Hoe zuinig rijdt jouw Clio?
Re: ACT: Hoe zuinig rijdt jouw Clio?
0,9TCe; nu 2 keer getankt, beide keren 6,3 ltr/100km. Ca. 1:13,7
Veel korte stukjes in de stad gereden met af en toe snelweg.
Veel korte stukjes in de stad gereden met af en toe snelweg.
Hmm dat zijn geen hele byzondere resultaten. Dat doe ik met mijn clio ook bijna.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Valt mij ook wel een beetje tegen, nu bijna 800km gereden. Wellicht wordt ie nog een beetje zuiniger als de motor een beetje "los" is. Ik hou het bij 

Dat zou inderdaad kunnen. Dat wordt wel altijd gezegd, maar het verschil is minimaal. Ik ben benieuwd, wellicht heb je nu ook wat meer gespeeld om hem te testen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Vandaag weer getankt, 7,8 ltr/100km = 1:12,8 (alleen stadsverkeer). Zondag naar Eindhoven op en neer, ben benieuwd (zou een stuk zuiniger moeten zijn lijkt mij). Ik zal dit uiteraard bijhouden en hier even melden. Dit zal de laatste keer zijn dat ik het post (anders word het vervelend) maar ik begreep dat er diverse mensen toch wel benieuwd waren naar het verbruik van de 0,9 TCe motor, vandaar.
Ben ook wel nieuwsgierig hoe andere Clio IV rijders scoren qua brandstofgebruik?
Ben ook wel nieuwsgierig hoe andere Clio IV rijders scoren qua brandstofgebruik?
Zoals beloofd, vandaag Almere-Eindhoven en weer terug. Keurig op de cruisecontrol aan de snelheid gehouden (106 waar je 100 mocht, 122 bij 120 en voor eindhoven zit een vrij lang stuk waar je nu 90 mag). Het viel best vol te houden, was prachtig weer voor een ritje. Verbruik 1:16,4. Ik vind het goed zo!
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Heel netjes hoor! De meesten komen niet eens in de buurt!
Dank je. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er van tevoren niet echt mee bezig ben geweest (bij de aanschaf) maar ik ben er tevreden mee.
Ik vindt het toch behoorlijk afwijken van wat Renault opgeeft voor de Clio TCe 90 eco.
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Fabrieksopgaven moet je nooit wat van aan trekken...
Ik weet ook wel dat je fabrieksopgaven nooit haalt.
Maar ze geven op verbruik buiten stad 1op27, binnen stad(koude start)1op18,9 en
gecombineerd 1op23,3. Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat je op z'n minst 1op18
kan halen bij wat langere afstanden.
Maar ze geven op verbruik buiten stad 1op27, binnen stad(koude start)1op18,9 en
gecombineerd 1op23,3. Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat je op z'n minst 1op18
kan halen bij wat langere afstanden.
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Als je lange afstanden 100 rijdt op de cruise waarschijnlijk wel ja.
Ik wacht af, kan mijn Clio4 TCe90 over 2 weken ophalen.
Ben nieuwsgierig wat die verbruikt, rij al 30 jaar dezelfde route naar mijn werk.
Heb een Mitsubishi Carisma 1.6 (benzine) gehad, reed zomers 1op16.
Vervolgens een Nissan Primera 2.0 (benzine), bij normaal rijden 1op14.
Als de Clio met moeite 1op16 haalt, valt dat mij in ieder geval behoorlijk tegen.
Ben nieuwsgierig wat die verbruikt, rij al 30 jaar dezelfde route naar mijn werk.
Heb een Mitsubishi Carisma 1.6 (benzine) gehad, reed zomers 1op16.
Vervolgens een Nissan Primera 2.0 (benzine), bij normaal rijden 1op14.
Als de Clio met moeite 1op16 haalt, valt dat mij in ieder geval behoorlijk tegen.
ik heb een clio IV 1.5 dCi, de eerste tank heb ik 850km gereden op 38 liter. Dat is dus 1 op 22,3.
daarbij heb ik wel 450km snelweg en 400km stad gereden.
Het gecombineerde verbruik ligt volgens de fabriek op 1 op 29 volgens mij maargoed ik ben heel tevreden!
(had hiervoor namelijk een bmw 3 liter diesel die deed 1 op 12,5 met ook nog 380 euro wegenbelasting per kwartaal)
daarbij heb ik wel 450km snelweg en 400km stad gereden.
Het gecombineerde verbruik ligt volgens de fabriek op 1 op 29 volgens mij maargoed ik ben heel tevreden!
(had hiervoor namelijk een bmw 3 liter diesel die deed 1 op 12,5 met ook nog 380 euro wegenbelasting per kwartaal)
Laatst gewijzigd door jassperr op 23 jan 2013 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio IV dCi90 Expression Eco 2 Blanc Glacier
Dat verbruik volgens fabriek moeten ze strafbaar stellen als het meer dan 10% afwijkt van de gemiddelde waarde bij dagelijks gebruik.
Mijn vrouw krijgt (geautomatiseerde) waarschuwingen van haar leasebedrijf omdat ze met haar Ibiza 1.2 tdi de 1 op 29,weetikwat niet haalt...
(ik rij er overigens sinds haar zwangerschapsverlof in en ik rij er 1:17 mee...
)

Mijn vrouw krijgt (geautomatiseerde) waarschuwingen van haar leasebedrijf omdat ze met haar Ibiza 1.2 tdi de 1 op 29,weetikwat niet haalt...

(ik rij er overigens sinds haar zwangerschapsverlof in en ik rij er 1:17 mee...

Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Ach ja, vrouwen 

Laatst gewijzigd door Arjan op 12 feb 2013 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
Hoe vaak ik een uitspraak als deze ook op zijn plaats vind, dit is er niet een van.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Volgens de fabrieksopgaven van mijn auto rijdt hij op z'n goedkoopst 6.0L op 100km. (= 1L op 16,66km.)bart0ving schreef:Fabrieksopgaven moet je nooit wat van aan trekken...
Ik rijd nu 6.1L op 100km. (= 1L op 16,39km.)
En dan heb ik het over een Clio type II ph I uit 2000 met een ruime 191000km. op de teller.
Type Clio/moter is RXE/1.6 16V met chiptuning, en K&N i57 open air Luchtfilter --> 129PK!
Wijkt dus niet erg ver af, zeker niet nu hij ook nog eens gechipt is etc...
- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
Dat zijn hele, hele nette waarden. Zowel vermogen als verbruik.
Is dat vermogen met alleen een chipje behaald?
Is dat vermogen met alleen een chipje behaald?
Nee dat chipje was goed voor 15pk. Daarbij een performance kit i57 van K&N en een aangepaste katalistor er onder waren i.c.m. de chiptuning ook nog eens goed voor 7pk extra.
Zunig rijden hoeft ook niet traag te zijn. Je kan namelijk ook aanzienlijk besparen door je schakelmoment aan te passen.
Zoals ik dat voor elkaar krijg:
1ste versnelling: auto slechts in beweging brengen en meteen doorschakelen naar de 2de versnelling.
2de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/30km-u, dan schakelen naar de 3de.
3de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/45km-u, dan schakelen naar de 4de.
4de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/58km-u, dan schakelen naar de 5de.
Oftewel in de bebouwde kom rijd ik ook vaak in z'n 5. Welliswaar een paar km's te hard, maar dat is te verwaarlozen...
op de snelweg rijd ik 110 ipv 120/130. Dat scheelt enorm, en dat hele stuk van Epe naar Amsterdam iedere keer doe ik er maar 5 minuten langer over...
Zunig rijden hoeft ook niet traag te zijn. Je kan namelijk ook aanzienlijk besparen door je schakelmoment aan te passen.
Zoals ik dat voor elkaar krijg:
1ste versnelling: auto slechts in beweging brengen en meteen doorschakelen naar de 2de versnelling.
2de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/30km-u, dan schakelen naar de 3de.
3de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/45km-u, dan schakelen naar de 4de.
4de versnelling: optrekken tot ongeveer 2100tpm/58km-u, dan schakelen naar de 5de.
Oftewel in de bebouwde kom rijd ik ook vaak in z'n 5. Welliswaar een paar km's te hard, maar dat is te verwaarlozen...
op de snelweg rijd ik 110 ipv 120/130. Dat scheelt enorm, en dat hele stuk van Epe naar Amsterdam iedere keer doe ik er maar 5 minuten langer over...
Btw, chiptuning bij scholtmeijer tuning in drenthe voor slechts €250,- vaste prijs, ongeacht auto merk of type, benzine of diesel...
Dit vind ik een leuke discussie
Ik moet voortaan iedere dag 50 km van kaatsheuvel naar Zaltbommel.
Het grootste deel van de snelweg is maar 100. Ik ben nu aan het testen wat het scheelt als ik dus continue 100 rij, of 120.
Qua tijd win je misschien 2 of 3 minuten op de hele rit.
Bij 100 km/h rijd mijn clio gemiddeld 5.5L op de 100 km. Dat is dus 1 op 18.
Bij 120 km/h rijd mijn clio gemiddeld 7L op de 100 km. Dat is 1 op 14.
Letop. Ik heb het hier alleen over de snelweg km's.
Gemiddeld aan het eind van de tank rijd ik als ik 100 km/h heb gereden ongeveer 1:16
Als ik gewoon 120 heb gereden moet ik blij zijn met 1:13
Ik heb het dan over een 1.4 16v uit 2004 met 133.000 op de teller.

Het grootste deel van de snelweg is maar 100. Ik ben nu aan het testen wat het scheelt als ik dus continue 100 rij, of 120.
Gemiddeld aan het eind van de tank rijd ik als ik 100 km/h heb gereden ongeveer 1:16
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik rijd elke dag van Tilburg -> Ammerzoden via Waalwijk, waarschijnlijk rijd je dan ongeveer dezelfde route, ik rijd overigens in een bedrijfswagen van TravelConnectsj0ertum schreef:Dit vind ik een leuke discussieIk moet voortaan iedere dag 50 km van kaatsheuvel naar Zaltbommel.

Dan rijden we hetzelfde stuk
Ik zit er meestal tussen 8 en half 9.

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik wat eerder, meestal rond 7:30 / 7:45sj0ertum schreef:Dan rijden we hetzelfde stukIk zit er meestal tussen 8 en half 9.