Roy's poetshoekje

Van de Carwash tot detailen
royke1985

Re: Roy's poetshoekje

Bericht door royke1985 »

jorna1.2rn schreef:Hey roy,
Ben jij toevallig bekend met mcguiars ultimate compund? Zo ja kun je me er wat over vertellen wat voor resultaten ik er mee mag verwachten want mijn auto begint op het dak wat last te krijgen van witte vlekken (hij is rood). En ik zou hem toch het liefst weer rood zien en dit werd me aangeraden. Maar ik heb al meer middeltjes gebruikt die niet hebben gewerkt dus vandaar mijn vraag. Groenten jarno
Ik werk eigenlijk hoofdzakelijk met de professional-line van Meguiars. Ik heb deze niet in mijn bezit. Wel kan ik je vertellen dat machinaal werken beter resultaat haalt dan handmatig omdat je de olieen en de polijstkorrel beter verwerkt. Lees dat je het wel handmatig kunt doen, maar ik kan je niet garanderen hoe het eruit ziet en hoelang het stand houdt. Het beste is om gewoon een goede polish te nemen en die goed in de lak te werken. Cleaning heb je nauwelijks nodig, polish maakt de kleur en de glans.

Groetjes Roy
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

hey Roy
Dankje dan gaan we maar even sparen voor een poets/polijstmachine.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Voor 120 euro heb je een goede excenter. Komen dan nog een paar pads bij (4 stuks ongeveer) en polijstmiddel.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

dat valt me eigenlijk nog best wel mee :mad: Ge;ukkig krijg ik mijn vakantie geld volgende maand dus gaan we dan ff kijken. Das altijd nog goedkoper dan laten spuiten.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Dat is veeeel goedkoper ;).
alexs

Bericht door alexs »

Bizarre resultaten! :thumbsup:
ErwinB

Bericht door ErwinB »

royke1985 schreef:Dat is veeeel goedkoper ;).
Heey royke,

Ik weet niet waar je precies vandaan komt anders mag je mijn auto ook wel een keer onderhanden nemen tegen een leuke vergoeding ..
Ik hoor het wel van je ;)
kanarie

Bericht door kanarie »

als ik me nie vergis was het kerkrade, dus das een best eindje rijden erwin, ben er zelf 1 keer geweest , uit me hoofd zo was het voor mij 204kmtjes, het ligt in limburg
ErwinB

Bericht door ErwinB »

kanarie schreef:als ik me nie vergis was het kerkrade, dus das een best eindje rijden erwin, ben er zelf 1 keer geweest , uit me hoofd zo was het voor mij 204kmtjes, het ligt in limburg
ai dat is idd een eindtje rijden, weet jij toevallig een andere beun in de buurt van ons?
royke1985

Bericht door royke1985 »

Dat klopt inderdaad. PM voor meer info.
Martijnn

Bericht door Martijnn »

Ik zou graag de kentekenplaat helemaal helder en schoon willen krijgen maar dit lukt niet goed, heb het al met wasbenzine geprobeerd maar tevergeefs.

Iemand een idee hoe je een nummerplaat echt goed schoon en glimmend krijgt?
royke1985

Bericht door royke1985 »

Wat voor vervuiling zit erop?
Martijnn

Bericht door Martijnn »

Geen idee eigenlijk, ik denk vanalles en nog wat :lol: Gewoon hardnekkig vuil.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Probeer eens met heet water en erna met ontvetter (dasty of iets dergelijks). Als dat niet werkt, kan je een soort van teer-reiniger gebruiken (Meguiars bug and tar remover bijvoorbeeld). Dat wil ook wel eens werken.
Martijnn

Bericht door Martijnn »

Ik kom hier weer eens om goeie raad vragen :devilish:

De velgen zijn namelijk voorzien van heel hardnekkig vuil, van die uitgelopen strepen en vuil tussen de spaken. Heb al velgen reiniger geprobeerd, afwasmiddel maar ik krijg alleen het normale vuil eraf.

Iemand een idee om ze ECHT schoon te krijgen? Hieronder de foto's ervan, net gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ik heb dit probleem nog nooit gehad met mijn velgenreiniger (Billberry's Wheelcleaner). Deze kan je puur gebruiken omdat hij zuurvrij is. Voor normaal onderhoud kan die verdund worden (1:5).

Je kunt in de hoekjes schrobben met een tandenborstel.

Eventueel nog inweken met Meguiars bug and Tar remover.
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Hey Roy!
Gisteren heb ik mijn auto gepoetst en ontdekt dat ik enorm veel krasjes op mijn motorkap en bumpers heb (en de nodige swirls).
Heb je nog tips voor een mede Limburger? (Nja ex-Limburger dan.. Maar ik hou wel van RJC!!) :worship:

BVD!
royke1985

Bericht door royke1985 »

Beste Verina,

Het beste kan je de auto machinaal polijsten. De swirls zijn dan te verwijderen. De krasjes denk ik grotendeels. Dit zal ik echt moeten zien. Om te polijsten met de juiste middelen moet je wel rekening houden met het kostenplaatje (ongeveer 350 euro inclusief machine). Swirls handmatig verwijderen kan wel maar dit is bijna niet te doen. Je mag me wel eens wat foto's ervan sturen per PM. Dan kan ik het misschien beter inschatten.

Groetjes Roy
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Hey!
Hier is het enigzinds wel op te zien.. (aangezien de PM momenteel eruit ligt)
Afbeelding

Groetjes!
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

misschien kunnen we een groepsaankoop polijstmachines doen?
kanarie

Bericht door kanarie »

geen gek idee, ik ben namelijk op dit moment ook eigenlijk op zoek naar 1, of ik wil er iig graag 1 kopen
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

ik zal wel even kijken.

Vandaag mijn vader zijn auto gewassen met meguiars nxt car wash, daarna:
- de hele auto gekleid met de meguiars quick detailer set
- krassen weg gepolijst met meguiars deep crystal polish
- auto in de was gezet met meguiars nxt tech wax 2.0
- de banden met meguiars endurance high gloss gel

Nu ziet hij er weer als nieuw uit en is hij klaar voor Belgie!
royke1985

Bericht door royke1985 »

@Verina: Dat zal er wel uit gaan als je machinaal polijst. Je hebt geen blanke lak op de meeste rode auto's, die zijn zachter en dus beter te bewerken.

@Kanarie en Tirex: Neem anders eens contact op met leko (bruinisse). Hij kan ook groepsaankopen regelen voor leuke prijzen. Hebben we via een ander forum al eerder gedaan.

@Tirex: Het kan zijn dat de krasjes weer terugkomen. Een polish voedt de laklaag en verbergt de krasjes. Hij vult ze als het ware op. Krasjes verwijderen doe je met een compound. Deze schuurt de hoekjes van de krasjes ronder en daardoor zie je ze veel minder. Een krasje weghalen kan niet omdat je eigenlijk wat lak mist. Deze kan je nooit aanvullen door te polijsten.
dj-tirex

Bericht door dj-tirex »

royke1985 schreef: @Kanarie en Tirex: Neem anders eens contact op met leko (bruinisse). Hij kan ook groepsaankopen regelen voor leuke prijzen. Hebben we via een ander forum al eerder gedaan.
Zat er al aan te denken!
@Tirex: Het kan zijn dat de krasjes weer terugkomen. Een polish voedt de laklaag en verbergt de krasjes. Hij vult ze als het ware op. Krasjes verwijderen doe je met een compound. Deze schuurt de hoekjes van de krasjes ronder en daardoor zie je ze veel minder. Een krasje weghalen kan niet omdat je eigenlijk wat lak mist. Deze kan je nooit aanvullen door te polijsten.
Weet ik, maar die fles moet ook leeg :smash:
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Mijn Clio staat compleet in de Cartec was inc wax guard pakket.. Op een paar krasjes en beschadigingen na zo goed als nieuw.. :sunny:
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”