Leer onderhouden en voeden
Re: Leer onderhouden en voeden
Iemand die er even met een aansteker de proef op de som wil nemen?
Denk zelf ook plastic, of anders een waardeloze kwaliteit leer..
Ik zal het WesRS eens vragen
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
oke hier ben ik 
zal even wat uitleg geven.
bij een rs zetel zitten drie soorten stof aan. 1 is echt leer 2 is skai en 3 is alcantara.
het echt leer zit op de wangen van het zitvlak bovenaan en bij de rug de wangen waar je tegen zit. het middelste gedeelt is alcantara. maar ik neem aan dat iedereen dat al wist. de skai zit op de volgende plaatsen. op het zitvlak de wangen onderaan en op de rug van de zetel is het de hele achterkant.
je kan het verschil duidelijk zien aan de volgende punten.
skai is een rubber waar het motief is in geprint. je zal zien dat dit ook een licht glanzende schijn heeft. ook kan je dit duidelijk voelen. skai voelt altijd iets kouder aan dan leer en leer voelt veel zachter aan dan leer.
hoe onderhoud je dit het beste.
leer is een natuurproduct wat ademt. dit moet je met goede producten onderhouden om het zacht te houden en de cracele te voorkomen. gebruik je de verkeerde producten kan dit het leer uitdrogen en krijg je dus het bekende cracele.
dit ook als je ze niet gaat voeden. gebruik hier ook geen goedkope producten voor. ik gebruik altijd het product van meguiars om ze te voeden. producten gemaakt door mensen met een passie en voor mensen met een passie
het voeden en reinigen mag je bij een dagelijkse wagen gerust 1 keer per maand doen zo blijft het leer mooi soepel.
skai onderhouden is een fluitje van een cent. je kan skai gewoon met een spons en dreft reinigen omdat het eigenlijk rubber is en dan insmeren met het produckt waar ze et leer mee voeden om het vuil niet zo snel te laten hechten. ook kan je skai reinigen met een wonderspons. zo krijg je alles weg. een wonderspons mag je dan niet op leer gebruiken omdat je er wel eens zou kunnen doorschuren.
hoop dat je hier iets aan hebt als er nog vragen zijn hoor ik het wel
heb er even een fotoshop vangemaakt
hetgene wat blauw is is skai
hetgene wat geel is is leer

Uploaded with ImageShack.us

zal even wat uitleg geven.
bij een rs zetel zitten drie soorten stof aan. 1 is echt leer 2 is skai en 3 is alcantara.
het echt leer zit op de wangen van het zitvlak bovenaan en bij de rug de wangen waar je tegen zit. het middelste gedeelt is alcantara. maar ik neem aan dat iedereen dat al wist. de skai zit op de volgende plaatsen. op het zitvlak de wangen onderaan en op de rug van de zetel is het de hele achterkant.
je kan het verschil duidelijk zien aan de volgende punten.
skai is een rubber waar het motief is in geprint. je zal zien dat dit ook een licht glanzende schijn heeft. ook kan je dit duidelijk voelen. skai voelt altijd iets kouder aan dan leer en leer voelt veel zachter aan dan leer.
hoe onderhoud je dit het beste.
leer is een natuurproduct wat ademt. dit moet je met goede producten onderhouden om het zacht te houden en de cracele te voorkomen. gebruik je de verkeerde producten kan dit het leer uitdrogen en krijg je dus het bekende cracele.
dit ook als je ze niet gaat voeden. gebruik hier ook geen goedkope producten voor. ik gebruik altijd het product van meguiars om ze te voeden. producten gemaakt door mensen met een passie en voor mensen met een passie

het voeden en reinigen mag je bij een dagelijkse wagen gerust 1 keer per maand doen zo blijft het leer mooi soepel.
skai onderhouden is een fluitje van een cent. je kan skai gewoon met een spons en dreft reinigen omdat het eigenlijk rubber is en dan insmeren met het produckt waar ze et leer mee voeden om het vuil niet zo snel te laten hechten. ook kan je skai reinigen met een wonderspons. zo krijg je alles weg. een wonderspons mag je dan niet op leer gebruiken omdat je er wel eens zou kunnen doorschuren.
hoop dat je hier iets aan hebt als er nog vragen zijn hoor ik het wel

heb er even een fotoshop vangemaakt
hetgene wat blauw is is skai
hetgene wat geel is is leer

Laatst gewijzigd door wes rs op 11 mar 2013 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
het leer opzich is niet waardeloos maar niemand onderhoud het gelijk het zou moeten omdat je bij de aankoop de uitleg er niet bijkrijgtSteefVR6 schreef:Iemand die er even met een aansteker de proef op de som wil nemen?

dit is het product wat ik altijd gebruik. is wel enkel in grote verpakking te krijgen maar dan kom je ook heel lang toe
het stuur van de meeste clio's zijn wel echt leer maar door de wrijving van het sturen en het slect onderhouden slijten ze zo fel. ik vind dat je te weinig uitleg krijgt bij de dealer maar voor voor 80 % van de mensen is het aar gewoon een vervoers middel natuurlijk en bekijken ze het zo nauw nietWizard schreef:http://www.autoweek.nl/auto/23647/renau ... v-initiale
In de optielijst wordt gesproken over een lederen stuurwiel. Nu is autoweek niet altijd de meest betrouwbare dus misschien dat iemand een brochure thuis heeft? Dat kan uitsluitsel bieden.
super,bedankt voor de uitleg Wes 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Het stuur van nieuwere Clio's (Clio 3/4) is allemaal plastic.
- Uufd
- forum starter
- Contacteer:
Feit want, bij mij komt het eerste dun toplaagje los bovenaan. Waarschijnlijk door de vorige eigenaar die te veel met zijn nagels aan de bovenkant van eht stuur kwam
Laatst gewijzigd door Arjan op 23 mar 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
Mijn Clio III 2.0 16V https://www.clioclubnederland.nl/viewto ... 13&t=16891
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Is een bekende kwaal. Het stuur van de Clio 3 is erg slecht van kwaliteit. Het kan niet tegen hitte van de zon en zweethanden, handcrèmes enz. Echt waardeloos. Ook het rs-stuur heeft daar last van. Ik heb de mijne destijds laten bekleden in Duitsland. Dan ben je van het gezeur af.
Dat zou kunnen maar die van de 2 zijn praktisch allemaal van leerFrank [Factory] schreef:Het stuur van nieuwere Clio's (Clio 3/4) is allemaal plastic.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ja precies. Goed om hier te melden toch. Dan weten mensen ook wat ze wel en niet moeten voeden. Bedankt voor je input!