Velgen Herstellen ?
Re: Velgen Herstellen ?
Goede keuze Jeroen! Heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Vredestein.
Durex voorkomt juist kleine kinderen
Ik ben ook erg tevreden met mijn vredesteins!

Ik ben ook erg tevreden met mijn vredesteins!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010

Laatst gewijzigd door o8-Carni-8o op 28 feb 2012 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
:lol:
mag ik vragen op wat voor prijs je met de vredesteins zit.
ik moet ook binnenkort banden bestellen alleen iets andere maat 195-40-16
ik moet ook binnenkort banden bestellen alleen iets andere maat 195-40-16
Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe die bandjes rijden. Ik heb alleen smac rubber en winterbandjes gereden met mn clio.
Het plakt !! enorme grip . wel wat meer lawaai dan de normale radiaal banden.. behoorlijk slijtvast. ik bestel ze weer voor de nieuwe velgen .. alleen mijn bandenboer doet vervelend .die gaat ineens heel veel geld vragen voor de banden dus ik ga ze maar online bestellen en een adres zoeken die ze om de nieuwe velgen heen frummelt.
oohh 2 de laag lak is niet gelukt .. ik had een spuitbus met een defect ... dus OF ik sla de laatste laag over OF de leverancier levert heel snel nog een andere bus .. we zullen het zien .
Jeroen
oohh 2 de laag lak is niet gelukt .. ik had een spuitbus met een defect ... dus OF ik sla de laatste laag over OF de leverancier levert heel snel nog een andere bus .. we zullen het zien .
Jeroen
Bandjes zijn binnen , besteld via EJ banden . scherpste prijs. ook de nieuwe bus blanke lak is binnen. net de velgen voor de laatste keer in de blanke lak gezet. morgen gaan de banden er op en dan het hele spul op de clio ..
we zullen zien .
Jeroen
we zullen zien .
Jeroen
Ik heb ze gezien

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Jij weer wel natuurlijk!
We zullen het hier maar rustig afwachten 

pff zo hehe .. effe een hele dag van hot naar her geweest en te kort bezig met de clio en te lang met andere dingen .maar goed. .
De velgen en banden zitten er onder .. bij het er om leggen is niets beschadigd . de velgen moesten wel flink uitgebalanceerd worden omdat ik natuurlijk nogal wat materiaal weg geschuurd had .. op 1 velg zit echt serieus plaklood maar verder ziet het er goed uit .. Wellicht dat ik dat plaklood handmatig nog even wit schilder ofzo.
thuis gekomen eerst maar de voorkant gedaan en de remklauwen goed gereinigd en weer opnieuw geschilderd in oranje. na 2 lagen de wielen er op ..
Daarna de achterkant gedaan . Hier kwam direct naar voren dat het lager in het rechter achterwiel naar zn grootje is en vervangen moet worden.
Toen ook achter de wielen er op gezet.
Hier de foto's

Morgen ochtend vroeg ga ik de auto wassen en een plekje zoeken voor wat betere foto's
Graag een eerlijk commentaar op de velgen .. ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog erg aan moet wennen en er eigenlijk niet zo kapot van ben ... ik weet niet waar het aan ligt .....
Jeroen
De velgen en banden zitten er onder .. bij het er om leggen is niets beschadigd . de velgen moesten wel flink uitgebalanceerd worden omdat ik natuurlijk nogal wat materiaal weg geschuurd had .. op 1 velg zit echt serieus plaklood maar verder ziet het er goed uit .. Wellicht dat ik dat plaklood handmatig nog even wit schilder ofzo.
thuis gekomen eerst maar de voorkant gedaan en de remklauwen goed gereinigd en weer opnieuw geschilderd in oranje. na 2 lagen de wielen er op ..
Daarna de achterkant gedaan . Hier kwam direct naar voren dat het lager in het rechter achterwiel naar zn grootje is en vervangen moet worden.
Toen ook achter de wielen er op gezet.
Hier de foto's

Morgen ochtend vroeg ga ik de auto wassen en een plekje zoeken voor wat betere foto's
Graag een eerlijk commentaar op de velgen .. ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog erg aan moet wennen en er eigenlijk niet zo kapot van ben ... ik weet niet waar het aan ligt .....
Jeroen
moet zeggen wit is niet echt mijn kleur, maar hij staat er netjes bij en met zwart kan het eigenlijk wel weer 

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
- forum member
- Contacteer:
Hoi jeroen,
mooi werk geleverd, maar ik moet er ook aan wennen, misschien dat met wit met oranje niet de juiste combinatie is?? Dat het met rood misschien beter had gestaan, dat beeld kennen we over het algemeen wel.
Desalniettemin zien de velgen er weer schitterend uit!!
mooi werk geleverd, maar ik moet er ook aan wennen, misschien dat met wit met oranje niet de juiste combinatie is?? Dat het met rood misschien beter had gestaan, dat beeld kennen we over het algemeen wel.
Desalniettemin zien de velgen er weer schitterend uit!!
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Verdere reacties graag hier:
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... &start=225
Wordt een beetje dubbelop zo.
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... &start=225
Wordt een beetje dubbelop zo.
Stoeprand geraakt na uitwijken..
Beste leden,
Zoals het onderwerp al bijna zegt.
Ik reed +- 50km/h op een voorrangsweg. Ineens dook een fietser op waardoor ik moest uitwijken. Vervolgens knalde ik met mijn rechterwiel tegen een stoeprand.
Zichtbare Gevolg:
- Scheur in band
- Velg beschadigd (waarschijnlijk krom)
Na deze wiel te hebben vervangen door een ander waren deze gevolgen te merken:
- Wiel is van boven zichtbaar naar binnen, dus zo: /
- Op een rechte weg zit de stuur half naar rechts
- Bij drempels hoor ik een geluid alsof deze wiel los zit
- Bij een bocht glijdt de auto een beetje (omdat de wiel naar binnen zit denk ik)
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Zoals het onderwerp al bijna zegt.
Ik reed +- 50km/h op een voorrangsweg. Ineens dook een fietser op waardoor ik moest uitwijken. Vervolgens knalde ik met mijn rechterwiel tegen een stoeprand.
Zichtbare Gevolg:
- Scheur in band
- Velg beschadigd (waarschijnlijk krom)
Na deze wiel te hebben vervangen door een ander waren deze gevolgen te merken:
- Wiel is van boven zichtbaar naar binnen, dus zo: /
- Op een rechte weg zit de stuur half naar rechts
- Bij drempels hoor ik een geluid alsof deze wiel los zit
- Bij een bocht glijdt de auto een beetje (omdat de wiel naar binnen zit denk ik)
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Re: Stoeprand geraakt na uitwijken..
Kromme draagarm waarschijnlijk. Kan ook de veerpoot, schokbreker, astap zijn.
Die "dikke buis" onder je spatbord waar de schokbreker en veer op gemonteerd zijn.
Zou er ook een mankement met de wielnaaf kunnen zijn?
Thanks Henny ik ben al bezig met het zoeken naar onderdelen. Weet iemand of je niks van de verzekering van de tegenpartij terug kan krijgen in zo'n geval als deze? Ik reed namelijk wel op een voorrangsweg. Ben uitgeweken voor de fietser (Heb hem van zijn leven gered). En zodoende zelf verongelukt.
PS: Geen cliokiller, want heb zelf ook 'n clio. Zou het best wel Polokiller willen noemen:P:P
PS: Geen cliokiller, want heb zelf ook 'n clio. Zou het best wel Polokiller willen noemen:P:P
- Contacteer:
moeilijk, fietsers hebben een beschermde status. Je kunt verwachten dat je van een fietser geen voorrang krijgt zegt men.
Dus dat wordt erg moeilijk.....
Dus dat wordt erg moeilijk.....
Groet, Age
Wat Age zegt klopt inderdaad, voetgangers en fietsers worden gezien als zwakke verkeersdeelnemers en bij een aanrijding (of zoals in jouw geval schade) waar een voetganger of fietser bij betrokken is moet je met getuigen onderbouwen dat de voetganger of fietser zich niet aan de verkeersregels hield en daardoor 100% schuldig/verantwoordelijk is voor de aanrijding/schade. En zelfs dan heb je geluk als je alles vergoed krijgt, vaak wordt het dan gedeelde smart. Wanneer je dit overkomt voel je je dus zwaar gen**id, maar het is niet anders....
Inderdaad. Daarvan zijn genoeg praktijk voorbeelden te benoemen. Maar,(@TS) als je met deze snelheid tegen de stoeprand bent gereden, kom je de complete voortrein te vernieuwen.