HET ''passen deze velgen?'' topic
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: HET ''passen deze velgen?'' topic
Hangt van de ET af...
ik kan een setje velgen kopen mety steek 4x108....
kan dit passen op 1 of andere manier???
kan dit passen op 1 of andere manier???
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Nee. Alleen met steekadapters.
en wat zijn die dingen duur!! :O man!
nja.. ik heb dus 4x100 en kan een setje cups kopen met 4x108 voor weinig.
tenminste.... de clio III heeft toch echt 4x100??
nja.. ik heb dus 4x100 en kan een setje cups kopen met 4x108 voor weinig.
tenminste.... de clio III heeft toch echt 4x100??
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ja dat klopt. Maar je zult dus wel steekadapters moeten monteren. En daardoor zullen de velgen ook verder naar buiten gaan staan. Dus je moet wel opletten dat het dan nog past...
klopt.. als spoorverbreder zeg maar.
maar dat vind ik opzich wel leuk
maareuuu... ik zal wel eens ff kijken wat ik doe want op deze manier worden de velgen wel duur dus kan ik net zo goed gelijk een passen setje kopen :P haha
maar dat vind ik opzich wel leuk

Ik zag deze advertentie op mp staan, en aangezien het in de buurt is misschien wel een kijkje waard.
http://link.marktplaats.nl/483730141" onclick="window.open(this.href);return false;
nou is mijn vraag, past dit uberhaupt onder een phase 1 clio? of is dit veel te groot / te breed.
http://link.marktplaats.nl/483730141" onclick="window.open(this.href);return false;
nou is mijn vraag, past dit uberhaupt onder een phase 1 clio? of is dit veel te groot / te breed.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan zul je die vraag even in het Clio 1 topic moeten plaatsen. Aangezien je geen Clio 3 hebt zul je hier geen antwoord krijgen.
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Zijn ook maar 3 velgen, mocht het je ontschoten zijn 

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Is een Clio 1 fase 3-wieler. :lol:
Ik heb nu op m'n Clio 3 (Tce 100 Collection Serie Limitee) lichtmetalen velgen: 195/50 R16
Ik zou dus graag winterbanden willen kopen. 2e hands of nieuw maakt mij niet zo veel uit.
Wat voor maat stalen velgen en winterbanden maat moet ik nemen? Wel iets smaller heb ik begrepen om meer druk op de band te krijgen? Ik kan nergens vinden hoeveel smaller ik mag en kan gaan en hoe hoog moet de band zijn als ik naar 15 inch staal wil. Wie kan me adviseren aub?
Ik zou dus graag winterbanden willen kopen. 2e hands of nieuw maakt mij niet zo veel uit.
Wat voor maat stalen velgen en winterbanden maat moet ik nemen? Wel iets smaller heb ik begrepen om meer druk op de band te krijgen? Ik kan nergens vinden hoeveel smaller ik mag en kan gaan en hoe hoog moet de band zijn als ik naar 15 inch staal wil. Wie kan me adviseren aub?
De 16" zijn een optie op de Collection uitvoering. 15" is standaard.
Je zou kunnen kijken voor 185/60R15 op staal. Zal prima gaan voor een Clio III
Naafgat moet 60.1 zijn.
Je zou kunnen kijken voor 185/60R15 op staal. Zal prima gaan voor een Clio III

Naafgat moet 60.1 zijn.
renault raadt idd aan: 185/60 R15
Ik heb een selectie gemaakt:
Welke is een mooi compromis tussen geluid/veiligheid?
Bridgestone LM-32
Pirelli W190
Vredestein Snowtrac 3
Michelin alpin A3 GRNX
Ik heb een selectie gemaakt:
Welke is een mooi compromis tussen geluid/veiligheid?
Bridgestone LM-32
Pirelli W190
Vredestein Snowtrac 3
Michelin alpin A3 GRNX
- Contacteer:
even googlen naar winterbanden tests. Zijn wel te vinden. Maar echt slecht banden zijn dit geen van allen.
Ik heb de michelins. Bevallen verders goed.
Ik heb de michelins. Bevallen verders goed.
Groet, Age
Michelin is al de A4 in deze maat beschikbaar
!
De dealer heeft nu een actie prijs voor € 579,- ( als ik het goed had) setje stalen velgen inclusief Michelin PA4

De dealer heeft nu een actie prijs voor € 579,- ( als ik het goed had) setje stalen velgen inclusief Michelin PA4
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ANWB Resultaten winterbandentest 2011: 175/65 R 14T
PDF
En zal vrijwel hetzelfde resultaat geven voor 185/60R15

En zal vrijwel hetzelfde resultaat geven voor 185/60R15

Heb opgevraagd bij de dealer en komen met 629 euro + 38,27 voor de boutenNelis schreef:Michelin is al de A4 in deze maat beschikbaar!
Ik heb ook diverse bandencentra opgebeld/ge-emaild maar ze lopen niet ver uiteen, renault is een goede middenmoter.
Op reifen.com is geheel thuis afgeleverd voor 563,80. Ik denk dat ik daarvoor ga, ik bel nog wel de reanult op om te kijken of er nog iets met die prijs gedaan kan worden.
Voor die mooie prijs wil ik nog wel een momentsleutel+dop voor kopen en een velgen houder voor in de schuur.
Dan mis ik alleen nog het aanhaalmoment. Hoeveel is dat voor lichtmetaal voor de Clio3 en hoeveel voor een stalen velg??
Ah kan ook. Wist het niet zeker meer
!
Wij zetten altijd alles op 120!

Wij zetten altijd alles op 120!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Nu wil ik bestellen bij reifen.com en vragen ze bij de bestelling om het HSN en TSN nummer????
Wat is dit nu weer? http://www.reifen.com/en/cms/cms/kfzschein.alt
ik moet dit invullen anders kan ik niet verder. En reifen.com geeft geen et waarde weer bij bestellen, ook jammer.
Wie weet wat ik moet invullen?
heb een clio3 1.2 TCE collection uit juni 2009
wat ook raar is is dat autobandenmarkt.nl voor benzine 1.2Tce et waarde 50 velgen adviseert, kan dat?
ik vind het vreemd.....of heeft het te maken dat ik van 195 naar 185 ga voor winterbanden?
weet iemand wat de et waarde van de collection lichtmetalen velgen zijn?
ik ben helemaal de weg kwijt zoals je ziet en ik wordt gek van elke waarde..... ppffff.... hsn/tsn???
Wat is dit nu weer? http://www.reifen.com/en/cms/cms/kfzschein.alt
ik moet dit invullen anders kan ik niet verder. En reifen.com geeft geen et waarde weer bij bestellen, ook jammer.
Wie weet wat ik moet invullen?
heb een clio3 1.2 TCE collection uit juni 2009
wat ook raar is is dat autobandenmarkt.nl voor benzine 1.2Tce et waarde 50 velgen adviseert, kan dat?
ik vind het vreemd.....of heeft het te maken dat ik van 195 naar 185 ga voor winterbanden?
weet iemand wat de et waarde van de collection lichtmetalen velgen zijn?
ik ben helemaal de weg kwijt zoals je ziet en ik wordt gek van elke waarde..... ppffff.... hsn/tsn???
- Midri
- Beheerteam
- Contacteer:
Het enige wat ik kan vinden is:
Renault CLIO 1.2
101 PS (74 kW) | 1.149 cm³ | Benzin
HSN / TSN: 3333 / AOZ | Amtliche Typbezeichnung: R (CLIO 1.2)
Links:
HSN-TSN site
Autoampel
Auto kosten check
De ET waarde laat ik liever aan de kenners over.
Renault CLIO 1.2
101 PS (74 kW) | 1.149 cm³ | Benzin
HSN / TSN: 3333 / AOZ | Amtliche Typbezeichnung: R (CLIO 1.2)
Links:
HSN-TSN site
Autoampel
Auto kosten check
De ET waarde laat ik liever aan de kenners over.
Midri, bedankt.
Ik werd gisteravond helemaal gek, ik was het helemaal goed aan het uitzoeken.
Heb idd meerdere duitse site's geraadpleegd en kom ook steeds op de 3333/AOZ uit (101ps/74kW). Er is ook een 103 ps clio tce.....wat dat nu weer is?...
Ik bestel dan wel op reifen.com
Blijft het raar vinden dat autobandenmarkt.nl niet een michelin alpin a4 185/60r15 op een et 43 velg kan zetten en alleen op een et50 aanbied. Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken.....??
Ik werd gisteravond helemaal gek, ik was het helemaal goed aan het uitzoeken.
Heb idd meerdere duitse site's geraadpleegd en kom ook steeds op de 3333/AOZ uit (101ps/74kW). Er is ook een 103 ps clio tce.....wat dat nu weer is?...
Ik bestel dan wel op reifen.com
Blijft het raar vinden dat autobandenmarkt.nl niet een michelin alpin a4 185/60r15 op een et 43 velg kan zetten en alleen op een et50 aanbied. Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken.....??
Ik heb al meerdere sets winterbanden besteld op reifen.com. Je moet ff een foto van het typeplaatje van je auto maken en een scan van je autopapieren, dat mail je naar ze toe en dan weten ze genoeg. Bij slusselnummer en zo kan je gewoon 12345 invullen, ze weten dat wij dat als Nederlanders niet hebben.
succes!
succes!
Bedankt allen voor de info:
Ter info voor anderen, het is geworden:
Dunlop sp winter response 185/60R15 88t op stalen velg besteld op reifen.com voor 600 euro.
Van het geld wat ik bespaar op reifen.com en zelf wisselen heb ik een goede momentsleutel gekocht.
Dan kan ik lekker wisselen wanneer ik wil anders zit je met die onmogelijke afspraken bij garage's enzo....
Ben dr erg blij mee zo.
Ter info voor anderen, het is geworden:
Dunlop sp winter response 185/60R15 88t op stalen velg besteld op reifen.com voor 600 euro.
Van het geld wat ik bespaar op reifen.com en zelf wisselen heb ik een goede momentsleutel gekocht.
Dan kan ik lekker wisselen wanneer ik wil anders zit je met die onmogelijke afspraken bij garage's enzo....
Ben dr erg blij mee zo.