Clio 2 ph2 RS ombouw naar turbo

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
RMdelaRie
beginner
Contacteer:

Re: Clio 2 ph2 RS ombouw naar turbo

Bericht door RMdelaRie »

Dank je wel voor jouw reactie.

We hebben dit met de leverancier van ons motormanagementsysteem gedaan, BS-autotune (Jeroen Bosman) uit reewijk, in samenwerking met Quattra tunning lisse. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn met die VW bak en assen. Is er iemand (bij jou bekend) die dit al heeft toegepast? Dan kunnen we eens daar gaan informeren (scheelt weer van alles zelf uitzoeken zoals met dit hele ombouwtraject....).
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Ja dat is er, ik heb het namelijk zelf gedaan😉
RMdelaRie
beginner
Contacteer:

Bericht door RMdelaRie »

O.k. dat maakt het lekker kort dan. VW 02M-bak: duidelijk. Het vliegwiel & adapterplaat zijn te koop. Kan je aangeven waar, welk merk en heb je misschien onderdeelnummers? Welke rest moet aangepast worden (schakel- en koppelingsmechanisme en ophanging of nog iets meer)? Welke assen, homokyneten en welke asstompen (wielzijde) zijn er noodzakelijk en heb je hier onderdeelnummers van? Heb je foto's van de ombouw/toegepaste onderdelen? Is de auto ergens nog te bezichtigen? Ik hoor het graag van je.
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Auto is niet meer te bezichtigen daar deze allang weer gedemonteerd is. Vliegwiel en adapter zijn te krijgen via efi-parts.co.uk. Schakel mechanisme van dezelfde donor auto (golf 4 bijv.), hydraulische koppeling moet zelf gebouwd worden, aandrijfassen binnenkant vw, buitenkant standaard Clio rs. Deze assen heb ik evt. Nog kant en klaar liggen van toen.

Verder heb ik geen foto’s waar je wat aan hebt, was inmijn geval namelijk in een Renault 9 en niet een Clio rs.
RMdelaRie
beginner
Contacteer:

Bericht door RMdelaRie »

Ok, bedankt voor jouw antwoord. Ik ga ermee aan de slag. Zal overigens wel even duren (druk op 't werk en de feestdagen enz.). Wordt vervolgt. Als je de assen zou willen verkopen, heb je al een prijs in gedachten?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”