R-Link met TomTomLive

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: R-Link met TomTomLive

Bericht door klmklmklmklm »

Bij tomtom kan je niets kopen dit gaat enkel via renault.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Stellingen90

Bericht door Stellingen90 »

Volgens Renault klanten service is het op dit moment niet mogelijk updates van de Europa kaart voor de R-link via de computer binnen te halen. Voor de Benelux kaart kan dat wel (staan in de R-link store). Op dit moment is updaten dus alleen mogelik door aankoop van een SD-card et een nieuwe versie van de Europa kaart bij de dealer. Daar wordt (helaas) ook de volle prijs voor gevraagd (ca. € 170,-). Op dit moment is volgens de VKV-webshop versie V.915 beschikbaar. Renault klanten-service heeft gezegd dat er 2 updates per jaar zullen komen en dat eind mei de volgende er zal zijn. Dit is dan versie V.925 (dat is de versie die TomTom op dit moment als nieuwste aanbiedt).
Renault is nog druk aan het studeren hoe het update proces verbeterd moet worden, maar de info daarover moet van het hoofdkantoor in Frankrijk komen. Meest voor de hand liggend is natuurlijk het hele proces aan TomTom over te laten, maar helaas wordt niet altijd gedaan wat voor de hand ligt :veryangry2: :veryangry2: :veryangry2: :veryangry2: :chinrub:
Stellingen90

Volgens Renault klanten service is het op dit moment niet mogelijk updates van de Europa kaart voor de R-link via de computer binnen te halen. Voor de Benelux kaart kan dat wel (staat in de R-link store). Op dit moment is updaten dus alleen mogelik door aankoop van een SD-card met een nieuwe versie van de Europa kaart bij de dealer. Daar wordt (helaas) ook de volle prijs voor gevraagd (ca. € 170,-). Op dit moment is volgens de VKV-webshop versie V.915 beschikbaar. Renault klanten-service heeft gezegd dat er 2 updates per jaar zullen komen en dat eind mei de volgende er zal zijn. Dit is dan versie V.925 (dat is de versie die TomTom op dit moment als nieuwste aanbiedt).
Renault is nog druk aan het studeren hoe het update proces verbeterd moet worden, maar de info daarover moet van het hoofdkantoor in Frankrijk komen. Meest voor de hand liggend is natuurlijk het hele proces aan TomTom over te laten, maar helaas wordt niet altijd gedaan wat voor de hand ligt :chinrub:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

En ik neem aan dat je vooraf (voordat je de auto kocht) ook wist dat updates via Renault gingen en niet bij TomTom. Voordat ik de Captur kocht heb ik dat allemaal wel bekeken tenminste omdat ik wil weten wat ik koop en niet achteraf voor verrassingen wil staan...
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Ik meen me te herinneren dat de verkoper zelf zei, nadat ik het balletje opgooide, dat extra kaarten via tomtom gekocht kunnen worden. Updates verder niet besproken. En als ik dit topic lees, blijkt dus dat daar nog altijd onjuiste info door verkoper is verstrekt. Ik heb wel de garantie dat het volledig europa zal zijn. Anders zou hij de extra kosten dragen.

Maar no offense, ik koop zeker niet elk (half) jaar de update. Voor die paar wijzigingen ga ik geen paar tientjes uitgeven. Dan wacht ik liever een paar jaar.

Ik heb tot nu toe 3 tomtom standalones gehad in 10 jaar tijd. Welgeteld 1x een uodate gekocht van 8 tientjes. Voor dat geld koop je bijna een nieuw timtom standalone met recentste kaarten.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Als je de auto krijgt zeker nagaan dat je de laatste versie hebt.
Afbeelding
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Arjan schreef:En ik neem aan dat je vooraf (voordat je de auto kocht) ook wist dat updates via Renault gingen en niet bij TomTom. Voordat ik de Captur kocht heb ik dat allemaal wel bekeken tenminste omdat ik wil weten wat ik koop en niet achteraf voor verrassingen wil staan...
Als Renault aangeeft dat ze aan het kijken zijn of het verbeterd kan worden geven ze dus zelf aan dat het niet handig is. Maar dat wil niet zeggen dat je de auto er voor moet laten staan.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

klmklmklmklm schreef:Als je de auto krijgt zeker nagaan dat je de laatste versie hebt.

Uiteraard. :wink: Ik koop anno nu een auto, dus wil ik anno nu de huidige kaart.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Mijn auto was geleverd in december met de kaart van mei (9.05). In november was kaar 9.15 uit maar die zat niet in mijn auto. Binnenkort komt kaart 9.25 uit. Die ga ik dan bestellen.
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Onze Clio hebben we vrijdag gekocht. Maandag wss besteld, verwachte levering pas in juni. Heb dus nog ff te gaan....
Stellingen90

@Surrealistic Tegen die tijd moet versie V.925 beschikbaar zijn. Volgens Renault klanten service komt deze ergens in mei beschikbaar...
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

BENELUX en oost-europa zijn al als v9.25 verkrijgbaar in R-Link Store, dus dan moet geheel Europa ook gereed zijn.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Soepstengel

Bericht door Soepstengel »

Ik heb het niet terug kunnen vinden ergens anders op het forum dus stel de vraag hier maar even, welke kaarten worden standaard geleverd bij R-link? Mijn dealer ging er vanuit dat er een Europakaart op zit maar ik lees hier Benelux. Of is het uitvoeringsafhankelijk?
In de brochures, prijslijsten e.d. kan ik er niks over vinden.
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Juist daarom heb ik kunnen uit onderhandelen dat ik heel europa krijg. Overigens stond op het kaartje dat in de demowagen zat europa. En dan bedoel ik dus het stickertje op de sdcard. Heb europa werkend gezien in de demo.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

BENELUX is in belgie standaard
Afbeelding
Ghostleader1NL

Bericht door Ghostleader1NL »

Krijg je standaard bij de Rlink TT heel europa of is de Benelux versie standaard?? Is mij niet helemaal duidelijk.
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

Benelux is standaard bij de onze geleverd
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”