Startproblemen clio '96 1.4
- Steven_5727
- beginner
- Contacteer:
Startproblemen clio '96 1.4
Al een tijdje heb ik problemen met het koud starten van mijn clio (en loopt hij onregelmatig stationar). Ook brand het waarschuwingslampje voor electronische storing (lampje gaat wel uit als de motor loopt). Onlangs ben ik naar de renaultdealer geweest en zij zeiden dat de dit probleem mogelijk veroorzaakt wordt door de stappenmotor. Na dit te hebben vervangen is het probleem nog steeds niet opgelost. Mijn vraag is of iemand eveneens met dit probleem is geconfronteerd of mogelijk weet wat het veroorzaakt.
Ik zie de reacties tegemoet.
Gr. Steven
Ik zie de reacties tegemoet.
Gr. Steven
Re: Startproblemen clio '96 1.4
Bougies kan idd. Maar ook gewoon de bougiekabels kunnen aan vervanging toe zijn.
Lambda, als die er in zit. Dacht het wel maar ben er niet zeker van...
Lambda, als die er in zit. Dacht het wel maar ben er niet zeker van...
- Steven_5727
- beginner
- Contacteer:
heb de lambda sonde en alle andere sensoren in het blok vervangen. renault dealer leest hem ook goed uit.
ga zo de bougies proberen
ga zo de bougies proberen
- Steven_5727
- beginner
- Contacteer:
Single point injectie heb hem al helemaal schoongemaakt enzo maar heb nix geholpen
Ook wel injector genoemd
!

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Goededag, ik ben vincent en heb sinds een jaar een clio 1.4-16v in MTV uitvoering.
Sinds een maand of 3 heeft hij startproblemen. Dwz de ene dag is er geen probleem maar soms moet ik wel 4 of 5 keer starten voor dat ie t doet. De auto bevalt verder perfect alleen omdat ik m elke dag nodig heb is dit zeer vervelend. Wat zou dit kunnen zijn. Ben een trouwe renault clio rijder maar dit heb ik nog niet meegemaakt.Verder gaat de auto ook stinken na een keer 4 starten. Er is mij verteld dat t zou kunnen liggen aan de bdp sensor? ik hoop dat iemand van jullie de oplossing weet want mijn dealer vraagt alleen al 80 euro om ff te kijken.
groeten Vincent
Oh ja hij heeft 205000 op de teller en toen ik hem kocht zijn distributie en spanrollen vervangen
Als de auto start dan loopt ie perfect stationair, alleen als ik hem poosje stationair laat draaien, ong 5 minuten dan slaat ie af.
Sinds een maand of 3 heeft hij startproblemen. Dwz de ene dag is er geen probleem maar soms moet ik wel 4 of 5 keer starten voor dat ie t doet. De auto bevalt verder perfect alleen omdat ik m elke dag nodig heb is dit zeer vervelend. Wat zou dit kunnen zijn. Ben een trouwe renault clio rijder maar dit heb ik nog niet meegemaakt.Verder gaat de auto ook stinken na een keer 4 starten. Er is mij verteld dat t zou kunnen liggen aan de bdp sensor? ik hoop dat iemand van jullie de oplossing weet want mijn dealer vraagt alleen al 80 euro om ff te kijken.
groeten Vincent
Oh ja hij heeft 205000 op de teller en toen ik hem kocht zijn distributie en spanrollen vervangen
Als de auto start dan loopt ie perfect stationair, alleen als ik hem poosje stationair laat draaien, ong 5 minuten dan slaat ie af.
BDP sensor zoals je zelf aan geeft.
Tempsensor of vervuild gasklephuis/stappenmotor. Dat zijn de meest voorkomende oorzaken van wat je omschrijft.
Tempsensor of vervuild gasklephuis/stappenmotor. Dat zijn de meest voorkomende oorzaken van wat je omschrijft.
@Arjan,
ik heb ook ongeveer het zelfde probleem. Bij de eerste koude start start de clio 1 (1998) erg moeilijk. Kan je ook als leek de stappenmotor of het injectiehuis reinigen en hoe???
ik heb ook ongeveer het zelfde probleem. Bij de eerste koude start start de clio 1 (1998) erg moeilijk. Kan je ook als leek de stappenmotor of het injectiehuis reinigen en hoe???
Ja dat kan. Voor de Clio 1 is er geen duidelijke How To maar als je kijkt naar de How To's die daarover bij Clio 2 staan moet het wel te doen zijn. Mits je enig inzicht en durf hebt 

Ik zal eens kijken. Gelukkig is mijn neefje monteur bij Hans Peugeot te Assen das ook Frans
.. dus kom ik er niet meer uit is er wel hulp in de buurt, maar liever probeer ik het zelf.