vraagje over het gebruik van high level naar low level.
vraagje over het gebruik van high level naar low level.
voor de gebruikers van de "normale" tunerlist radio is er een high/low level filter nodig om een versterker te activeren .
ik gebruik nu voor mijn voor kanalen het vermogen van mijn auto radio naar de MTX compo set voorin .. op de achterkanalen heb ik het high level filter aangesloten en dat naar een amp gestuurd voor het laag ...
vraag : kan ik met het high level filter nog steeds een set achter speakers gebruiken .. met andere woorden is het dan gewoon een aftap en krijgt de versterker dan nog steeds een goed signaal om het laag te laten spelen dmv een sub >? dus speakerbedrading voor links en rechts achter naar het filter en van het filter weer terug naar de achter speakers en het low level gedeelte naar de versterker ?
Jeroen
ik gebruik nu voor mijn voor kanalen het vermogen van mijn auto radio naar de MTX compo set voorin .. op de achterkanalen heb ik het high level filter aangesloten en dat naar een amp gestuurd voor het laag ...
vraag : kan ik met het high level filter nog steeds een set achter speakers gebruiken .. met andere woorden is het dan gewoon een aftap en krijgt de versterker dan nog steeds een goed signaal om het laag te laten spelen dmv een sub >? dus speakerbedrading voor links en rechts achter naar het filter en van het filter weer terug naar de achter speakers en het low level gedeelte naar de versterker ?
Jeroen
Re: vraagje over het gebruik van high level naar low level.
hmmm, heb ik weleens geprobeerd, maar een high lvl filter past het signaal wel aan, en niet altijd positiever elke aftap betekent signaal verlies, al kan je uiteraard wel compenseren met je gain van je versterker om zodoende je low wat sterker door te geven, anders via je fader instellingen het uitgangssignaal van achter hoger zetten, en zodoende kan je ook wat compenseren.
Als je een high lvl input op je versterker hebt zou ik die peroonlijk gebruiken ipv van je kastje van je achterspeakers aftappen.
voor de subs dan.
heb je 1 amp, of heb je er 2?
Als je een high lvl input op je versterker hebt zou ik die peroonlijk gebruiken ipv van je kastje van je achterspeakers aftappen.
voor de subs dan.
heb je 1 amp, of heb je er 2?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
ik heb het zitten in mijn bmw,
voor en achter op de radio
bij de achterspeakers Hi Lo converter naar de sub.
geen verlies hierbij mij
voor en achter op de radio
bij de achterspeakers Hi Lo converter naar de sub.
geen verlies hierbij mij
Groeten, Vincent.
Hoi topic strater
Ik vroeg me even wat af. Je zegt dat de tuner list radio's een high to low filter nodig heeft. Ik heb een update list (clio3) radio. Zit ergens in een stekker daar dan wel een low signal? Ik zit nu ook met een high low filter maar ben dr niet over te spreken.
Ik vroeg me even wat af. Je zegt dat de tuner list radio's een high to low filter nodig heeft. Ik heb een update list (clio3) radio. Zit ergens in een stekker daar dan wel een low signal? Ik zit nu ook met een high low filter maar ben dr niet over te spreken.
Hoi, ik snap je even niet. Hoe kan je een high output dan opeens zien als een low level output?? Of zet je je "fader" dermate laag dat je dan een low level output heb? Misschien begrijp ik je verkeerd maar ik vind je oplossing een beetje van het betere prutswerk. Als je iets parallel zet dan verander je ook de impedantie. Ik snap je oplossing niet.... Maar nogmaals misschien begrijp ik je verkeerd. Grtz
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
hi level betekent niets meer dan een speaker versterkt is (door de radio)
lo level betekent dat je een onversterkte uitgang hebt, dit is bedoeld voor een versterker op aantesluiten ( tulp aansluiting)
De versterker filtert zelf de tonen eruit die hij nodig heeft, hiervoor draai je aan 1 van de instelling wieltjes
een hi / lo converter doed niets meer of minder dan een signaal omzetten naar tulp voor een versterker op aan te sluiten.
dit tap je dus bij bijvoorbeeld je achter speaker af voor een tulp signaal zonder dat dit invloed hebt dat je achter speaker slecht gaat spelen of dat je de achter speaker moet vervallen
lo level betekent dat je een onversterkte uitgang hebt, dit is bedoeld voor een versterker op aantesluiten ( tulp aansluiting)
De versterker filtert zelf de tonen eruit die hij nodig heeft, hiervoor draai je aan 1 van de instelling wieltjes
een hi / lo converter doed niets meer of minder dan een signaal omzetten naar tulp voor een versterker op aan te sluiten.
dit tap je dus bij bijvoorbeeld je achter speaker af voor een tulp signaal zonder dat dit invloed hebt dat je achter speaker slecht gaat spelen of dat je de achter speaker moet vervallen
Groeten, Vincent.
Ok, er is idd een misverstand en begreep ik hier even niet waar het om gaat.
Wat ik bedoel: ik heb nu ook zo'n kastje die van een high level een low level maakt en daar ben ik niet over te spreken. Mijn vraag is: zit er op een update list radio een low level uitgang ergens in de stekker uitgangen zodat ik dat kastje niet hoeft te gebruiken. Het kastje is idd geen prutswerk maar ideaal is het zeker niet. In de radio zit intern een laag signaal dat wordt versterkt en vervolgens ga je het weer naar beneden brengen wat niet ten goede komt voor de kwaliteit. Nu zal dat niet te merken zijn voor een sub maar is wel te horen als je vervolgens inbrengt in een versterker voor speakers (bij mij wel )
Wat ik bedoel: ik heb nu ook zo'n kastje die van een high level een low level maakt en daar ben ik niet over te spreken. Mijn vraag is: zit er op een update list radio een low level uitgang ergens in de stekker uitgangen zodat ik dat kastje niet hoeft te gebruiken. Het kastje is idd geen prutswerk maar ideaal is het zeker niet. In de radio zit intern een laag signaal dat wordt versterkt en vervolgens ga je het weer naar beneden brengen wat niet ten goede komt voor de kwaliteit. Nu zal dat niet te merken zijn voor een sub maar is wel te horen als je vervolgens inbrengt in een versterker voor speakers (bij mij wel )
Je heb tunerlist en updatelist Renault autoradios.
Type radio.
Type radio.
hmmm even een update. .. ik heb de achterkanalen nu op het hi/low filter staan en daar speelt alleen de sub op .. de voorspeakers spelen gewoon op de voorste radio kanelen ... ik vind het wel prima zo ... beetje zonde van alle tijd en dempings materiaal wat nu in de achterste ruimtes zit maar ik geloof het wel ... uitbreiden kan altijd nog .
Jeroen
Jeroen
bedankt ,. dat heb ik intussen begrepen ... ik heb er alleen niets meer in ..! zijn holle ruimtes .
Jeroen
Jeroen