Clio bokt bij optrekken.
Re: Clio bokt bij optrekken.
Me so happy!
Vandaag ff bougie's vervangen, wat een verschil.
Rijd nu heerlijk, geen geschok niks meer.
Mooi dat na zo'n kleine ingreep (alhoewel het nog best wel lastig was om er bij te komen) er zo'n top resultaat behaald kan worden.
Bougiekabel en verdelerkap laat ik mooi zo, motorisch is hij nu gewoon goed.
Alleen nog even oliefilter en benzinefilter vervangen.
Luchtfilter is nog als nieuw.
Hoop dat het verbruik nu beter word, heb ook goeie banden er onder gelegd dus dat telt ook nog mee.
Vandaag ff bougie's vervangen, wat een verschil.
Rijd nu heerlijk, geen geschok niks meer.
Mooi dat na zo'n kleine ingreep (alhoewel het nog best wel lastig was om er bij te komen) er zo'n top resultaat behaald kan worden.
Bougiekabel en verdelerkap laat ik mooi zo, motorisch is hij nu gewoon goed.
Alleen nog even oliefilter en benzinefilter vervangen.
Luchtfilter is nog als nieuw.
Hoop dat het verbruik nu beter word, heb ook goeie banden er onder gelegd dus dat telt ook nog mee.
maak op z'n minst de verdeler even open , dan kun je zien hoe ver het ingesleten is .
Fijn dat het gelukt is met de bougies 

Hoe kan ik zien hoever hij ingesleten is en hoe maak ik hem open?Marcel.S schreef:maak op z'n minst de verdeler even open , dan kun je zien hoe ver het ingesleten is .
men neme een juiste maat torx schroevendraaier et voilá
ik hoop dat deze foto duidelijk genoeg is.
de verdelerkap is het ding waar je bougie kabels op zitten, hier boven een voorbeeld van mijn motor, de rode kabels zijn de bougie kabels, zitten op de verdelerkap. de rotor welke aan je nokkenas zit "verdeelt" onder deze kap de vonken over de bougie kabels. welke naar de bougies lopen en zorgen voor de ontbranding

de verdelerkap is het ding waar je bougie kabels op zitten, hier boven een voorbeeld van mijn motor, de rode kabels zijn de bougie kabels, zitten op de verdelerkap. de rotor welke aan je nokkenas zit "verdeelt" onder deze kap de vonken over de bougie kabels. welke naar de bougies lopen en zorgen voor de ontbranding
nou moet het lukken.
een pagina terug staan nog heel veel linkjes lees dat eens door .
en gebruik google .
een pagina terug staan nog heel veel linkjes lees dat eens door .
en gebruik google .