Portofoon audio via renault-radio

Van tweeter tot Woofer
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Re: Portofoon audio via renault-radio

Bericht door Triggerhappy »

Ik zou hier niet aan beginnen, 1 knop defect en code ontbreekt... wordt moeilijk om die te verkrijgen bij Renault.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
RickH

Bericht door RickH »

Die code kom je wel achter via de dealer Die toets zou je waarschijnlijk wel van je eigen radio over kunnen zetten

Stuurbediening zou wel blijven werken.toen ik een clio 3 radio in een clio 2 zetten werkte de stuurbediening ook gewoon.

Als je daadwerkelijk goedkoop aan die radio zou kunnen kopen lijkt me het wel de moeite waard. Ik weet alleen niet zeker of dit type updatelist radio ook een aux in heeft. Mogelijk iemand hier die hierover meer kan vertellen (heb zelf het nieuwere type updatelist)
RickH

Bericht door RickH »

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... ind=8&fs=1

150 is alleen erg duur. ik heb vorige maand mijn nieuwer type verkocht voor 50 euro. misschien kan je afdingen ofzo?
Edski

Bericht door Edski »

Inmiddels weer wat maanden verder zonder een simpele oplossing gevonden te hebben.
Via een ander forum werd ik op het idee gebracht om voor een FM-zendertje te gaan.
Eéns kijken of de Linex FM transmitter het beoogde resultaat zal geven.
Max. vermogen mag 50nW zijn...of deze daaraan voldoet kan ik nergens vinden :chinrub:

-Ed
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Ik heb op mijn Tuner List al jaren een externe line-in via een adaptertje van http://www.connects2.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;. Een stuk goedkoper dan een ACB en werkt uitstekend. Het kost je alleen wel je CD-wisselaar, want de adapter wordt in de blauwe connector geprikt.

In de adapter zit een microprocessortje dat de headunit "om de tuin leidt" door 'm te laten "geloven" dat er een CD-wisselaar is aangesloten. Alleen op deze manier kan de headunit in de stand "CD" gezet worden. De CD-optie wordt immers automatisch onzichtbaar als er niets op het blauwe connectortje is aangesloten.

De AUX adapter doet trouwens nog meer. Hij converteert het analoge line-in signaal naar een digitaal SPDIF-signaal. De headunit verlangt namelijk SPDIF en het is dus een misverstand dat er op de headunit al iets van een analoge line-in aanwezig is.

SPDIF was in mijn geval overigens een groot voordeel, want daardoor kon ik de SPDIF-output van de PC gebruiken met als resultaat een perfecte digitale audioverbinding.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Edski

Bericht door Edski »

Kijk.....geduld loont op een forum blijkt wel :thanks: .
De uitleg hoe het werkt is me nu ook helder.
Kun je ook beschrijven hoe de montage in jouw geval is gegaan (waar heb je het kastje geplaatst en welke ingrepen heb je moeten doen...gat boren,kabeldoorvoer,schroeven,lijmen,etc.).
Was de bijgeleverde kabel lang genoeg ?
Ik vond overigens deze link waar men ook PayPal accepteert.
Met verzendkosten komt het op ongeveer €40,00.

-Ed
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Het connects2-kastje is dermate klein dat je 'm makkelijk ergens in een holte achter de headunit weg kunt stoppen. Er zitten verder ook geen schakelaars o.i.d. op, dus je hoeft er niet bij te kunnen. De bijgeleverde kabel naar de blauwe connector op de headunit is ongeveer een halve meter lang. Je zou de line-ingangen met een snoertje naar je dashboardkastje kunnen verlengen.

Ikzelf gebruik de adapter uiteindelijk alleen maar om de headunit te "foppen", zodat de SPDIF-ingang ingeschakeld wordt. Deze ingang heb ik rechtstreeks op de uitgang van de PC aangesloten. De analoge L/R ingangen van de connnects2 gebruik ik dus niet. Ik heb de adapter uit de behuizing gehaald en het printje weggewerkt in de ruimte achter het klok/radiodisplay.

Nette prijs, 40 euro. Zou ik zeker doen. Mocht je je afvragen hoe de bediening in de praktijk werkt:

De stuurwielbediening blijft intact. Zodra je de "CD-wisselaar" selecteert zal de line-in van de connects2 doorgegeven worden. In het radiodisplay verschijnt de tekst "CD1 TR1" en deze verandert verder niet. De connects2 gedraagt zich als het ware als een oneindige CD met maar 1 track.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Edski

Bericht door Edski »

Een betere uitleg had je me niet kunnen geven..... :thumbsup:

-Ed
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”