Bekende electrische storing
Geplaatst: 10 mei 2011 21:38
Hallo,
Mijn naam is Frank en ik heb 4 maanden geleden mijn Clio 1.4 16v uit 2001 gekocht, waar toen 94.000 km op stond.
Een week terug dook de bekende elektrische storing op. Het begon bij het uitvallen van de motor als de koppeling ingetrapt werd, waarbij ook het lampje van de luchtverontreiniging ging branden. Een dag later ging ook het lampje van de electrische storing branden en mijn toerental kwam niet meer boven de 2700 toeren uit.
Vorige week ben ik dus naar de Renault garage gegaan en ik heb de auto uit laten lezen. Ze hebben toen een kabel van het gaspendaal gerepareerd. Dit heeft niet geholpen en de volgende dag vertoonde hij dezelfde storing. Gisteren weer naar de garage geweest, weer uit laten lezen en nu zijn ze tot de conclusie gekomen dat het aan het gasklephuis ligt. Deze moet volgens hun vervangen worden. Dit geintje kost minimaal 500 euro!
Nu vraag ik me af of het wel aan het gasklephuis ligt, en als dit echt het geval is, of ik dit niet bij een particuliere garage kan laten repareren wat me een hoop geld kan schelen. Of moet dit echt door een Renault garage gebeuren i.v.m. de nodige ervaring met Renault?
Bvd,
Groeten Frank
Mijn naam is Frank en ik heb 4 maanden geleden mijn Clio 1.4 16v uit 2001 gekocht, waar toen 94.000 km op stond.
Een week terug dook de bekende elektrische storing op. Het begon bij het uitvallen van de motor als de koppeling ingetrapt werd, waarbij ook het lampje van de luchtverontreiniging ging branden. Een dag later ging ook het lampje van de electrische storing branden en mijn toerental kwam niet meer boven de 2700 toeren uit.
Vorige week ben ik dus naar de Renault garage gegaan en ik heb de auto uit laten lezen. Ze hebben toen een kabel van het gaspendaal gerepareerd. Dit heeft niet geholpen en de volgende dag vertoonde hij dezelfde storing. Gisteren weer naar de garage geweest, weer uit laten lezen en nu zijn ze tot de conclusie gekomen dat het aan het gasklephuis ligt. Deze moet volgens hun vervangen worden. Dit geintje kost minimaal 500 euro!
Nu vraag ik me af of het wel aan het gasklephuis ligt, en als dit echt het geval is, of ik dit niet bij een particuliere garage kan laten repareren wat me een hoop geld kan schelen. Of moet dit echt door een Renault garage gebeuren i.v.m. de nodige ervaring met Renault?
Bvd,
Groeten Frank