Pagina 9 van 11

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS 172PK

Geplaatst: 25 okt 2015 16:09
door Ferryh98
Okay, bedankt voor je bericht. Maar waarom optie 1? Gaat het dan om het geld of om het aantal kms wat er gemaakt is. Want een blok met 200dkm of meer heeft in de loop der jaren meer slijtage gehad dan eentje die 150dkm heeft gelopen. Ik ben namelijk bamg dat als ik er eentje van 3000 euro koop, dat ik dan allemaal gebrekken ga tegenkomen waardoor ik misschien wel meer kwijt ben dan eentje van 6000 euro.

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS 172PK

Geplaatst: 25 okt 2015 16:41
door Daniel de Rijke
Nou als je budget 6000 is en je koopt een van 3000 heb je nog ruim voldoende om hem naar je zin te maken en te repareren wat slecht is. Neem je een van 6000 is dat helemaal geen garantie dat je koste vrij kunt rijden.
Als je ene koopt met 50.000 minder gelopen is de motor iets frisser maar ook daar zal je zeker onderhoud aan krijgen, tussen de 150-250 zitten gewoon de meeste kosten en risico.

Verder hangt het natuurlijk ook heel sterk van de betreffende auto en onderhouds verleden af, een stukje geluk komt ook kijken :wink:

70% optie 1 en 30% voor optie 2.

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS 172PK

Geplaatst: 25 okt 2015 19:05
door martll
6000 euro is veel te veel voor een 172. Daar kan je ook makkelijk een 182 voor kopen.

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS

Geplaatst: 25 okt 2015 19:15
door Ferryh98
Daniel, bedankt voor je toelichting. Ik ga daar eventjes goed over nadenken.

MartII heb de titel eventjes aangepast. Een 182 is ook best. Zolang het maar een Phase 2 model is.

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS

Geplaatst: 25 okt 2015 22:42
door hostler
182 is fase 3. Maar het betreft dan inderdaad de facelift.

Re: Aankoop advies Renault Clio 2 RS

Geplaatst: 26 okt 2015 06:53
door Arjan
Met een budget van 6000 zou ik gewoon kijken naar de RS die het best bevalt en waar je het beste gevoel bij hebt. Misschien kom je er eentje tegen van 4500 euro die aan al jouw eisen voldoet. De kans op defecten is bij elke gebruikte auto aanwezig en meestal kom je die in het eerste jaar tegen. Veelal omdat een voorgaande eigenaar daar, vanwege op handen zijnde verkoop, niks aan heeft willen spenderen.

Succes met de zoektocht.

Clio 2, phase 2 of hoger diesel kopen?

Geplaatst: 06 nov 2015 03:53
door JustSj
Hallo luitjes!

Ik ben Steef, 20 jaar en een auto liefhebber vieze handen geen probleem. :roll:

Zo anderhalf jaar me rijbewijs en natuurlijk wel wat autos bereden

Als eerste rijbewijs maar geen auto ook niet zoveel geld, tuurlijk je ouders altijd lief aankijken die reden een Suzuki Swift sport 2007 125pk (maar reed er meer in hij ging altijd op scooter, mooi geregeld!)
Was echt een bom en een bom in je portomonnee, daarom deden me ouders weg. Kocht uit haast van een vriend een Golf MK3 1.6, schroefsetje, 15inch lenso bsx miskoop was te verwachten..
Van je vrienden moet je het hebben, not (is ook geen vriend meer haha) 2 dagen voor APK verkocht voor €250,- (achteraf maar in onderdelen kunnen doen ahja)
Ouders kochten toen een nieuwe Toyota Aygo, De Suzuki verbruikte veelte veel voor deze oudjes.
Na lang zeuren mog ik wel hier is in rijden, gaat nog best wel zo'n 1.0l 3cilinder 68pk.
Nou toen 9 december 2014 weer eigen auto gekocht is toch fijner een eigen auto, ik zou na die ene miskoop nooit meer een Golf MK3 kopen, maar het was goedkoop, was opnieuw gelast, reed goed dus werd het toch een Golf MK3..
Ach als ik maar me studie tijd er mee kan rijden vind ik het prima.
Dus nu wil ik wat luxer, geen slinger armen meer (ramen), geen moeite om te sturen (stuurbekrachtiging) geen roest meer waar je ook kijkt.

Maar nu het echte werk, waar zal ik beginnen? Ja, Renault maar waarom? Dat is niet zo moeilijk, vind de Clio 2 phase 2 altijd wel een mooie voorkant hebben.
Maar nooit meer verder na omgekeken, merk sprak me niet aan doordat veel fouten waren die je op internet las.
Maar omdat ik toch diesel wil rijden (11maanden, 29.xxxkm bereden met een benzine 1 op 12/13max) en kwam dat mensen de clio aangaven als goedkope, zuinige, lichte auto?
Maar na mijn rampenbak van een Golf MK3 sjonnie wagen, wil ik nu toch kijken naar een knappe Clio phase 2 kijken en waarschijnlijk diesel (informatie graag)!
Zoals ik zei Renault was nooit mijn keuze, dacht altijd gelijk aan olie lekkage franse troep gaat kapot. Maar toch wil graag wat informatie hier op doen erover.

Nu wil graag wat puntjes weten waar de Clio 2 (phase 2) vatbaar voor is? Roest(hopelijk niet, zoals volkswagen)? Puntjes wat goed gecontroleerd moet worden? Zijn ze betrouwbaar, en diesel zuinig?

En voor mij hoef het geen Max verstappen wagen te zijn, als het van A naar B gaat en nog wel vlot door verkeer gaat en niet moet terug schakelen om een auto in te halen.
Iemand me even meer informatie geven over Renault Clio phase 2 want Renault is voor mij even nieuw. Ben helaas nog van de Volkswagen.

* Zijn de Clio 2 phase 2diesel zuinig
* Betrouwbaar?
* Welke motor vermogen? 82pk? 65pk?
* Maximaal wat deze diesel aan kunnen qua kilometers? 3ton? 4ton?

Per jaar rij ik zo 35.000km+/- maar ben nog jong dus een dikke station met hoge belasting is niet te doen.


Helaas, vind ik weinig clio 2 phase 2 met een relatie weinig km, allemaal boven de 3 ton :thumbsdown:

Mvg,
S

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 11 nov 2015 16:22
door nd-photo.nl
Voor diegenen die een Renault Clio II zoeken, kwam mn collega nog met deze tip: http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-c ... vies-81703

[youtube]M2MwoJwL7v0[/youtube]

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 11 nov 2015 19:08
door thijssie
nd-photo.nl schreef:Voor diegenen die een Renault Clio II zoeken, kwam mn collega nog met deze tip: http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-c ... vies-81703

[youtube]M2MwoJwL7v0[/youtube]

Ik heb mijn distributieriem + waterpomp 3 jaar geleden laten vervangen.
Ik was in de veronderstelling dat deze om de 5 jaar of 120.000km vervangen moest worden, in bovenstaand filmpje hebben ze het over 60.000km of 3 jaar.
Welke van de twee bronnen is de juiste?

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 11 nov 2015 19:12
door Ferryh98
Ik zou je quote even verwijderen, anders wordt Arjan boos :smash: en dat wil je niet hebben

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 11 nov 2015 20:48
door hostler
Vorige bericht staat toch op de vorige pagina? Dan is een quote wel zo handig.

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 12 nov 2015 11:17
door Vinnie
Quote is nu wel toegestaan.

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 12 nov 2015 20:29
door Arjan
thijssie schreef:Ik heb mijn distributieriem + waterpomp 3 jaar geleden laten vervangen.
Ik was in de veronderstelling dat deze om de 5 jaar of 120.000km vervangen moest worden, in bovenstaand filmpje hebben ze het over 60.000km of 3 jaar.
Welke van de twee bronnen is de juiste?
Ook de 1.2 16v gaat om de 5 jaar of 120.000km :wink:

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 12 nov 2015 21:05
door thijssie
@Arjan, top!
Volgensmij wordt er wel meer onzin in het filmpje verteld, zo hebben ze het over een EGR-klep, die zit er sowieso niet op :huh:

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 12 nov 2015 23:20
door Daniel de Rijke
Ik vind het filmpje eigenlijk verrassend goed! Enige wat ik echt mis is de bdp sensor en voor de motoren die het hebben de nokkenasversteller.

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 13 nov 2015 19:53
door Arjan
EGR zit alleen op diesels. Verder inderdaad wel met Daniël eens. Volgens mij heeben die Marktplaatslui hier hun licht opgestoken om dat filmpje te maken :laugh4: :smash:

1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 00:54
door CasparGTL
Hallo,

Mijn Clio I gaat helaas weg omdat ik niet meer Rotterdam centrum in mag vanaf 1 januari. (hij is 2 maanden te oud....)

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwere, tussen 1993 en 2001 ook ivm youngtimer verzekering.
Mijn oog valt op de Clio 2 1.4 16V en de 1.6 RXE of andere 1.6 uit ong. 2000.

Wat zouden voor en nadelen van deze auto's tov elkaar zijn?
Dank voor het lezen.

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 06:37
door Duck
Ik zou in ieder geval voor een 16V kijken; of dat nu een 1,4 16V of 1,6 16V is.
1,4 is iets zuiniger dan 1,6, maar die is weer iets sneller.
Wellicht kun je gaan voor een Phase 2?
Die hebben ten opzichte van de Phase 1 verbeteringen ondergaan.

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 19:06
door CasparGTL
Dank.
Was de phase 2 er al in 2001?

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 20:05
door Duck
Kwam dacht ik in dat jaar uit.

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 20:21
door hostler
Klopt. Let wel, fase 2's en 3's zijn wel gevoeliger voor elektronische storingen.

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 25 nov 2015 22:04
door CLIO2PH1
Heb zelf een 1.4 16v uit 2000 en deze bevalt goed. Op wat leeftijdgerelateerde dingen na is het een fijne auto om te hebben. Dit type heeft nog een kabel naar de gasklep en dat werkt altijd goed. De latere phases hebben een elektronisch bediende gasklep die nog wel is storing wil geven. Verder heb ik de BDP sensor als elektronische storing gehad, maar dat is goed te verhelpen met een nieuwe sensor.

Enig minpunt van dit type vind ik het interieur. Het is niet zo mooi en volwassen als een latere phase, maar dat is mijn eigen mening.

Re: 1.4 16V of 1.6 (RXE of anders)

Geplaatst: 26 nov 2015 17:09
door CasparGTL
Dank allen. :D

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 03 dec 2015 23:10
door CasparGTL
Hallo allen,

Ik ben aan het orienteren en kijk vooral naar Clio 2 1.4 en 1.6 maar ik zie soms een 1.8 staan.
Is dat wat of zijn die allemaal afgeragd? Ik heb een laag budget van 1000 euro.

Re: Aankoopadviezen

Geplaatst: 04 dec 2015 09:08
door martll
Clio 2 is er niet als 1.8, Clio 1 wel.