Vorige week heb ik een Clio III 1.4 16-V Team Spirit uit 04-2006 gekocht. Nu ik een brochure uit 2006 heb uitgeplozen heb ik vraagtekens of het inderdaad wel een Team Spirit is. De auto heeft alles wat een Team Spirit moet hebben, maar hij is voorzien van de tellers uit de Authentique en Expression uitvoering. Dus zonder de chrome randen en de analoge meters voor brandstof en watertemperatuur.
Via onderstaande link kom je bij een identiek exemplaar dat ik op internet heb gevonden, dus ook met de verkeerde tellers. Blijkbaar komt het dus vaker voor.
http://www.autotrader.nl/auto/renault/v ... eam#foto-9
Van het typeplaatje heb ik de volgende gegevens overgenomen:
BROA F139423
EA3 SAN913 EPACK1
NV676 DRAP03 HARM02
TLHOLL CGN Y2M
Kan iemand mij aan de hand van het typeplaatje vertellen of mijn auto inderdaad een Team Spirit uitvoering is ?
Is er nog meer te vertellen over deze afwijking ?
Alvast bedankt.
Louis.
Verkeerde tellers ?
Re: Verkeerde tellers ?
Was hier laatst ook nog iemand op het forum met het zelfde probleem.
Aan de hand van je type plaatje kunnen we je niet vertellen of het een team spirit is.
Wel dat je een zwarte auto hebt ( 676). Dat je een 5 deurs hebt. Dat de auto in Nederland gemaakt is etc.
!
Aan de hand van je type plaatje kunnen we je niet vertellen of het een team spirit is.
Wel dat je een zwarte auto hebt ( 676). Dat je een 5 deurs hebt. Dat de auto in Nederland gemaakt is etc.

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
- forum starter
- Contacteer:
Dit dashboard (dus niet alleen tellers) is volgens mij alleen geleverd op de basisuitvoering Authentique en/of Expression.
Misschien is de auto hierna opgewaardeerd met velgen om het een team-spirit uitvoering te laten lijken?
Hierdoor wil het nog wel is gebeuren (wat ik vaker zie) dat dealer en met name universele bedrijven de auto als een hogere uitvoering zien.
Misschien is de auto hierna opgewaardeerd met velgen om het een team-spirit uitvoering te laten lijken?
Hierdoor wil het nog wel is gebeuren (wat ik vaker zie) dat dealer en met name universele bedrijven de auto als een hogere uitvoering zien.
een team spirit uitvoering is van binnen gelijk aan een dynamique comfort.
alles is hetzelfde als mijn team spirit uitvoering op de tellers na.
ik heb dus wel de luxe tellers erin.
denk dat dit gewoon een business line is met pack comfort.
iedere auto verschilt per 1e eigenaar, je kon in die tijd veel opties bijkopen of weg laten.
zeg maar zo, als de auto maar een naam heeft.
team spirit levert bij inruil/verkoop iets meer op dan een business line/expression.
gewoon zo laten.
alles is hetzelfde als mijn team spirit uitvoering op de tellers na.
ik heb dus wel de luxe tellers erin.
denk dat dit gewoon een business line is met pack comfort.
iedere auto verschilt per 1e eigenaar, je kon in die tijd veel opties bijkopen of weg laten.
zeg maar zo, als de auto maar een naam heeft.
team spirit levert bij inruil/verkoop iets meer op dan een business line/expression.
gewoon zo laten.
Bedankt voor de reacties tot nu toe !
Het is een Team Spirit uitvoering, daarvan ben ik vrij zeker. De bekleding bijvoorbeeld, en de kleuren en materialen in het interieur zijn alleen geleverd in de Dynamique uitvoering. De Team Spirit is daarop gebaseerd. Bovendien komt het BPM-bedrag zoals vermeld op het kenteken overeen met de de prijs van de Team Spirit uitvoering met de 1.4 16-V motor met metallic lak en 5 deuren. Dat klopt helemaal met mijn auto.
Ik heb de meeste occassionsites gescand op Clio 's (type 3) en mijn conclusie is dat er veel in de verkeerde uitvoering worden aangeboden. Dat gebeurt ook bij Renault dealers.
Ik begin te denken dat het een logistiek probleem was. Bij een bepaalde productie-serie waren de tellers met de chrome randen op een gegeven moment op. Dus hebben ze maar tellers uit de goedkopere uitvoeringen gemonteerd.
Louis.
Het is een Team Spirit uitvoering, daarvan ben ik vrij zeker. De bekleding bijvoorbeeld, en de kleuren en materialen in het interieur zijn alleen geleverd in de Dynamique uitvoering. De Team Spirit is daarop gebaseerd. Bovendien komt het BPM-bedrag zoals vermeld op het kenteken overeen met de de prijs van de Team Spirit uitvoering met de 1.4 16-V motor met metallic lak en 5 deuren. Dat klopt helemaal met mijn auto.
Ik heb de meeste occassionsites gescand op Clio 's (type 3) en mijn conclusie is dat er veel in de verkeerde uitvoering worden aangeboden. Dat gebeurt ook bij Renault dealers.
Ik begin te denken dat het een logistiek probleem was. Bij een bepaalde productie-serie waren de tellers met de chrome randen op een gegeven moment op. Dus hebben ze maar tellers uit de goedkopere uitvoeringen gemonteerd.
Louis.
dat kan kloppen. ikzelf heb een 2005 team spirit van eind september. de allereerste productie.
dat de laatste uitvoeringen met de goedkopere tellerbak zijn uitgevoerd heeft renault misschien doen besluiten om deze uitvoering te schrappen
dat de laatste uitvoeringen met de goedkopere tellerbak zijn uitgevoerd heeft renault misschien doen besluiten om deze uitvoering te schrappen