Subwoofer op originele radio?
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Re: Subwoofer op originele radio?
Ja Thijs had het zo gepiept bij Chris!! Zijn er volgens mij wel meer die het gelukt is!!
haha, ik heb t tijdens de CC.nl openings meeting gedaan, 3 uurtjes werk ofzo!

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
de remote op de geschakelde plus (of antenne)aansluiting.
dan koop je een kastje om van 1 van de achter speakers (of alle 2) naar de versterker te verbinden
dan trek je je grote plus kabel ven je achter bak via de dorpel naar de accu
en de grond kabel naar de achter klep sluiting of naar 1 van de gordel spanners
versterker aansluiten en je sub er op, en klaar
dan koop je een kastje om van 1 van de achter speakers (of alle 2) naar de versterker te verbinden

Groeten, Vincent.
Hoeveel kost zo'n kastje ongeveer?jorna1.2rn schreef:Het kastje waar op gedoeld word is een pre out kastje. Die maakt van je luidspreker kabel een aansluiting voor je versterker. Dit kastje plaats je tussen je achter speakers en je kunt daar je tulpkabels of aansluitingen op je versterker op aan sluiten.
Of van caliber:
te krijgen bij bijna elke audioboer of auto mat en halfords soms ook nog wel.
Kosten tussen 15 en 25 euro
Met die van caliber heb ik zeer goede ervaringen zeg ik er gelijk even bijHelaas heb ik ik hem niet meer anders had ik je hem zo opgestuurd
En heb je link waar ik het evt kan bestellen?
- Nico van Halen
- Oud-beheerder
- Contacteer:
te krijgen bij bijna elke audioboer of auto mat en halfords soms ook nog wel.cliosport schreef:Hoeveel kost zo'n kastje ongeveer?jorna1.2rn schreef:Het kastje waar op gedoeld word is een pre out kastje. Die maakt van je luidspreker kabel een aansluiting voor je versterker. Dit kastje plaats je tussen je achter speakers en je kunt daar je tulpkabels of aansluitingen op je versterker op aan sluiten.
Of van caliber:
te krijgen bij bijna elke audioboer of auto mat en halfords soms ook nog wel.
Met die van caliber heb ik zeer goede ervaringen zeg ik er gelijk even bijHelaas heb ik ik hem niet meer anders had ik je hem zo opgestuurd
En heb je link waar ik het evt kan bestellen?
Volgens zijn bericht

jha inderdaad tussen 15 en 20 euro en je kunt ze van caliber ook bij halfords kopen en zo dus vrij gemakkelijk aan te komen.
De + kabel die van de accu naar de sub moet, waar moet die in hemelsnaam door?
Ik kan nergens (onder de moterkap) zien waar ik die kabel door kan halen..
iemand??
Clio 2 Phase 2!
Ik kan nergens (onder de moterkap) zien waar ik die kabel door kan halen..
iemand??
Clio 2 Phase 2!
- Sandy R
- forum member
- Contacteer:
Tapijt weghalen, dan zie je wel waardoor
d'r zitten meerdere rubbers
d'r zitten meerdere rubbers
welke maat bedoel je van de subwoofers?
et mooiste zou zijn een paar 10 inch subs 200 wat lijkt me meer dan genoeg
en een 4 weg versterker gebrugt aangesloten is het mooiste
het kan ook wel op een monoblok of 2 weg kan ook wel maar dat komt niet altijd tengoede van de geluids kwalitijd
et mooiste zou zijn een paar 10 inch subs 200 wat lijkt me meer dan genoeg
en een 4 weg versterker gebrugt aangesloten is het mooiste

sorry verkeerde bedradings schema voor perfect geluid is een dubbelspoels sub veel mooier

Vinnie_86 schreef:de remote op de geschakelde plus (of antenne)aansluiting.
Als je dat kastje ertussen steekt, moet je dan je originele radio er nog uithalen om iets op aan te sluiten of is dit niet nodig?
Tx...
- Engee
- über forummer
- Contacteer:
Nee dat is dan niet nodig volgens mij! Alleen de kabel van de accu trekken en massa en dan aftappen van de achterste speakerdraden 

Nice, bedankt!Engee schreef:Nee dat is dan niet nodig volgens mij! Alleen de kabel van de accu trekken en massa en dan aftappen van de achterste speakerdraden
Ik heb de high-low converter juist achter de radio zitten en dus gelijk bij de bron afgetapt, dan is ie mooi weg gewerkt. Van daaruit lopen dan de tulp kabels en de remote naar de versterker in de kofferbak.Frederik87 schreef:
Als je dat kastje ertussen steekt, moet je dan je originele radio er nog uithalen om iets op aan te sluiten of is dit niet nodig?
Tx...
hallo beste tuning liefhebbers ik ben juist nieuw op dit forum en ik leesde jullie topics en nu heb k een vraag ik heb een versterker van caliber CA240 daar heb ik da kastje bij maar achteraan is dit met 4 kabel meer er zijn 2 kabels in het zelfde omhulsel gestokken moet ik deze uitelkaar halen en elk apart aan leggen of moet ik die samen aanleggen ?? en der zijn 2 grijze en 2 witte dat is tog voor recht een witte en een grijze ??? ik zou dit willen aan sluiten op een originele radio en heb 2 subwoofers van elk 450w als jullie mij wat zouden kunnen en willen helpen met het aansluiten van mijn subwoofers ????? hopelijk vlug iets van jullie te ondernemen ??? gr tim

[quote="caliber 240"] daar heb ik da kastje bij maar achteraan is dit met 4 kabel meer er zijn 2 kabels in het zelfde omhulsel gestokken moet ik deze uitelkaar halen en elk apart aan leggen of moet ik die samen aanleggen ?? quote]
Misschien moet je iets duidelijker zijn. Ik neem aan dat jij ook een high-low converter hebt (en dat je dat bedoelt met 'da kastje bij'). Ik neem aan dat je met de 4 kabels 2x de + en - bedoelt die je op je speakerkabels aan moet sluiten? En aan de andere kant zitten dan als het goed is twee tulp kabels die je op je versterker kan aansluiten. Vaak zit er ook een remote op je converter om te voorkomen dat je versterker aan blijft staan en je accu leeg trekt.
Misschien moet je iets duidelijker zijn. Ik neem aan dat jij ook een high-low converter hebt (en dat je dat bedoelt met 'da kastje bij'). Ik neem aan dat je met de 4 kabels 2x de + en - bedoelt die je op je speakerkabels aan moet sluiten? En aan de andere kant zitten dan als het goed is twee tulp kabels die je op je versterker kan aansluiten. Vaak zit er ook een remote op je converter om te voorkomen dat je versterker aan blijft staan en je accu leeg trekt.
dat klopt mijn versterker is een caliber CA 240 competition .
mijn vraag wes enkel er zit achteraan (dat kastje) 4 kabeltjes maar 2 er van zitten in het zelfde bevestigings punt (een witte draad en een grijze draad) dit is nrm tog een plus en min die samen zit dan ?
moet ik deze dan uit elkaar halen en de witte samen steken en de grijze samen steken ??? of niet ? kunt u mij hier meer uitleg over geven ?
mijn vraag wes enkel er zit achteraan (dat kastje) 4 kabeltjes maar 2 er van zitten in het zelfde bevestigings punt (een witte draad en een grijze draad) dit is nrm tog een plus en min die samen zit dan ?
moet ik deze dan uit elkaar halen en de witte samen steken en de grijze samen steken ??? of niet ? kunt u mij hier meer uitleg over geven ?

misschien makkelijk om een foto te posten.
groeten
groeten
Idd, ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met dat samen zitten en wat je dan uit elkaar moet halen.jerox schreef:misschien makkelijk om een foto te posten.
groeten