wentellager, Schokdemper)
Geplaatst: 20 dec 2020 22:31
door mox
Ja, dat klopt. De onderdelen die je noemt rammelen en bewegen allemaal, maar zodra de veerpoot in de auto gemonteerd is en de auto weer op de grond staat zit alles vanzelf zoals het hoort. Door het gewicht van de auto wordt het hele pakket spelingsvrij samengedrukt.
Merk op dat de veerpoot bij de Clio 2 aan de bovenkant niet eens vast aan de carosserie is bevestigd, maar gewoon "los" zit. De rubber schijf bovenop zorgt ervoor dat de boel er niet onderuit kan vallen, mocht je van een springschans af rijden.