Hoe zuinig rijdt jouw Clio?
Re: ACT: hoe zuinig rijd jou auto?
Toen ik vanuit Nijmegen naar München reed over de 'autobahn' +/- 120, haalde ik rond de 1:18 met mijn clio 1.2 8V...
-
- forum member
- Contacteer:
jawel dan heb je een zware voet volgens mij 

Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
ik rij een clio 1
1.4 liter 8v 80 pk
ong 420 km met een tank
ik heb van rijswijk naar almere gereden dat was al bij elkaar 180 km en dat 2 maal en ik had ong nog een kwart tank over maar mijn auto zal wel meer gaan zuipen zodra heel me installatie erin zit hehe
1.4 liter 8v 80 pk
ong 420 km met een tank
ik heb van rijswijk naar almere gereden dat was al bij elkaar 180 km en dat 2 maal en ik had ong nog een kwart tank over maar mijn auto zal wel meer gaan zuipen zodra heel me installatie erin zit hehe
is het verbuik wat jullie opnoemen gebaseerd op de boordcomputer of is er gerekend met liters en km's?(degenen die een bc hebben )
de mijne (een 1.5 dci 80 pk) geeft op de boordcomputer een verbruik aan van 4.5 L/100km maar als ik ga rekenen kom ik uit op 5.0 L/100km

de mijne (een 1.5 dci 80 pk) geeft op de boordcomputer een verbruik aan van 4.5 L/100km maar als ik ga rekenen kom ik uit op 5.0 L/100km
Never drive faster than your guardian angel can fly
officieel rijdt ie 1:17...
nu rij ik veel kleine stukjes en laat ik hem wel eens lekker blazen bij het optrekken dus kom ik nu eerder op 1:13...
nu rij ik veel kleine stukjes en laat ik hem wel eens lekker blazen bij het optrekken dus kom ik nu eerder op 1:13...

Re: Hoe zuinig rijd jou auto?
hey
ik heb zelf een clio 1.4 RL uit 94 en ik rij er heel rustig mee.
ondanks rijd ie toch 1 op 10 hoog uit 1 op 11
volgens mij hoort ie veel zuiniger te rijden. heeft iemand trouwens en idee waardoor het zou komen.
volgens mij hoort ie veel zuiniger te rijden. heeft iemand trouwens en idee waardoor het zou komen.
Bougiestoppertje89 schreef:hey
Zachte banden.
Lamba sonde.
Tank eens 98 / of haal zon injectie reiniger bij de Shell.
Ik haal met de Clio RSi van me 1:12 met normaal rijden en stads/proviciale weg verkeer
- Contacteer:
Clio 3 1.6 16V:
Op benzine zo rond de 1 op 14 en op gas bijna 1 op 11.
Valt me nog mee.
Op benzine zo rond de 1 op 14 en op gas bijna 1 op 11.
Valt me nog mee.

Groet, Age

^^^^^^
Zo zuinig, en de past zich constant aan zodra ik een nieuwe tankbon invoer. Op het moment gemiddeld 7.09l/100km (icoontje maakt daar afgerond 7.1 van) over 3900 km. 1 op 14.1 dus

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
En wat is dat in verbruik?
Ik rij absoluut niet zuinig met mijn auto (geen clio maar de Peug 205 2,1 TD) en haal dan ong. 1:16.
Mooi joh, 300 Nm koppel bij 2000 toeren en dan 950 kilo eigen gewicht...
Rotondes in zijn 3 danwel 4, vanaf de 40 staat de auto in zijn 4 en bij de 60 gaan we naar 5. Echt top een dieseltje.
De RSi van mijn broertje doet het iets minder goed qua verbruik: ong. 1:8...
mvg Rick
Mooi joh, 300 Nm koppel bij 2000 toeren en dan 950 kilo eigen gewicht...
Rotondes in zijn 3 danwel 4, vanaf de 40 staat de auto in zijn 4 en bij de 60 gaan we naar 5. Echt top een dieseltje.
De RSi van mijn broertje doet het iets minder goed qua verbruik: ong. 1:8...
mvg Rick
mijn achterberg autosport geprepareerde clio1 rijdt 1;6 dat is normaal verbruik . maar dagje Zandvoort 1;3,
waar zijn die fotos van die bakSicktwan schreef:mijn achterberg autosport geprepareerde clio1 rijdt 1;6 dat is normaal verbruik . maar dagje Zandvoort 1;3,

Mijn 1.2 uit '95 doet 1:15 ongeveer. 1:16 moet ik makkelijk kunnen halen. Ik trek nog wel eens wat fel op van het stoplicht. En dan heb ik ook nog wel eens mensen voor me die soms 70 rijden, dan versnellen naar 90 om er dan achter te komen dat ze iets te hard rijden en dan 80 gaan tuffen. En even later herhaalt dat ritueel zich weer 

De Clio uit de sig haalt consequent 1:15, files of geen files. Rij rustig, maar niet sloom. 's Zomers is-ie nog wel wat zuiniger - deze zomer van Luxemburg richting Riviera bijna 1:18! Met airco vol aan!
Die benzine uit Luxemburg, goedkoop EN superzuinig - je zou er haast voor omrijden.
Die benzine uit Luxemburg, goedkoop EN superzuinig - je zou er haast voor omrijden.

Renault clio 1.6 16v,
naar werk 700km met volle tank 50liter.
weekend 300/400km met tank,
doordeweeks 1/14 ofzo.
t lijkt wel int weekend of er een gat in me tank zit:x.
naar werk 700km met volle tank 50liter.
weekend 300/400km met tank,
doordeweeks 1/14 ofzo.
t lijkt wel int weekend of er een gat in me tank zit:x.
Renault Clio 1.2 RN
Op volle tank max 400 km.
Kan wel zuiniger dus maar dat zal wel door me zelf komen
Nieuwe rijden lukt bij mij nooit zo goed

Kan wel zuiniger dus maar dat zal wel door me zelf komen
Nieuwe rijden lukt bij mij nooit zo goed

Bougiestoppertje89 schreef:hey
Zachte banden.
Lamba sonde.
Tank eens 98 / of haal zon injectie reiniger bij de Shell.
wat is het verschil met 95 en 98 benzine.? als ik op 98 overstap moet ik dan eerst me tank leeghalen of ken ik gewoon door elkaar heen tanken?