Vale bumper

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
pascallos

Vale bumper

Bericht door pascallos »

Heeej,

Ik weet dat meer mensen hier last van hebben en men gebruikt dan een middel van vb. Poorboys, Mothers etc.. Zelf heb ik Mothers Back to Black gekocht, maar voor mijn gevoel werkt het totaal niet. Op mijn bumpers heb ik witte plekken zitten (lijkt net uitgelopen te zijn) en die vind ik lelijk. Met Mothers heb ik ze al eens bewerkt, maar zonder echt resultaat. Zijn er andere methoden of heb ik iets verkeerd gedaan? Mijn werkwijze:

- Auto gewassen etc. toen Mothers aangebracht op een pad
- Pad gebruikt om het uit te wrijven op de bumper
- Enkele minuten in laten trekken en toen met 2 vegen met een doek uitgewreven.
WKB

Re: Vale bumper

Bericht door WKB »

Het beste is wel dat je hem eerst goed ontvet om de vale en vuile laag te verwijderen, anders smeer je het product over het vuil heen en werkt het inderdaad niet
pascallos

Bericht door pascallos »

Werkt een product als Bionet dan? Is een ontvetter welke ik voor mijn fietsen gebruik om de ketting etc. volledig vet/teflon vrij te krijgen etc. Of anders Wasbenzine/Spiritus?
WKB

Bericht door WKB »

Dat zou wel kunnen, ik zou alleen eerst proberen om wat water met een ontvettend afwasmiddel te pakken (dreft oid).

Grote kans dat dit het kunstje al doet desnoods eerst een klein stukje doen en dat drogen en de back to black op gebruiken. Als het op dat plekje werkt kan je daarna de hele bumper doen.

Wel even een afwasborstel of een kwast gebruiken om het in te werken.

Als dat niet werkt zou je de wasbenzine kunnen proberen
Carclean.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Carclean.nl »

Het is denk ik meer de vraag wat voor vlekken het zijn.

Resten van wax/polijstmiddel o.i.d. of vlekken waar het pigment helemaal van verdwenen is.

Kan je er goede foto's van maken?
pascallos

Bericht door pascallos »

Hoi,

Heb de tip opgevolgd met het wasmiddel (dreft en een borstel), goed afspoelen, drogen en dan aanbrengen.

Werkte perfect maar nu 6 dagen later en een paar buien heb ik weer witte uitslag op de bumper (witte strepen).

Afbeelding
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Wat ik altijd bij kunstof delen gebruik is olie ,bijv motorolie , een paar druppels op een katoenen doek smeren en goed inwrijven , resultaat = hij glimt helemaal alsof het weer nieuw is heeft ook een wax effect en gaat heel lang mee. probeer het ook op je gril en de zwarte randen rondom je spiegel .
2.0 16v RS
WKB

Bericht door WKB »

het heet niet voor niets "motor" olie toch? heel slecht plan om dit op kunststof te gaan smeren als er ook producten speciaal voor gemaakt zijn :roll:

Ik heb als kado bij een bestelling dit gekregen:

Black WOW Pre-Cleaner

Dit werkt echt geweldig om waxresten en andere vervuiling te verwijderen heb nog nooit iets gehad dat zo goed werkt. Het is wel prijzig maar heel zuinig in gebruik!

Dit borsteltje erbij nemen om het vuil los te maken:

Borsteltje
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ik spreek uit eigen ervaring , oude verweerde plastic kan je met olie schoonmaken , het is een goedkope manier , ik zou zeggen probeer het en je ziet direct resulaat , google maar op internet , er zijn meer mensen die dat weten :thumbsup:

http://www.vooroma.nl/schoonmaaktips/bu ... nmaken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.leerwiki.nl/Hoe_laat_je_de_p ... euw_lijken" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0 16v RS
Koeno

Bericht door Koeno »

ik heb het vroeger op mijn starlet met olijfolie gedaan,
elke poetsbeurt paar drupjes olijfolie op een doek en boenen maar...

bumpers waren altijd enorm proper,
je moest wel goed boenen/droogwrijven want anders blijft al het vuil in de olie plakken,
maar eenmaal goed droog, zag de bumper er als nieuw uit...

tmoet niet altijd veel geld kosten om een goeie oplossing te zijn hoor :p
pascallos

Bericht door pascallos »

Met olijfolie....klinkt makkelijk.
Je hebt het over proper, dus is het dan gelijk klaar dus weer mooi zwart, of opteer je ervoor om er vervolgens nog een middel a la back to black op te doen?
WKB

Bericht door WKB »

Lijnzaadolie is gelijk alweer heel iets anders als motorolie.....

Jullie zeggen wel dat het er weer als "nieuw" uit ziet maar kunststof delen glimmen absoluut niet als ze nieuw zijn. Het mooiste is om het netjes te hebben zonder dat het die neppe glans krijgt want dat vind ik echt vreselijk. Net als die bandenprut van de action waar je banden ook zo vreselijk van gaan glimmen bah :thumbsdown:

Als je je banden nieuw koopt glimmen ze ook niet maar zijn ze mat met hooguit een satijnen glans.

Dit is natuurlijk wel persoonlijk en moet je zelf uit maken wat je mooier vind.
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Je moet zelf weten hoe je het doet , ik geef hier alleen maar een idee .
2.0 16v RS
marielleee1

Bericht door marielleee1 »

ik weet niet of je ook daadwerkelijk die witte vlekken er mee af krijgt. Maar mijn bumpers waren ook helemaal dof en vaal zwart geworden. Leek meer op donker grijs.

Wat ik nu zelf altijd gebruik is oké wax. Dat is een vettige wax, die beschermd.. Maar ook de kleur weer op haalt. Eerst bumpers wassen. Gewoon met een reinig daarna oké wax erop.. En hij glimt weer en is weer zwart. Dit doe ik 1x per maand!
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”