Hoe zuinig rijdt jouw Clio?

Voor de zin en onzin des levens, Het weer, moppen, hobby's en ga zo maar door
Paul Veelen

Re: ACT: Hoe zuinig rijd jou Clio?

Bericht door Paul Veelen »

Telt het ook als je tankt als de tank 3/4 leeg is en noteert hoeveel liter en hoeveel km je dan hebt gemaakt?

dan is het namelijk 1 op 14
La Regie

Bericht door La Regie »

Mijn 2007 1.2 16V rijdt 6.4l/100km gemiddeld, en ik ben een best zuinige automobilist. Ik trap nooit door, kom nooit echt hoger dan 120 op de snelweg, etc.

De officiele gemiddelde van 5.9l/100km is volgens mij best optimistisch.
clio 93

Bericht door clio 93 »

DaniWes schreef:
Paul Veelen schreef:Telt het ook als je tankt als de tank 3/4 leeg is en noteert hoeveel liter en hoeveel km je dan hebt gemaakt?

dan is het namelijk 1 op 14
Yep.

Gewoon kilometer teller op nul zetten als je getankt hebt. En dan bij de volgende tankbeurt noteren hoeveel liter erin gaat tot hij vol zit en hoeveel kilometer je gereden hebt.

Werkt uiteraard alleen als je hem elke keer vol tankt.

Ik zet altijd gewoon de kilometerstand op het bonnetje, dan kan je ook een mooi archief bijhouden :lol:
haha, ik dacht dat ik de enige was die de km stan op het bonnetje schrijft.
fab

Bericht door fab »

:driving: met mijn diesel is niet vervelend, gemiddeld verbruik 4.5L/100km, ben geen straat racer die continu te hard rijd, maar wel een stevige door rijder.
Als ik op vakantie ga naar Frankrijk verbruik ik wel stukje meer, Duitsland rijd je gouw continu 140, en ook de wegen in de Alpen zijn niet echt gunstig als je zuinig wil zijn. Moet wel zeggen, me auto zit wel nokkie vol dan.
dennisje030

Bericht door dennisje030 »

Ben is bezig met een zuinige tank, voor zover je het zuinig kan noemen :laugh4:
Veel schakelen tussen de 2000-2500 rpm en dan wilt de clio alsnog wel vlot vooruit, kan makkelijk meekomen met het verkeer. Wat me opvalt is dat er al aardig wat trekkracht beschikbaar is vanaf dat toerental, best rap karretje :sneaky:

Ik zit nu op 7,4L/100KM terwijl het laatste gemiddelde 8,1L/100KM was.
Dit is eigenlijk zonder snelweg kilometers en veel bebouwde kom.. dus veel stoplichten en rotondes je kent het wel.

Ik had al wat lager kunnen zitten maar van het weekend had een vriend van me de auto geleend en het gemiddelde naar 8.2L/100KM gejaagd :smash:
Clio1.5dCi
forum starter
Contacteer:

Bericht door Clio1.5dCi »

Zit met mijn Clio 1.5 dCi 82PK op een gemiddeld verbruik van 3,8 liter op 100km :thumbsup:

Dit is volgens de boordcomputer, maar ga morgen tanken en dan kan ik een betrouwbare waarde geven.
fab

Bericht door fab »

Clio1.5dCi schreef:Zit met mijn Clio 1.5 dCi 82PK op een gemiddeld verbruik van 3,8 liter op 100km :thumbsup:

Dit is volgens de boordcomputer, maar ga morgen tanken en dan kan ik een betrouwbare waarde geven.
82pk? dat is een chipped 65pk?
Roel'

Bericht door Roel' »

Mijn Clio 1.8 RT haalt tegenwoordig 1:13

Ik vind dat best een prestatie :grin:
derbimarcel
forum starter
Contacteer:

Bericht door derbimarcel »

1.8 16v red de 1:10 net met heel veel snelweg.

beetje 80km wegen 1:8 tot 1:10 licht eraan hoe druk het is enz.
Clio 1.2 Palette

Bericht door Clio 1.2 Palette »

Ben met 4 man in mijn Clio 1.2 uit 98 op en neer naar Kroatië geweest.. toch een gemiddelde van zo'n 1:19 gehaald ondanks onwijs veel files en drie keer een oververhitte motor.. ;)
brandsma

Bericht door brandsma »

renault clio 2 phase 1
1 op15,6 vind ik best aardig voor me 1.2 8v.
als ik zuinig schakel (2500 toeren) ben ik niet vooruit te branden.....
Arjaan81
forum starter
Contacteer:

1.5Dci 82pk initiale 2003

Bericht door Arjaan81 »

Ik rij meestal 1:21.5 met mijn clio diesel 1.5Dci 82pk.
1 keer gehad 1:24.3....is wel zeer netjes...
Heb nu een Clio 1.5 III Dci 68pk......hoop nu 1:18 te halen
en t maakt me ook geen reet uit! :devilish:
Ik tank toch altijd voor 25 euro..... :wink:
dennisje030

Over de afgelopen 2100 km een gemiddelde van 1:12,87 met de Clio.
Vorige week 2x op en neer naar mn ouders op de camping, een enkele rit bestaat uit 130km.

Gemiddelde van die 4 ritten totaal: 1:12
Maargoed waar het kon heb ik dan ook 150 tot 160 km/h gereden. Helaas zaten er stukken van 100km trajectcontrole tussen.

Bij zo'n 160 km/h op de teller lust de Clio wel wat, volgens de boordcomputer rijd ik dan om en nabij de 10L/100Km :bigcry:
Met 100 km/h op de teller rijd ik volgens de boordcomputer zo'n 5L/100Km. :smash:
roYa
forum member
Contacteer:

Re: ACT: Hoe zuinig rijdt jouw Clio?

Bericht door roYa »

ca 7,5liter op 100km.
Ik combineer het snelle optrekken met het zuinig rijden (50 / 60 km/u in ze 5) Dat is me aangeleerd met rijlessen :lol:
Afbeelding
B-boi

Bericht door B-boi »

De laatste keer heb ik weer 5,4 op 100 gehaald. Dus dat was wel mooi. :thumbsup:
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

fab schreef:
Clio1.5dCi schreef:Zit met mijn Clio 1.5 dCi 82PK op een gemiddeld verbruik van 3,8 liter op 100km :thumbsup:

82pk? dat is een chipped 65pk?
nee, een initiale, dus zwaardere motor... ook leverbaar d8 ik in de andere modellen hoor... maar @ initiale alleen met 82 d8 ik..
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Moet zeggen dat het me tegenvalt hoe zuinig mijn 1.4 16 kleppert uit 2000 is. Mijn vorige 8 kleppert uit '99 reed toch aanzienlijk zuiniger.
Ik houdt het niet precies bij, maar ik rijdt ongeveer 1/11.
Heeft ook te maken met mijn rechtervoet, daar ben ik me dan ook wel van bewust :driving:
Clio 1.2 Palette

Deze tank maar eens lang doorgereden voordat ik ging tanken.. metertje stond al heel lang op 0 en toch nog geen lampje wat ging branden.. er ging 39 liter in, 717,4 km afgelegd.. zou dus nog 4 liter verder kunnen rijden, zo'n 75 km ofzo gok ik ;) of het lampje is gewoon kapot, want die heb ik nog nooit brandend gezien :P
gabberjoost

Bericht door gabberjoost »

Clio 1.2 Palette schreef:Deze tank maar eens lang doorgereden voordat ik ging tanken.. metertje stond al heel lang op 0 en toch nog geen lampje wat ging branden.. er ging 39 liter in, 717,4 km afgelegd.. zou dus nog 4 liter verder kunnen rijden, zo'n 75 km ofzo gok ik ;) of het lampje is gewoon kapot, want die heb ik nog nooit brandend gezien :P
Dan zou ik er idd vanuit gaan dat 'ie stuk is. Bij mijn Clio 1 ph 1 gaat het lampje al branden als er nog 10 liter in zit. En ook als de tank leeg begint te raken en ik maak een lange bocht (bijvoorbeeld van een klaverblad of rotonde), gaat het rode lampje ook ff aan...
Clio 1.2 Palette

Hmm vrees het ook.. hoewel dat metertje ook niet echt nauwkeurig is..

Dit keer ook weer lang doorgereden, en metertje stond al heel lang op nulpunt.. geen lampje gezien.. toch maar gaan tanken na 774,4 km, want zonder benzine staan is ook niet leuk ;) dit keer ging er 37,63 liter in en toen zat ie echt propvol.. net verbruik van 1:20,6 maar toch zou er dan nog een litertje of 5-6 in moeten zitten :)
cliosport

Bericht door cliosport »

Ik rij totaal niet zuinig.
Trek snel op, en rij te lang in zijn 2 haha

1 op 8? :smash:
meeder

Bericht door meeder »

1:24 tot 1:25
Clio II ph 2 1.5 dci 80pk
roYa
forum member
Contacteer:

Bericht door roYa »

1:3/4 bij het wegrijden van het stoplicht :mad: Deze tankbeurt heb ik 1:12 gereden. Meestal 1:13.
Afbeelding
dennisje030

Ik heb binnenkort een weekendje antwerpen voor de boeg, we zullen ons dan is voor een keer netjes aan de snelheid houden, kijken hoe zuinig mijn clio'tje het dan wilt doen :laugh4:
dennes

Hoeveel km kun jij rijden met een volle tank ?

Bericht door dennes »

Toen ik op vakantie was in Oostenrijk had ik m'n clio nog even volgetankt daar.
Direct na het tanken even gekeken hoeveel km ik kon rijden.
En dat was maar liefst 758 km !
En dat voor een Clio 2, RXE, 1.6 benzine uit 1999.
Afbeelding

Afbeelding

Ben eigenlijk benieuwd wat jullie kunnen rijden met een volle tank.
Laatst gewijzigd door dennes op 25 sep 2009 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat”