Pagina 1 van 1

Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 19:42
door Age
Wat is de zin en/of onzin van een veerpootbrug? :chinrub:
Overtuig me eens?

En zou een veerpootbrug voor een 1.5 diesel passen op de mijne?
Er bestaat namelijk niet één voor een 1.6.....

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 19:51
door patrick lagunadriver
Hoi Age, de nut van een veerpootbrug is het strakkerlaten sturen van je auto je carrosserie word namelijk stijver, bij de crazy race hadden we ook altij eentje achterin tussen de achterste veerpoten. het meeste effect heeft het als je lekker aan het bochtjes ragge bent. hoop je voldoende te hebben geinformeerd. :wink:

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 20:30
door Vinnie
je voeld er bijna niets van,
het enige is dat je veel minder onderstuur hebt, hij tilt wat moeilijker zijn voorkant op

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 20:38
door Κλειώ
Een goed rijder merkt echt wel verschil met of zonder veerpoot brug.
Met een veerpootbrug heb je een grotere(hogere) stijfheid in de auto waardoor deze minder overhelt in bochten.

In mijn Ibiza Cupra zat er ook 1 en nadat ik deze had ingebouwd merk je echt wel verschil.
Later heb ik ook alle ophangingsbussen vervangen voor polyurethaan rubbers en ook een strut bar aan de onderzijde toegevoegd.

Echt een wereld van verschil.

Nu is het effect op een sportievere auto beter merkbaar als op een minder sportief model, omdat vaak de rijstijlen verschillend zijn.

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 20:57
door Age
hmmmm, ok..
Dus ik kan zeggen dat omdat ik stugge veren heb gemonteerd, gaat mijn carrosserie meer werken... en dan kan het nuttig zijn.....
Maar goed, ben geen ragger... af en toe een lekkere lange doordraaier op een klaverblad ofzo is wel lekker..... of een rotonde...

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 21:21
door ApaX
Je moet denk ik besfeffen dat bijna alle autos op onderstuur worden afgesteld. Fabrikanten doen dit door aan de voorkant een stijve rolstabilisator te plaatsen. Een relatief stijve voorkant zorgt voor onderstuur! Het voordeel van een stijve voorkant is dat hij relatief snel reageert op een stuur input.

Ik twijfel heel erg aan het nut van zo'n brug. Als de carroserie vrijveel vervromt dan kan ik me voorstellen dat het helpt.

Wat kost zo'n brug eigenlijk?

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 17 feb 2011 21:58
door Age
ok, duidelijk...
Ik twijfelde ook al aan het echte nut ervan op een vrijwel standaard auto.
Dank u! :thumbsup:

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 18 feb 2011 12:39
door Κλειώ
Het heeft altijd nut, maar een cupracer is ook niet te vergelijken met een straatauto.
Heeft deze cupracer prive ook een Clio want anders is zijn bewering totaal nutteloos natuurlijk.
Je kan zo een oordeel alleen maken als je zowel een cup clio rijdt en een straatclio.

Zoals ik al zei op een sportiever model zal je de werking beter merken omdat deze vaak ook wat sportiever zijn afgesteld qua onderstel.

Ik merk wel dat de Clio 3 van fabriek af al redelijk strak op de weg ligt en ook wel redelijk hard geveerd is.
Maar buiten het feit of het heel erg nuttig is, persoonlijk vindt ik het ook wel mooi staan :)

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 18 feb 2011 12:45
door Age
Het gaat me niet om het mooie staan, onder de kap boeit me niet...
Gaat alleen open als ik er bij moet.... :sneaky:

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 18 feb 2011 16:25
door Age
Thanks Antoinne, maar om nu meteen weg te blijven is ook zowat...
Maar je hebt me overtuigd, voor het mooie komt het er niet op.
Moet ook echt nut hebben. :thumbsup:

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 18 feb 2011 20:37
door Κλειώ
antoine schreef:Deze tuner heeft zowel straat auto's als cup auto's geprepareerd, dus vermoedelijk weet hij wel waarover HIJ praat.

Voortaan ga ik hier verder lezen en lachen, heel hard lachen. Reakties komen van mijn kant niet meer. :thumbsup: :thumbsup: :stupid: :stupid:

Misschien meteen mijn account verwijderen?!

Lekker overdreven....

Ik wist niet dat HIJ ook tuner was/is of ooit iets met tuning heeft gedaan.
Dat kan ik uit je reactie niet opmaken.
Dus je reactie is ietwat overtrokken en slaat nergens op.


Ik heb zelf ondervonden dat het wel degelijk effect had op mijn Cupra maar goed HIJ weet het blijkbaar het beste want HIJ is tuner.

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 19 feb 2011 09:47
door Mearjo.
Antoine heeft het over nut op een Clio.. jij over een Cupra, zijn 2 verschillende dingen hè! :thumbsup:

Ik denk dat het voor jou niet echt veel nu heeft dan Age, veerpootbrug heeft over het algemeen wel nut, zeker als je circuit rijdt. Maar hoe het effect op een Clio is, geen idee. Ik vind het altijd een beetje onnodig gewicht.. :smash:

Re: Veerpootbrug

Geplaatst: 19 feb 2011 20:05
door Frank [Factory]
En laten we het verder even vriendelijk houden. :sunny: