Hallo luitjes!
Ik ben Steef, 20 jaar en een auto liefhebber vieze handen geen probleem.
Zo anderhalf jaar me rijbewijs en natuurlijk wel wat autos bereden
Als eerste rijbewijs maar geen auto ook niet zoveel geld, tuurlijk je ouders altijd lief aankijken die reden een Suzuki Swift sport 2007 125pk (maar reed er meer in hij ging altijd op scooter, mooi geregeld!)
Was echt een bom en een bom in je portomonnee, daarom deden me ouders weg. Kocht uit haast van een vriend een Golf MK3 1.6, schroefsetje, 15inch lenso bsx miskoop was te verwachten..
Van je vrienden moet je het hebben, not (is ook geen vriend meer haha) 2 dagen voor APK verkocht voor €250,- (achteraf maar in onderdelen kunnen doen ahja)
Ouders kochten toen een nieuwe Toyota Aygo, De Suzuki verbruikte veelte veel voor deze oudjes.
Na lang zeuren mog ik wel hier is in rijden, gaat nog best wel zo'n 1.0l 3cilinder 68pk.
Nou toen 9 december 2014 weer eigen auto gekocht is toch fijner een eigen auto, ik zou na die ene miskoop nooit meer een Golf MK3 kopen, maar het was goedkoop, was opnieuw gelast, reed goed dus werd het toch een Golf MK3..
Ach als ik maar me studie tijd er mee kan rijden vind ik het prima.
Dus nu wil ik wat luxer, geen slinger armen meer (ramen), geen moeite om te sturen (stuurbekrachtiging) geen roest meer waar je ook kijkt.
Maar nu het echte werk, waar zal ik beginnen? Ja, Renault maar waarom? Dat is niet zo moeilijk, vind de Clio 2 phase 2 altijd wel een mooie voorkant hebben.
Maar nooit meer verder na omgekeken, merk sprak me niet aan doordat veel fouten waren die je op internet las.
Maar omdat ik toch diesel wil rijden (11maanden, 29.xxxkm bereden met een benzine 1 op 12/13max) en kwam dat mensen de clio aangaven als goedkope, zuinige, lichte auto?
Maar na mijn rampenbak van een Golf MK3 sjonnie wagen, wil ik nu toch kijken naar een knappe Clio phase 2 kijken en waarschijnlijk diesel (informatie graag)!
Zoals ik zei Renault was nooit mijn keuze, dacht altijd gelijk aan olie lekkage franse troep gaat kapot. Maar toch wil graag wat informatie hier op doen erover.
Nu wil graag wat puntjes weten waar de Clio 2 (phase 2) vatbaar voor is? Roest(hopelijk niet, zoals volkswagen)? Puntjes wat goed gecontroleerd moet worden? Zijn ze betrouwbaar, en diesel zuinig?
En voor mij hoef het geen Max verstappen wagen te zijn, als het van A naar B gaat en nog wel vlot door verkeer gaat en niet moet terug schakelen om een auto in te halen.
Iemand me even meer informatie geven over Renault Clio phase 2 want Renault is voor mij even nieuw. Ben helaas nog van de Volkswagen.
* Zijn de Clio 2 phase 2diesel zuinig
* Betrouwbaar?
* Welke motor vermogen? 82pk? 65pk?
* Maximaal wat deze diesel aan kunnen qua kilometers? 3ton? 4ton?
Per jaar rij ik zo 35.000km+/- maar ben nog jong dus een dikke station met hoge belasting is niet te doen.
Helaas, vind ik weinig clio 2 phase 2 met een relatie weinig km, allemaal boven de 3 ton
Mvg,
S