Kraak/rammel dashboard

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Re: Kraak/rammel dashboard

Bericht door s_jansen66 »

Tja. Je hebt volledig gelijk! Maarja, je zult toch nooit gelijk krijgen bij de importeur voor een "simpel rammeltje".

Ik heb vanmorgen de stuurkolom kappen eraf gehad, en nadat ik het stuur helemaal nog boven schoof kon ik er in kijken. Het is niet voldoende ruimte om er echt iets in te kunnen doen, maar ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden.

Hieronder zie je 2 foto's die ik met mijn telefoon achter het dashboard heb gemaakt. Je ziet duidelijk de klem en de schroef waar het geheel mee vast zit. Volgens mij zit daar iets speling in. Het was erg warm in de volle zon, dus alles was lekker uitgezet.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb tussen de panelen wat ruimte gevoeld en heb er een stukje rubber van een paar millimeter tussen geduwd om het zaakje als het ware "op spanning" te houden. Als ik maandag om 7uur op pad ga, dan is de wagen weer lekker koel en dan zullen we eens zien of hij nog rammelt. Zo ja, dan haal ik het rubbertje weg en breng ik hem weer naar de garage. Ik denk toch dat ze er iets aan moeten doen, zeker ik hier nu lees dat er alleen al op forum 3 mensen met dezelfde rammel zitten!

Ik hou jullie op de hoogte. (als ik nog ergens een werkplaatshandleiding ofzo kan vinden dan kan ik hem helemaal open maken)

Simon
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Op vakantie had ik dit ook met een clio 4 die ik drie dagen heb gereden.Gelukkig is mijne gemaakt (motorsteun kapot 2x en iets in de stuur inrichting vervangen)en rammelt deze nergens meer.Mijn A beurt heb ik ook gehad 90 euro.De B beurt komt laters.
Afbeelding
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Priyantha Bleeker
beginner
Contacteer:

Bericht door Priyantha Bleeker »

Wazige! schreef:ik heb een hele andere rammel.. komt bij mij uit de motor.. als ik de wagen warm heb gereden zeg maar, airco aan etc, en ik zet de wagen dan stil, motor uit en start deze na iets van 5/10 minuten, dan komt me er toch een rare rammel// gerommel uit de motor. Dat is nog voor de airco en ventilatie gaat draaien.. daarna is het weer weg.. heel vreemd.

-KNIP-

Ik vind vooral de rare geluiden uit het vooronder erg vreemd.. en natuurlijk.. als je bij de garage bent, dan doet ie dat niet he... argh!!
Is dat een soort schurend geluid ? Bijvoorbeeld na het tanken dat je hem weer start als je zeg een drie kwartier of langer hebt gereden alvorens te tanken.
Als jij dat hebt, dan hebben wij het zelfde denk ik.

Ik heb zelf een 0.9 TCE iig, als voorloper(lease)auto, ik ben er al meerdere keren mee naar de garage geweest maar ze kunnen het niet vinden.
Het is een heel erg verontrustend geluid iig, ik had het laatst toen ik op vakantie was echt vrijwel de hele tijd, reden met een groepje vrienden met meerdere auto's regelmatig eventjes stoppen. Elke keer dat ik weer ging startte wéér dat schurende geluid.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

het is niet echt een schurend geluid, meer een diepe rammel, alsof er ergens een zwaar onderdeel is, wat schud. Ik dacht zelf dat het misschien een fan is, die opstart en instabiel is ofzo.. maarja, waarom zou dat alleen voorkomen als je de auto warm hebt, en dan voor korte tijd uitzet en weer aan.

Het geluid lijkt mee te gaan in het motor geluid als je start, Even veel geluid, en dan langzaam afnemend, tot wat enkele tikken.. heel vreemd. Ik heb het opgenomen, maar het is erg slecht te horen. Ik wil proberen dat geluid wat beter te krijgen.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Nou, het heeft dus niet geholpen. Ik heb maar een mooi filmpje gemaakt waarop het geluid duidelijk te horen is en een afspraak gemaakt bij de garage. Ik kan volgende week vrijdag terecht. Met de welgemeende excuses dat het niet eerder kon in verband met vakantie.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ik heb een kraak! het komt van de achterklep. Ik dacht eerst dat het wellicht iets met het reserve wiel te maken had, of wat dan ook.. maar het is de klep die een soort krakend geluid maakt, als ik over klinkerwegen rijd bijvoorbeeld. Irritant geluid. Daar is vast wel wat een te doen toch? Ik kan het reproduceren door op de klep te drukken links en rechts. dan hoor je dat geluid..
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Bij mij werd het geluid veroorzaakt omdat de garage de achterlicht unit niet goed had terug gemonteerd. Van buiten zie jet het niet eens, pas als je de klep opent zie je dat de unit niet helemaal lekker in de carrosserie valt. Even eraf halen, opnieuw erop klikken en dan de schroeven aandraaien. Maar goed, dat was het probleem bij mij, misschien is het bij jou iets anders.
Laatst gewijzigd door Arjan op 11 aug 2014 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenstaande post behoeft geen quote!
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ik was vandaag ff langs de renault dealer in enkhuizen gereden. Deze kwam met de mega simpele oplossing, eem beetje vet op de rubber stopjes, waar de bak onderin tegen leunt.. rubber op ijzer, krakend geluid idd.. en hoppa.. probleem opgelost :) Simpel en effectief ! Ik heb nu helemaal geen geluidjes meer :) De vreemde zware brom uit de motor, die heb ik de laatste weken ook niet meer gehad... :thumbsup:
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Geweldig! Ga ik zo proberen. Die zit er bij mij ook nog. Ik dacht eerst aan de hoedenplank, maar toen ik die weghaalde kraakte het nog steeds.
Laatst gewijzigd door Arjan op 11 aug 2014 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenstaande post behoeft geen quote!
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Nou, ik kom net terug van de garage en daar hebben ze 2 "rammels" verholpen:

1. Die in het Dashboard lijkt weg te zijn. Ikzelf ben voorzichtig optimistisch, je weet natuurlijk nooit of hij nog terug komt.
Vreemd genoeg bleek de linker onder rand van de medianav/ r-link behuizing de boosdoener. In de garage hebben ze die met een soort kit vast gezet en nu rammelt er niets meer.

-UPDATE 19-08-2014: Deze rammel is weer terug. Op naar de garage maar weer. Dan demonteren ze het dashboard maar. -

2. De rammel achter in werd veroorzaakt door het niet goed sluiten van het slot in de klep. Er zat teveel speling in volgens de monteur. Hij wist meteen wat het euvel was en had het volgens hem al regelmatig bij de Clio 3, 4 en Captur moeten verhelpen.
Hij doet dit steevast door een aantal lagen isolatietape te wikkelen rond de "beugel" waarin het slot van de klep vastgrijpt. Volgens het kun je wel een nieuw slot monteren maar blijft het dan weer terug komen.

Ik ben vooralsnog tevreden. Hij rijdt nu lekker rammelvrij en rustig! (alleen nog even kijken naar het klepje over het gordel ophangpunt. Was ik vergeten, maar kan ik denk ik zelf wel verhelpen)

Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben!
midago

Bericht door midago »

Ik werd knettergek van alle rammels in de Clio.
Bij mijn wagen had ik last van;
Rammel in de kofferbak.
Rammel in de passagierstoel.
Rammel in het dashboard.
Rammel achter het medianav systeem.
Rammel in de gordelhouder.
Rammel bij het interieur lampje bij lage toerental
En een Rammel bij de a-stijlen.

Na twee keer bij de dealer te zijn geweest heb ik een rondje
gereden met de service monteur.
Deze monteur was net als ik autistisch als het om rammels gaat, en wist de rammels zonder aanwijzing allemaal aan te wijzen.

Ik kreeg een gratis leenauto van hem mee, omdat hij zelf alles gaat nalopen en vastdraaien, en hij er enkele dagen voor nodig had.
We zijn nu 3 dagen verder en mijn Clio staat nog steeds bij de dealer.
Laten we hopen dat het gerammel over is als ik hem terug krijg.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Die rammel in het dashboard is intussen ook verholpen met behulp van Patrick! vreemd genoeg zit de lijst van de Medianav/r-link linksonder niet goed vast. Ik heb er (net zoals Patrick) een stuk rubber tussen geperst, waardoor het geheel als het ware iets `onder spanning` staat.

Rammel in de kofferbak. -> is de klepsluiting. Stukje isolatie tape rond de sluitingsbeugel en het is verholpen (schijnt een vaak gehoord probleem te zijn)
Rammel in de passagierstoel.
Rammel in het dashboard. -> Die rammel in het dashboard is intussen ook verholpen met behulp van Patrick! Vreemd genoeg zit de lijst van de Medianav/r-link linksonder niet goed vast. Ik heb (net zoals Patrick) links in het midden van de lijst, tussen de lijst en het dashboard een stuk rubber geperst (link naar foto van locatie die ik van Patrick kreeg: http://i.imgur.com/m7LuyKK.jpg), waardoor het geheel als het ware iets `onder spanning` staat.
Rammel achter het medianav systeem. -> probeer Patricks/ mijn oplossing eens?
Rammel in de gordelhouder. -> is verholpen door de hopuder niet op de hoogste stand te stellen. Op de middenstand trilt hij niet bij mij.
Rammel bij het interieur lampje bij lage toerental. -> De volledige lijst kun je uit de hemel trekken, of met een schroevendraaier het matte "glaasje" los wrikken. Waarschijnlijk zit je mat witte cover wat los in de lijst. Een strategisch geplaatst stukje tape zou misschien kunnen helpen?
En een Rammel bij de a-stijlen. -> Ook die kun je los trekken. Misschien zitten ze niet goed in hun sluitingsclips?

Laat eens weten of je er iets aan hebt gehad?

Jammer dat je niet een beetje in de buurt woont, anders had ik je er best mee willen helpen. Die van mij is nu nagenoeg stil, ik hoor nu alleen een zacht gerammel linksachter me, alsof ergens lucht langs een rubber lekt in/ onder de achterdeur. Ik heb dat zelfde geluid een keer bij een vorige auto gehad, toen bleek de wielkast isolatie in de wind te wapperen door een losse klem. Deze zitten nu vast...
midago

Bericht door midago »

Ik kan mijn wagen morgen ophalen.
De monteur wil dat ik een rondje ga rijden, of ik nog rammels hoor.
Na een week bij de dealer zou ik haast denken dat mijn Clio helemaal gedemonteerd en opnieuw gemonteerd is.
Ben benieuwd! Anders loop ik zelf jou lijstje na.
Ik had hier het e.e.a. al gelezen over de rammels, en ik vind ook dat Renault voor de dik 17.000 Euro die je neerlegt voor een Clio
de boel wel beter had kunnen nalopen en vastdraaien.
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Als ik klaag tegen collega's of familie over rammels in mijn auto krijg ik steevast te horen:

"Tja, jij wilde zo nodig een Franse auto! Nu moet je zelf ervaren waar iedereen je voor had kunnen waarschuwen."

Blijkbaar is de hele wereld ervan op de hoogte dat Franse auto's rammelen en Italiaanse auto's slechte electronica hebben. Al heb ik zelf voldoende slechte ervaringen met fiat om dat laatste te beamen.
clio 2014
beginner
Contacteer:

Bericht door clio 2014 »

Ik weet niet of ik soms minder kritisch ben, maar ik rijd nu 16 mnd. met enorm veel plezier in mijn rode
Clio 4 maar ik heb geen last van kraakjes of rammels.
En het is mijn eerste franse auto, dus het kan ook anders !
Gr. BEN
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Het kan ook je gordel haakje zijn dat tegen de stijl aan komt als er niemand naast je zit.
Afbeelding
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

clio 2014 schreef:Ik weet niet of ik soms minder kritisch ben, maar ik rijd nu 16 mnd. met enorm veel plezier in mijn rode
Clio 4 maar ik heb geen last van kraakjes of rammels.
En het is mijn eerste franse auto, dus het kan ook anders !
Gr. BEN
Ja Ben makkelijk als je lichtelijk doof bent zoals ik, kraan wagen chauffeur geweest Bij bouwmaterialen bedrijf met zo een verrijdbare kraan. Whahahahaha

PS KimKimKim bij mij alleen als die verdraaid zit rammelt die..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Nu met het koude weer merk ik dat de hoofdsteunen rammelen tegen de bevestigingsgaten in de stoelbekleding....

Houdt het dan nooit op?! Elke maand merk ik wel een andere plek waar iets begint te rammelen!
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Af en toe rammel ik ook van de honger maar door wat te eten gaat dat weg.
Afbeelding
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Goeie tip! Ik zal eens een boterham tussen de interieurpanelen steken.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Wel met geoliede confituur.
Afbeelding
Giosan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Giosan »

Ik heb ook steeds meer rammels. Links boven. Spiegel. Hoofdsteun. Deurpanelen.

Iemand in omgeving Amsterdam die goed is in het oplossen hiervan? :)
Renault Clio TCe 120 EDC Intens - Phase 2
Estate - Blanc Glacier
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Lumiere
Pack Siege
Bear
beginner
Contacteer:

Bericht door Bear »

Ocram schreef:Bij mij rammelt er iets aan de rechterkant als ik op een klinkerweg rijd, anders niet. Ben er nog niet achter wat het is. Misschien de klep van het handschoenenvak, maar ben er nog niet zeker van. Op asfalt geen problemen. Heb er nog geen werk van gemaakt bij de dealer.
Bij mij precies het zelfde vandaag naar de dealer geweest voor de eerste beurt,en het rammeltje voor gelegd,samen met de werkplaatschef een ritje gemaakt hij hoorde wel iets, ik zal dan met de auto terug moeten en gaan ze zoeken waar het wegkomt (ze hadden hier nog geen klachten overgehad)
Mochten er veranderingen zijn laat ik het weten.
mikearnhem
beginner

Bericht door mikearnhem »

War een hoop rammels bij elkaar, ik heb hem nu bijna 2 jaar en geen rammeltje te bekennen blijkbaar heb ik mazzel
Clio IV 1.5 DCI | 17" GT velgen | Chrome pakket | RVS sportdemper Maxi Performance|
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bear schreef:
Ocram schreef:Bij mij rammelt er iets aan de rechterkant als ik op een klinkerweg rijd, anders niet. Ben er nog niet achter wat het is. Misschien de klep van het handschoenenvak, maar ben er nog niet zeker van. Op asfalt geen problemen. Heb er nog geen werk van gemaakt bij de dealer.
Bij mij precies het zelfde vandaag naar de dealer geweest voor de eerste beurt,en het rammeltje voor gelegd,samen met de werkplaatschef een ritje gemaakt hij hoorde wel iets, ik zal dan met de auto terug moeten en gaan ze zoeken waar het wegkomt (ze hadden hier nog geen klachten overgehad)
Mochten er veranderingen zijn laat ik het weten.
Hallo Bear,

Nog een update voor dit probleem? Is het intussen verholpen? Zo ja, wat was de oplossing?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”