HET ''passen deze velgen?'' topic
Re: HET ''passen deze velgen?'' topic
Een te groot naafgat is nooit een probleem, de ET-waarde icm de J-waarde en bandbreedte zijn veel belangrijker,
als je op div. sites jouw type Clio invoerd, krijg je vaak het volgende advies:
17"inch, ET 35, 205 bandbreedte.
Je hebt nu ET-40 op het oog, gewoon even afspreken met de verkoper dat je eerst wil passen en testen of het niet aanloopt,
zou geen probleem mogen zijn, laat des noods de verkoper mee rijden bij het testrondje, zo weet hij zeker dat je hem niet smeert
zonder te betalen......ben je wel gelijk van je oude velgen af
als je op div. sites jouw type Clio invoerd, krijg je vaak het volgende advies:
17"inch, ET 35, 205 bandbreedte.
Je hebt nu ET-40 op het oog, gewoon even afspreken met de verkoper dat je eerst wil passen en testen of het niet aanloopt,
zou geen probleem mogen zijn, laat des noods de verkoper mee rijden bij het testrondje, zo weet hij zeker dat je hem niet smeert
zonder te betalen......ben je wel gelijk van je oude velgen af

vandaag zouden de velgen gemonteerd worden lopen ze aan tegen de veerpoot, nu dus spoorverbreders iemand enig idee hoe breed die moeten zijn? achter is het geen probleem alleen voor lopen ze aan. maar ik zelf ben bang dat met spoorverbreders de banden aan lopen op de wielkasten. iemand tips?
zijn 15" 7j met 195-45-15
zijn 15" 7j met 195-45-15
15 inch en dan 7 J breed met 195-45-15 banden mag geen enkel probleem zijn qua hoogte en breedte, tenminste niet voor een Renault Clio (weet niet over wat voor auto je het hebt) Belangrijk is om te weten wat de ET waarde van de velgen is, lijkt me stug dat je alleen voor spoorverbreders nodig hebt, liggen je velgen dan ook achter niet veel te veel naar binnen? Vind het persoonlijk mooier als je velgen zo ver mogelijk (dus zonder aanlopen etc) naar buiten liggen, en anders; er zijn zat 15 inch velgen met de juiste ET waarde te koop in 4x100...
het is een clio 2 phase 1 en achter komen dan uiteraad ook spoorverbreders maar daar lopen ze niet aan en voor wel
misschien beetje een rare vraag maar velgen met een naafdiameter van 57,1 gaat nooit passen op een naaf van 60, dit klopt toch of?
Gerjan:
Zou persoonlijk liever geen spoorverbreders monteren maar velgen met de juiste ET waarde opzoeken, maar als je de velgen al hebt en het qua ET waarde wel nodig is neem dan wel spoorverbreders met naafrand
Erwin:
In principe moet je natuurlijk 60,1 mm naaf diameter of groter hebben, (groter zijn namelijk wel verloopringen voor) maar misschien dat de velgnaaf wel uitgedraaid kan worden. Verschil is in dit geval maar 3 mm dus de naaf 1,5 mm uitdraaien moet wel kunnen lijkt me
Zou persoonlijk liever geen spoorverbreders monteren maar velgen met de juiste ET waarde opzoeken, maar als je de velgen al hebt en het qua ET waarde wel nodig is neem dan wel spoorverbreders met naafrand

Erwin:
In principe moet je natuurlijk 60,1 mm naaf diameter of groter hebben, (groter zijn namelijk wel verloopringen voor) maar misschien dat de velgnaaf wel uitgedraaid kan worden. Verschil is in dit geval maar 3 mm dus de naaf 1,5 mm uitdraaien moet wel kunnen lijkt me

7.5j bbs lemans replica velgen met een et waarde van 35..
gaat dit passen zonder aan te lopen?
gaat om een clio 2 phase 2 rs
gaat dit passen zonder aan te lopen?
gaat om een clio 2 phase 2 rs
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
afhankelijk van de ins maat
15 ins passen de meeste velgen niet ivem de schijfremmen en klauw voor
16 ins is een standaard maat en zou de brede velgen moeten passen
ik zou voor 17 ins gaan
15 ins passen de meeste velgen niet ivem de schijfremmen en klauw voor
16 ins is een standaard maat en zou de brede velgen moeten passen
ik zou voor 17 ins gaan

Groeten, Vincent.
Ik heb die in 16 inch en 7J, en de auto is toch wel redelijk laag. Maar dat past nog gewoon goed hoor. Dus lijkt me dat 7,5J ook wel past
Ik reed eerst op 7J met ET 38, en toen had ik een 8mm spacers nodig.
Nu rijd ik op 7,5J met ET 25 en heb ik een spacer van 5mm nodig.
Dus met 7,5J ET38 zou je een spacer nodig hebben van 17mm.
Dit is alleen toepasbaar op auto's met een schroefset waardoor de stand van de veerpoot anders is.
Nu rijd ik op 7,5J met ET 25 en heb ik een spacer van 5mm nodig.
Dus met 7,5J ET38 zou je een spacer nodig hebben van 17mm.

Dit is alleen toepasbaar op auto's met een schroefset waardoor de stand van de veerpoot anders is.
eindelijk een bruikbaar antwoord in plaats van al die speculaties 

het gaat om 17 inch 7.5j et:35 met 4cm apex veren verlaagd @ een clio 2 phase 2 rs..
morgen zijn de velgen binnen dus ik hoop toch wel dat het pas zonder spacers
morgen zijn de velgen binnen dus ik hoop toch wel dat het pas zonder spacers

het past:D
staat er mooi, lemans @ een clio kan ik zeggen
staat er mooi, lemans @ een clio kan ik zeggen

- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
hey
ff een vraagje:
heb zeer mooie porshe C2 velgen gezien,
het probleem is dat deze vooraan 8J ET52 zijn en achteraan 9J ET52 zijn.
zouden deze passen op een clio 1.8 16v??
en ja ik weet dat de ET waarde van een clio 1 ...... ET36 is en 7J breed.
want der zullen sommigen zijn die zich dit gaan afvragen of ik dit weet
ff een vraagje:
heb zeer mooie porshe C2 velgen gezien,
het probleem is dat deze vooraan 8J ET52 zijn en achteraan 9J ET52 zijn.
zouden deze passen op een clio 1.8 16v??
en ja ik weet dat de ET waarde van een clio 1 ...... ET36 is en 7J breed.
want der zullen sommigen zijn die zich dit gaan afvragen of ik dit weet

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
je moet toch adapters hebben en dan is 2.5 cm wel voldoende lijkt me
kijk maar is op carfantasy.nl

kijk maar is op carfantasy.nl
Groeten, Vincent.
- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
ze zijn 16"

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Wil voor onder mijn clio 1.8 16v voor de cross graag wat leuke velgen hebben, dus niet meer die saaie stalen velgen!
Ik meende dat de velgen die onder een twingo bijvoorbeeld zitten ook passen onder een clio, ben benieuwd welke types er nog meer zijn? Dan kan ik even gaan speuren op marktplaats voor wat leuke velgen!
Ik meende dat de velgen die onder een twingo bijvoorbeeld zitten ook passen onder een clio, ben benieuwd welke types er nog meer zijn? Dan kan ik even gaan speuren op marktplaats voor wat leuke velgen!
Het is voor de cross joh........
Dus lage ET nemen...
Maakt geen reet uit of ze uitsteken je kom toch niet op de weg....
Ik heb nog 4 14inch lichtmetaal liggen....
Dus als je interesse heb?
Dus lage ET nemen...
Maakt geen reet uit of ze uitsteken je kom toch niet op de weg....
Ik heb nog 4 14inch lichtmetaal liggen....
Dus als je interesse heb?

Ik zit hier met een klein dilemma, ik heb 17 inchers onder mijn clio, 205/40/17 84W.
De voorbandjes van deze velgen zijn haast op terwijl de achterkant nog voldoende profiel heeft. Nu zat ik zo te denken, is het gebruikelijk dat je 2 setjes hebt met all seasons / zomer bandjes en een andere set met winterbanden? Nu wil ik vragen kan ik deze velgen gebruiken voor de winter, dit omdat het zout toch invreet op de velgjes en deze velgjes al niet meer zo mooi zijn ivm stoepschade. En dus op deze de winterbandjes opzet. En dat ik een stel nieuwe velgen koop met daarop all seasons voor in de zomer en andere jaargetijden.
Wat is wijsheid?
Alvast bedankt,
Gr,
Prom
De voorbandjes van deze velgen zijn haast op terwijl de achterkant nog voldoende profiel heeft. Nu zat ik zo te denken, is het gebruikelijk dat je 2 setjes hebt met all seasons / zomer bandjes en een andere set met winterbanden? Nu wil ik vragen kan ik deze velgen gebruiken voor de winter, dit omdat het zout toch invreet op de velgjes en deze velgjes al niet meer zo mooi zijn ivm stoepschade. En dus op deze de winterbandjes opzet. En dat ik een stel nieuwe velgen koop met daarop all seasons voor in de zomer en andere jaargetijden.
Wat is wijsheid?
Alvast bedankt,
Gr,
Prom
Hmm okej dus eigenlijk is het gewoon wijsheid om een "normale" 16 inch velg te nemen. Niet al te dure want hij wordt toch aangetast door het zout?Arjan schreef:Van een winterband heb je het meeste profijt als je die in de standaard maat neemt.
205/40R17 84H (tot 210 km/u) is wel te krijgen maar kosten rond de 200 euro per stuk. Als je tenminste ook nog eens een band wilt die goeie eigenschappen heeft. Het kan een stuk goedkoper maar dan heb je geen banden die doen wat je verwacht, namelijk goeie grip hebben.
Ik zou dus zeker geen winterbanden om je huidige velgen leggen.
2 sets velgen is wel aan te raden. Twee keer per jaar de banden monteren/ demonteren is niet goed voor de band. Bovendien betaal je elke keer voor monteren en balanceren. Een aparte set moet je wel de ruimte voor hebben, maar je kan je eenvoudig zelf wisselen als de temperatuur onder de 7 graden komt.
Heb je misschien een aanrader kwa velg / band ik heb even gekeken maar er zijn zoveel verschillende velgen / banden dat ik de bomen door het bos niet meer zie!

winterband is 15 inch ook mans zat.
met een brede grote maat heb je zo in zo al een stuk minder grip in de winter.
met een brede grote maat heb je zo in zo al een stuk minder grip in de winter.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
bij een rs passen sommige 15 ins wielen niet ivm te grote remmen.
gewoon op de wielen die je nu hebt een 185 winter band gooien
gewoon op de wielen die je nu hebt een 185 winter band gooien

Groeten, Vincent.