clio 3 dubbel uitlaatsysteem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: clio 3 dubbel uitlaatsysteem

Bericht door goos »

Age schreef:lijkt me ook niet, en ik heb een "originele" Sebring eronder...
Het rammelt soms een beetje, maar voor de rest zou het niet weten..
Maar die van jou is er toch door de renault dealer opgezet, en dus met behoud van garantie, maar goed, het zal waarschijnlijk wel los lopen.
Maar goed, eerst maar eens andere velgen, en misschien spuiten van m'n stootstrips..
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:
Age schreef:jah, maar tussen verlagen en uitlaat zit wel een heeel groot verschil...
ik zou me daar niet zo bang om maken...
Bij het verlagen heb ik het risico inderdaad ook genomen. En in de garantievoorwaarden staat op zich duidelijk dat de garantie alleen vervalt als een schade te verwijten is aan een niet origineel onderdeel of montage. Dus als het daar niet door komt is het gewoon gedekt.
En een uitlaat kan neem ik aan niet zo snel schade toe brengen aan andere onderdelen!?
heben jullie geen last als je naar de controle gaat wanneer je auto verlaagd is, een ander uitlaat systeem heeft? (ik kom uit belgie en weet niet of de controle in belgie of nederland hetzelfde is)
Contacteer:

Bericht door Age »

nope, als het maar goed gemonteerd is en de uitlaat gasdicht is en niet te veel herrie maakt.
Groet, Age
ratman

Bericht door ratman »

Age schreef:nope, als het maar goed gemonteerd is en de uitlaat gasdicht is en niet te veel herrie maakt.
zou jij voor mij eens een filmpje willen maken van je sportuitlaat, kan ik eens horen wat voor een sound er uitkomt... ben echt eens benieuwd...
heb zonet naar de garage gebeld, daar doen ze het voor 350 euro, gemonteerd en met attest voor de controle..
maar ik twijfel nog om al dan niet een dubbele uitlaat te laten plaatsen, dus 2links en 2rechts via exclusive tuning, maar eerst even informeren of mijn garantie dan vervalt en of het legaal is voor de controle..
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ratman schreef:
Age schreef:nope, als het maar goed gemonteerd is en de uitlaat gasdicht is en niet te veel herrie maakt.
zou jij voor mij eens een filmpje willen maken van je sportuitlaat, kan ik eens horen wat voor een sound er uitkomt... ben echt eens benieuwd...
heb zonet naar de garage gebeld, daar doen ze het voor 350 euro, gemonteerd en met attest voor de controle..
maar ik twijfel nog om al dan niet een dubbele uitlaat te laten plaatsen, dus 2links en 2rechts via exclusive tuning, maar eerst even informeren of mijn garantie dan vervalt en of het legaal is voor de controle..
Over die controle kan ik je dus niets vertellen, over de garantie dus wel wat.
Dealers zelf zeggen vaak dat dan de garantie vervalt. Maar goed, de garantie waarop... Maar als je dus de garantievoorwaarden bekijkt staat hier gewoon heel duidelijk in dat alleen indien een defect te wijten is aan een niet origineel (aangebracht) onderdeel dit niet onder de garantie valt. Maar dat lijkt me nogal logisch.
Maar als een origineel onderdeel defect gaat en dat komt niet door de aanpassing dan heb je gewoon nog garantie.
Het enige wat dus lastig kan zijn is als de dealer zegt dat een defect is ontstaan door jouw aanpassing, en jij zegt dat het daar niet door kan komen. Wie krijgt er dan gelijk....
Ben benieuwd wat de dealer jou gaat vertellen...
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:
ratman schreef:
Over die controle kan ik je dus niets vertellen, over de garantie dus wel wat.
Dealers zelf zeggen vaak dat dan de garantie vervalt. Maar goed, de garantie waarop... Maar als je dus de garantievoorwaarden bekijkt staat hier gewoon heel duidelijk in dat alleen indien een defect te wijten is aan een niet origineel (aangebracht) onderdeel dit niet onder de garantie valt. Maar dat lijkt me nogal logisch.
Maar als een origineel onderdeel defect gaat en dat komt niet door de aanpassing dan heb je gewoon nog garantie.
Het enige wat dus lastig kan zijn is als de dealer zegt dat een defect is ontstaan door jouw aanpassing, en jij zegt dat het daar niet door kan komen. Wie krijgt er dan gelijk....
Ben benieuwd wat de dealer jou gaat vertellen...
ik ga het eens navragen aan mijn dealer.. ben benieuwd wat ze te zeggen hebben..
maarten

Bericht door maarten »

Ik had een Clio III met 2 uitlaten links en recht!
Nooit problemen gehad met garantie of APK.
Foto kan ik even zo snel niet vinden ..... :thumbsup:
ratman

Bericht door ratman »

maarten schreef:Ik had een Clio III met 2 uitlaten links en recht!
Nooit problemen gehad met garantie of APK.
Foto kan ik even zo snel niet vinden ..... :thumbsup:
heb je toevallig geen filmpje van die dubbele uitlaat?
van wat voor merk waren de uitlaten?
heb je het via je dealer laten doen of bij iemand anders?
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:Klinkt allemaal goed, maar nu nog bedenken of ik dit nu al wil, of toch maar wil wachten totdat de garantie is verlopen :chinrub:
als je het via de renault dealer laat doen kost het je 350 euro, en je garantie vervalt niet, alles blijft hetzelfde omdat het door hen gemonteerd is.

ik heb ervoor gebeld.

er wordt een attest bijgeleverd voor de autocontrole
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

ratman schreef:
goos schreef:Klinkt allemaal goed, maar nu nog bedenken of ik dit nu al wil, of toch maar wil wachten totdat de garantie is verlopen :chinrub:
als je het via de renault dealer laat doen kost het je 350 euro, en je garantie vervalt niet, alles blijft hetzelfde omdat het door hen gemonteerd is.

ik heb ervoor gebeld.

Wat zit er in die 350 euro? Want in nederland kost bij de dealer de einddemper met dubbele pijp zelf al 410 euro, en dan moet hij nog gemonteerd worden.
Groet,
Martijn

Afbeelding
ratman

Bericht door ratman »

goos schreef:
ratman schreef:

ik heb ervoor gebeld.

Wat zit er in die 350 euro? Want in nederland kost bij de dealer de einddemper met dubbele pijp zelf al 410 euro, en dan moet hij nog gemonteerd worden.
350 euro voor uitlaat + montage
Marine

Bericht door Marine »

@ ratman

Heb je al gekeken bij PM Performance?
Ik heb daar ook wat navraag gedaan naar een uitlaat.
Alleen de einddemper met dubbel sierstuk (RVS) kost €350,- incl. montage.
Wil je een compleet RVS uitlaat systeem van voor tot achter dan ben je zo'n €950,- kwijt.
Je kan in de showroom daar een uitlaat uitkiezen, met een bescheiden geluid of toch een brompot :wink:
http://www.pmperformance.nl/index.html

Hoop dat je er iets mee kan!
Greetz
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Misschien dat hij dat na 5 maanden al heeft gedaan ja... Oud topic.

Mocht er nog iemand interesse hebben, ik heb nog een originele catback liggen van de RS. Ook dubbel (link+rechts).
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”