Ok, ik zal proberen uit te leggen hoe en wat ik heb ontdekt en waar het probleem zit, voor het trillen van de linker spiegel.
Het PROBLEEM zit hem in het feit, dat de spiegelvoet (dat wat je aan de buitenkant van de deur ziet) niet op de buitenplaat van de deur/carosserie afsteund, hier zit ongeveer 1 a 1.5 mm ruimte tussen de buitenplaat van de carosserie en het kunstof gedeelte van de spiegelvoet. De spiegel staat alleen met de bevestigings voet op de binnenplaat van de deur en zit daar dan maar met 1x M6 bout en 2 nokjes om hem te fixeren vast. Daar de binnenplaat van de deur nou niet echt dik en stevig is en de spiegel toch een aardig gewicht heeft, kan hij dus gaan staan te trillen tijdens het rijden!
Hoe heb ik het ondervonden?
Ik heb eerst een paar keer met het raam open en een vinger tegen/op de spiegelbehuizing gereden met 100, 120 en 130km/h.
Dan leken de trillingen iig weg, maar je zit met je arm ook deels voor het beeld, dus het was wat lastig te zien of hij echt trillings vrij was, buiten het feit dat je wel HEEL gauw een koude hand had en vingers krijgt

Vervolgens heb ik een blokje gemaakt (van hout in dit geval met zwarte duck-tape eromheen) dat ik tussen de spiegelvoet en het zijraampje heb geklemd met IETSJES spanning.
Hier heb ik een week, anderhalf mee rond gereden tot zelf 160km/h en had nu geen last meer van trillingen van het beeld of hinderlijke schitteringen s'avonds in de spiegel!
Wat heb ik uiteindelijk gedaan om het op te lossen.
Ik heb de binnen bekleding van de deur verwijdert, kabel van de spiegel los gekoppeld, rubber waar de spiegelbekabeling door gaat uit de binnenplaat van de deur verwijdert en vervolgens de spiegel los geschroefd en eraf gepakt.
Vervolgens als je de totale spiegel in de hand hebt, zie je in de voet een rubberen afdichting zitten. DIE haal je eraf en dan kijk je eigenlijk IN de spiegelvoet.
Als je dan GOED de spiegelvoet rand bekijkt, zie je aan de onderkant een stuk of 8 nokjes zitten en zo ook om de bout waarmee je de spiegel vast zet.
Deze nokjes heb ik weg gesneden met een goed scherp mes,
LET OP!!!, DE 3 HOGE NOKKEN MOETEN BLIJVEN STAAN!!!! dit zijn namelijk de fixeer nokken van de spiegel en zijn dus nodig!
Vervolgens heb ik van een 1.5mm dikke kunstoffen plaat (die ik had liggen) en een 0.1mm dikke kunstofdoek die aan 1 zyde wat zachter was een mal gemaakt, die over de spiegelmontage voet gedeelte heen past en die een fractie groter was dan de donkere buitenkant van de spiegelvoet.
Tevens heb ik ongeveer een 300gram aan lood in de voet van de spiegel gestopt, om de voet zwaarder te maken dan het grote spiegelhuis zelf.
Na dit alles gedaan te hebben gehad, heb ik die rubberen afdichting weer terug op de bevestigings voet geplaatst en de 2 mallen over de bevestigings voet gedaan (de harde mal eerst tegen de spiegel voet en dan de dunste, die komt tegen de carroserie aan)
En vervolgens doe je de omgekeerde wereld en heb ik de spiegel weer terug op de auto geplaatst en vast gedraait, met het daarbij ervoor zorgen dat de mallen netjes onder de spiegelvoet rand zaten.
NU staat de totale spiegel namelijk ook afgesteund op de buiten carrosserie van de deur (is die naad weg, opgevuld door de mallen) en kan de spiegel niet of nauwelijks meer trillen doordat de spiegel in zijn geheel vaster tegen/op de deur staat dan alleen op die dunne binnenplaat van de deur.
Rij hier nu een aantal weken al ondertussen mee rond en zelfs met 160km/h heb ik goed zicht in de spiegel en staat het beeld nauwelijks te trillen of hinderlijke schitteringen te geven savonds.
Ik heb foto's gemaakt van de aanpassing, maar ik weet niet hoe ik ze hier erbij moet gaan zetten/krijgen, pc's zijn niet mijn sterkste kant haha