50 liter benzine tanken

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: 50 liter benzine tanken

Bericht door mox »

Da's precies wat ik bedoel :)
Het metertje is momenteel tamelijk waardeloos en niet meer dan een indicatie. Schijnt dus wel degelijk goed te kunnen werken.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

Het lijkt me niet dat het euvel wordt opgelost met het aanpassen van de waarden in DDT4all.. Ik neem aan dat de brandstofmeter wordt gevoed door de tanksensor/vlotter. Wat je ook doet, de eerste zoveel km blijft de tanksensor doorgeven dat de tank vol zit omdat je eerst de brandstof verbruikt uit de vulleiding. Wellicht dat het wel effect heeft op het aantal nog te rijden km. Ben toch wel benieuwd :)
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

De kunst is volgens mij om te achterhalen hoeveel liter er in de tank zit als de vlotter precies z'n bovenste mechanische aanslag raakt. Het (onderste) moment waarop het reservelampje gaat branden is volgens mij zelf instelbaar via de tabel. Een brandend lampje bij een reserve van 5 liter lijkt me daarbij een logische keuze, ook gezien de schaalverdeling op de meter.

Behalve eerdergenoemde tabel waarmee benzinemeterstanden aan het aantal aanwezige liters in de tank kunnen worden gekoppeld zag ik in ddt4all ook een tabel met weerstandswaardes vs. spanning. Ik vraag me nu af welke tabel er door de boordcompu wordt gebruikt om de actieradius te bepalen en of dat net zo onnauwkeurig werkt als (momenteel) het benzinemetertje.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”