Dank je Age voor je berichtje.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb mijn 182 te koop staan inderdaad.
en daarnaast hou ik het register bij van deze speciale versie, dus ik kan je er ook alles over vertellen haha
Om even kort te beginnen:
De RS182 is een laatste 'update' van de Clio II RS geweest.
Er zijn er 53 afgeleverd in NL, de blauwe zoals die van mij zijn er 22 van afgeleverd.
De auto was al enorm compleet. Ten opzichte van de phase2 172 werd ESP standaard, Cruisecontrol/begrenzer. Werd de spoorbreedte vergroot, bredere banden (205 vs 195) een ander uitlaatsysteem, het welbekende 4-2-1-2 systeem. En daarmee dus de karakteristieke uitlaatjes onder de bumper.
Verder werd ook het motorvermogen verhoogd door andere in en uitlaatspruitstukken. Dit werd nu 182pk ipv 172pk.
Daarmee werd de sprint naar de 100km/u ook 0,1s sneller namelijk 7,1s. De top werd 222km/u.
Er waren niet veel opties op de 182.
-Navigatie (zeer dure optie destijds)
-Cup-onderstel (altijd geleverd met antraciete velgen)
-Telefoonvoorbereiding
-Een kleur uit het Programma personalisé
-Stoelverwarming
-Cup-spoiler
En dat was het eigenlijk wel zo'n beetje :lol:
Zal vanavond de originele brochure er even bijhalen.
Overigens, als je een 182 ziet met antraciete velgen betekend het niet automatisch dat deze het Cuponderstel heeft. De velgen zijn veel er bij gekocht vanwege de mooie looks.
Terug naar mijn RS182.
Hij staat te koop en zondag is ie te aanschouwen in Nijkerk op de meeting.
De auto is volledig origineel, alleen heb ik nog een V6 spoiler gemonteerd en nog wat andere zaken. Die vind je op de link die Age al gaf.
Daarnaast ben ik zoals je wel leest een absolute liefhebber en zo is de auto dan ook behandeld. Altijd netjes het onderhoud met originele onderdelen, warm gereden en met de hand gewassen en gepoetst.
Ik kan nog hele verhalen kwijt aan je, dus je mag me gerust een bericht sturen. Dan kan ik je meteen meer over mijn Clio vertellen, want de vraagprijs is inmiddels wat gezakt.
