Audio Connexion box
Re: Audio Connexion box
Ik heb zojuist een ACB besteld via die Ebaysite die (geloof ik) op pagina 2 staat.. Ben benieuwd :D Bij de Renault in Dordrecht kost ie 199,-! Beetje veel geld zeg.
Ik heb een clio PH2, type 3.. Moet ik gewoon gaatje boren in het dashboard-kastje, kabeltje er doorheen en dan aansluiten?
Ik heb een clio PH2, type 3.. Moet ik gewoon gaatje boren in het dashboard-kastje, kabeltje er doorheen en dan aansluiten?
Heb mn ACB op de Duitse Ebay gekocht... bij merlin700 het is voor een Clio 2 fase 2.
Had hem binnen een week binnen... helemaal nieuw.
Incl. verzend kosten voor 116 euro...
Heb geen gat geboord maar hem aangesloten via het gat boven in het dashboard-kastje...
Werkt helemaal super... nu nog een sparen voor nieuwe speakers.
Denk dat ik toch maar de Pioneer speakers ga bestellen die ervoor bedoelt zijn.
Heb geen gat geboord maar hem aangesloten via het gat boven in het dashboard-kastje...
Even een kleine tip/opmerking. Persoonlijk vindt ik Pioneer speakers tegenvallen qua geluid en prestaties. Ga eens naar een (goede) audioboer toe en ga daar eens het verschil luisteren tussen de verschillende speakers en merken. Je zult geheid merken dat Pioneer veel doffer en minder scherp speelt dan andere merken. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik hou zelf meer van wat 'schellere' en scherpere tonen!Liev schreef:Heb mn ACB op de Duitse Ebay gekocht... bij merlin700 het is voor een Clio 2 fase 2.

De Audio Connection Box biedt de mogelijkheid om diverse geluidsbronnen (i-pod, MP3 speler of USB stick) aan te sluiten op een originele, af-fabriek, radio Renault. De Audio Connection Box kan worden gemonteerd in het dashboard kastje waarna de geluidsdragers kunnen worden aangesloten.
Er bestaan voor alsnog 2 versies van de Renault Audion Connection Box (ACB).
Partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie)
Prijs: €199,- incl. btw, excl montage.
Voor montage zie uitleg met foto's: http://cgi.ebay.nl/Original-Renault-Aud ... 3ef851f211" onclick="window.open(this.href);return false;
Er bestaan voor alsnog 2 versies van de Renault Audion Connection Box (ACB).
Partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie)
Prijs: €199,- incl. btw, excl montage.
Voor montage zie uitleg met foto's: http://cgi.ebay.nl/Original-Renault-Aud ... 3ef851f211" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik volg dit onderwerp en ben zelf op internet op zoek gegaan. Daarbij ben ik de volgende mogelijkheden tegen gekomen.
Dension Gateway 300 (€160,00/www.Navishop.nl)
Renault Connects 2 AUX Adapter (€ 89,95/MB Car Audio.nl)
Audio Connection Box (€129,00/www.renaultteile24.de)
Kan iemand mij vertellen wat de beste is?
Dension Gateway 300 (€160,00/www.Navishop.nl)
Renault Connects 2 AUX Adapter (€ 89,95/MB Car Audio.nl)
Audio Connection Box (€129,00/www.renaultteile24.de)
Kan iemand mij vertellen wat de beste is?
- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik vroeg mij eigenlijk het volgende af.. De meeste willen graag hun ipod op de orginele radio, en schaffen daarom een ACB aan...
Maar waarom niet gewoon (net zoals ik) een Parrot MKI9100 (€149,95)...
Dan heb je ook gewoon een USB aansluiting, Ipod connector, AUX.. Tevens heb je een bluetooth-carkit!
Bij mij werkt het echt super, en door middel van het parrot schermpje zie je ook welk nummer je speelt, je kunt door je playlist, artiesten, albums etc scrollen...
En hij is goedkoper
Het is maar een idee hoor....
Dan heb je ook gewoon een USB aansluiting, Ipod connector, AUX.. Tevens heb je een bluetooth-carkit!
Bij mij werkt het echt super, en door middel van het parrot schermpje zie je ook welk nummer je speelt, je kunt door je playlist, artiesten, albums etc scrollen...
En hij is goedkoper

Deze optie was mij nog niet bekend. Ik ga dit zeker meenemen in mijn keuze
Bedankt
Bedankt

Die Mki9000 is echt het lelijke eendje van de Parrot'sGijs87 schreef:Ik vroeg mij eigenlijk het volgende af.. De meeste willen graag hun ipod op de orginele radio, en schaffen daarom een ACB aan...
En hij is goedkoper![]()
Start continu weer overnieuw met mp3tjes als je de auto start
Kapt soms mp3's af
Telefoonummers die niet in je telefoonlijst staan kan je niet opnemen
Ben blij dat ik er vanaf ben!!
EEN ECHTE DONT DUS!!
- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Daar heb ik echt nog totaal geen last van gehad! Maar goed..
Mag ik vragen wat voor telefoon je erop aan hebt gesloten? Ik heb een Nokia N95 8gb en werkte daarmee echt heeel erg slechtGijs87 schreef:Daar heb ik echt nog totaal geen last van gehad! Maar goed..
Ook ik heb nog een klein vraagje over de ACB.
Nu kun je bij een CD-wisselaar dmv de knoppen 1 t/m 6 de CD kiezen maar hoe doe je dit bij de ACB icm een USB stick?
Nu kun je bij een CD-wisselaar dmv de knoppen 1 t/m 6 de CD kiezen maar hoe doe je dit bij de ACB icm een USB stick?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... groep=1720" onclick="window.open(this.href);return false;
een aux aansluiting veel goedkooper dan de acb
een aux aansluiting veel goedkooper dan de acb

Groeten, Vincent.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Die aux aansluiting zit niet op de tuner list radio's
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Dit doe je alleen met de 1 en 2. Eentje is voor een cd verder en de ander voor een cd terug.la_fusion schreef:Ook ik heb nog een klein vraagje over de ACB.
- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Triggerhappy schreef:Die aux aansluiting zit niet op de tuner list radio's
Volgens mij toch wel... Ik had net de radio eruit.. En zat te kijken en naast de stekker van de AB zit een lege plek die toch enorm veel lijkt op die stekker!
Ik ga de gok in ieder geval wagen!
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
De blauwe aansluitklem is voor de CD wisselaar... de Groene (die er niet zit in de tuner list) is de aux....
Heb jij wel een tuner list radio? of de update list? daar zittie namelijk wel op.
Heb jij wel een tuner list radio? of de update list? daar zittie namelijk wel op.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

- Gijs
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Nou zit ik heel hard na te denken.. Stond inderdaad een blauw iets bij.. Dat is jammer zeg.. Maar is die ingang ook niet bewerkbaar zodat je er toch aux op kan aansluiten?
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Jawel.... met een ACB
hahaha Het is een digitale ingang, je zal dus een CDwisselaar moeten emuleren om er iets zinnigs overheen te krijgen. een ACB is in dit geval echt DE uitkomst.
Heb er zelf ook een gekocht en heb er geen spijt van! USB Ipod en Aux in 1 (je kan er alleen maar 1 tegelijk aangesloten hebben.) tenzij je creatief bent
binnenkort maar eens mn V1.0 schakelingetje upgraden naar een V2.0

Heb er zelf ook een gekocht en heb er geen spijt van! USB Ipod en Aux in 1 (je kan er alleen maar 1 tegelijk aangesloten hebben.) tenzij je creatief bent

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Heb ik al vaker beschreven.. ook in dit topic geloof ik. In mijn projecttopic staan wat fototjes en een beschrijving geloof ik.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ik heb ook zo;n audio connexion box maar gebruik hem nooit.. vin het op een onhandige plek zitten
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Heb hem nou een paar dagen en is echt super!!
En waarom vind je de plek onhandig dan? Je kunt hem overal maken waar je wilt!
En waarom vind je de plek onhandig dan? Je kunt hem overal maken waar je wilt!

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Ik heb m onder mn hoogteregeling van mn koplampen geplaatst zegmaar. Ik kan tijdens het rijden relatief eenvoudig erbij om een USB stick te pluggen. En alles is mooi weggewerkt! Werkt nog altijd toppie! Wil hem alleen nog eens aanpassen dat ie automatisch overschakeld van USB naar AUX wanneer ik een AUX signaal aanbied (ivm carkit).
Moet er alleen nog ff zin en tijd voor maken haha. Al die projectjes die in m'n hoofd zitten.
Moet er alleen nog ff zin en tijd voor maken haha. Al die projectjes die in m'n hoofd zitten.

Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy

Ik wil er ook 1! Maar je kan er dus geen subwoofer op aansluiten? Dan moet je zo'n kastje van Caliber hebben zeker? Die aftapt van je speakers..
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
hey,
acb is alleen een afspeel unit
wat jij nodig hebt is idd zon kastje tussen de achter speakers en de sub
hi lo conferter
acb is alleen een afspeel unit
wat jij nodig hebt is idd zon kastje tussen de achter speakers en de sub
hi lo conferter

Groeten, Vincent.