Hoi,
Vorige week Zaterdag bij Henny geweest met m,n Clio
Hartelijk ontvangen.. praatje.. aan de gang geweest.. bakkie koffie : )
Linkervoorwiel.. Remklauw eraf
Er zat enige speling op de 2 geleidestiften(orginele naam weet ik niet) die vrij in de remklauwhouder zitten/bewegen
In deze "stiften" zitten dan normaal de 2 klembouten vande remklauw
Henny gaf aan dat dit de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn van het trillen in het stuur
Hij liet me ook aan 1 "stift" een slijtageplek zien
Ja dacht ik.. dit is het : )
Thuis heb ik het andere voorwiel en remklauw eraf gehaald
En ook speling.. maar ook enigzins dezelfde speling als links op de "stiften"
Uuh ja toch een beetje twijfels
Afgelopen Maandag naar een automaterialenzaak geweest voor de "stiften" en de remklauwhouders
3 zaken afgeweest en alledrie verwezen ze me naar een dealer omdat ze dit niet hadden
Op internet kon ik zo ook niks vinden en hiervoor naar de sloop leek me ook niet verstandig
Dus dezelfde dag naar een dealer in Veldhoven geweest
Verhaal verteld aan de balie aan een wat oudere man ong in de vijftig en hij twijfelde of het wel aan
de geleidestiften lag
Hij wist niet of er speling of een bepaalde speling mag zijn in de remklauwhouder met de "stiften"
Hij had nog nooit eerder hiervoor deze geleidestiften verkocht
Maar ja ze waren waarschijnlijk toch wat versleten wat ik en Henny hadden gezien
Hij had geen 2 setjes liggen
Kheb 1 setje meegenomen en de andere afgelopen Woensdag
Hij had ook geen remklauwhouder liggen om te passen met de "stiften"
Hij vroeg wel.. heb je orginele remschijven gemonteerd
Wel nog met hem besproken om de auto eventueel na te laten kijken
En dan eerst mij bellen als ze wat gevonden zouden hebben..
Woensdag zaten beide setjes erin
Diameter vande oude en nieuwe stiften nagemeten met een digitale schuifmaat
Nagenoeg geen verschil.. 44€ was niet nodig geweest
Ja achteraf had ik beter met fietsje en de oude "stiften" naar de dealer kunnen gaan
en dan eerst controleren.. maar ja we zagen slijtageplekjes.. dus..
Afgelopen Vrijdag naar een 2de dealer in Hapert geweest
Geholpen aan de balie door een monteur van in de dertig denk ik
Hij had (ook) geen remklauwhouder liggen
Verhaal weer verteld, en hij vroeg ook oa of ik orginele schijven had gemonteerd
Volgens hem mag er wel speling in de remklauwhouders met de geleidestiften zitten
Dus dan zal het waarschijnlijk niet aan de speling liggen..
Hij had het druk en ging weer verder met z,n werk en zei,
We kunnen de auto eventueel nakijken en dan zou ik ook eerst een telefoontje kunnen krijgen
wat er aan de hand kan zijn voordat ze het zouden herstellen
Kheb inmiddels van Henny mail gehad,
Het rubberwerk controleren (draagarmen, fusee, spoorstang, taatslager e.d.) Taatslager kan zeker ook omdat het trillen na een tijdje terug komt. Als alles weer op de oude plek zit nadat de boel uit de veren is geweest.
En de volgende keer toch maar ATE gecoate schijven pakken
Ik heb zelf nog een vermoeden dat het de linkerwielnaaf kan zijn
Omdat de eerste x dat ik het voorwiel eraf wilde halen (al enige tijd geleden) 1 vande wielmoeren erg vast zat
Zo vast dat ik zelfs door zelf bovenop de kruissleutel te staan hij nog niet los ging
Kheb de wielmoer losgekregen met een buisje van ong een halve meter "over" de kruissleutel
Dat van deze wielmoer had ik jou Henny nog niet verteld of wel? kweet niet meer..
Vande week nog eens zelf kijken, en anders een dealer erna laten kijken.. denk ik
Of misschien zelf een meetklok met statief aanschaffen
Om bv een kromme schijf/wielnaaf te controleren
Met googlen ben ik nog iets tegengekomen ivm kromme remschijven
Betreft wel geen Renault maar vw polo
Misschien niet geoorloofd met dit topic
Alleen lezen en geen reacties via dit topic aub
Toen ik het las.. dacht ik tjonge jonge.. meer als 3 jaar ..
http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=38915&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Henny bedankt voor je hulp tot nu toe, En dat ik langs mocht komen..
Mvg
bennie