Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zo rigoreus als ik met mijn Alfa Romeo te werk ben gegaan, staat niet in de planning. De Clio is ook -bijna- 11 jaren oud. Daar ga ik geen bakken geld in duwen. Wel zou ik graag de driveability willen verbeteren. Vermogenstoename is dan ook meer een lokker naar deze topic dan mijn uiteindelijk doel.
Wat ik tot nu toe in gedachten heb:
- Verwijderen resonantiebox.
- Aanzuiging aanpassen (cold-air).
- Wellicht kietelen door remappen.
Vermogenstoename 1600 16V
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: Vermogenstoename 1600 16V
@wizard: dat klinkt inderdaad als de beste optie.
Doe er dan ook meteen een sport inleg filter bij (niet echt vermogen maar onderin wel wat koppel toename)
Doe er dan ook meteen een sport inleg filter bij (niet echt vermogen maar onderin wel wat koppel toename)
Re: Vermogenstoename 1600 16V
Ik wist dat ik iets vergeten was! Ook die staat op het verlanglijstje. Zijn er nog voorkeuren? Persoonlijk spring ik geen gaten in de lucht van K&N. In de Alfa Romeo lag een SF-filter welke luchtdoorlatender was en onderhoudsarm. Oliën, warmee de filter wordt behandeld, kunnen de LMM vervuilen wat de levensduur niet ten goede komt. Helaas maakt SF geen filters voor Renault...
Re: Vermogenstoename 1600 16V
Binnenkort eens rondbellen. Heb wat links opgeslagen en alle tijd op het werk nu.
Bedankt voor het meedenken!!

Bedankt voor het meedenken!!
