LAN5810WR0 medianav evolution 2 nieuw bestelbaar

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
peppie34
beginner
Contacteer:

Re: LAN5810WR0 medianav evolution 2 nieuw bestelbaar

Bericht door peppie34 »

@mjeursen dankje, inderdaad al gezien voor dat ik hier kwam,
Stond er woensdag eentje op, was binnen een dag verkocht, ik was net te laat.
Laatst gewijzigd door peppie34 op 01 feb 2023 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

@jegast waar heb jij hem besteld?
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

@mjeursen wat moet ik met die advertentie? Lijkt op een reseller. Units uit Polen kosten 120 euro...
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

@peppie34 voila
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

@mjeursen de marktplaats advertentie komt van iemand in de buurt van Amersfoort. Nu weet ik dat een bekend iemand op dit forum ook uit die buurt komt, dus misschien is het van hem... (of haar natuurlijk).... Op zich zit er een goede business case achter het resellen en upgraden van deze sustemen. Gezien hoe simpel het is en hoe duur het is bij een dealer.
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

@jegast zeker waar, ik ga maar eens berichten😄
mjeursen
beginner
Contacteer:

Bericht door mjeursen »

jegast schreef: 18 jan 2023 07:10 @mjeursen wat moet ik met die advertentie? Lijkt op een reseller. Units uit Polen kosten 120 euro...
Het schijnt dat deze units dus virgin zijn en deze moeten dus helemaal geconfigureerd worden. Ik heb de mijne van onderdelenlijn voor 250 euro. Werkte meteen goed en weinig stress en gedoe. Ik vind de prijs van 375 euro netjes. Neem aan dat je deze kan testen en uitproberen.

kijk ik probeer mensen te helpen en gun iedereen deze fantatische radio. Het nu eenmaal lastig om deze radion te krijgen.
jegast
beginner
Contacteer:

Bericht door jegast »

@mjeursen heb het idee dat je niet helemaal objectief bent.
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

@mjeursen ik houd inderdaad onderdelenlijn ook in de gaten, heeft ook mijn voorkeur, maar het is wachten tot er eentje op komt. Geen aanbod op dit moment en dan zijn er met mij nog een aantal die er eentje zoeken. 😅
mjeursen
beginner
Contacteer:

Bericht door mjeursen »

jegast schreef: 18 jan 2023 23:34 @mjeursen heb het idee dat je niet helemaal objectief bent.
dat mag je denken, ik woon op Curacao dus heb er niks aan. Voordat ik mij radio vond op onderdelenlijn zocht ik eerst op Marktplaats. maar zal mijn reacties met link verwijderen als dit een reseller betreft.

ik heb pebbles34 een tip gegeven (geen marktplaats)
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

@mjeursen ik vind niks mis met je reactie.

Beide wegen zijn prima. Ik ben mij zelf bewust dat het om een reseller gaat, maar als het product prima is en ik dat er voor over wil hebben is dat geen probleem. Sommige zullen dat anders zien, ook prima. Heb inmiddels contact via deze advertentie, mocht het wat worden dan zal ik mijn ervaring hier delen! Daarvoor is het forum tenslotte, dank voor jullie tips en meedenken!
Jelle639
beginner
Contacteer:

Bericht door Jelle639 »

Ik heb al een tijdje een upgrade op het oog voor mijn Clio estate uit 2014. Echter heb ik ondertussen zoveel gelezen dat ik begin te twijfelen aan mijn eigen besluitvaardigheid over het bestellen van een medianav evo 2.
Ik heb er namelijk een gezien met de volgende info:
Partcode: 281154975R
Suppliercode: 276660
Modelnumber: LAN5810WR0
HW version: 40.0.11
SW version: 1.0.13.2

Is dit een versie met Apple Carplay en DAB+ of is dit juist de versie zonder deze opties?
Qua installatie zal het wel goedkomen aangezien het om een sloopversie gaat, echter wil ik mezelf de investering besparen als dit toch niet beschikt over deze twee opties ;)
TLDR: Is dit de variant met Carplay en DAB+?
Mijn dank is groot!
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Bericht door Brandon92 »

Jelle639 schreef: 28 jan 2023 16:57 TLDR: Is dit de variant met Carplay en DAB+?
Mijn dank is groot!
Ik ken de part nummer te weinig om te zeggen of dit de versie is met DAB+, maar staan er geen foto's van de radio bij. Dan kan je wel zien of dit de versie is met DAB+.
Jelle639
beginner
Contacteer:

Bericht door Jelle639 »

Er staat er een bij de onderdelenlijn via de volgende link incl foto’s:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /17782613/
mjeursen
beginner
Contacteer:

Bericht door mjeursen »

Jelle639 schreef: 28 jan 2023 19:15 Er staat er een bij de onderdelenlijn via de volgende link incl foto’s:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /17782613/
Ja deze had ik ook doorgegeven aan pepple34 met een prive bericht. Als het goed is dan is de bruine aansluiting de DAB+.

LAN5810WR0 is het model met carplay, of deze geactiveerd is ligt aan Micom settings menu.

MN1 1.x.x tot 4.x.x
Medianav Evo = 5.2.8 tot 9.1.x
Medianav Evo 2 = 1.0.1x.x
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

@mjeursen dankje! Moet nog wennen aan het forum. Heb je berichtje niet gezien. Ik ga nu dinsdag naar die kerel van de marktplaats advertentie. Ben benieuwd!
Jelle639
beginner
Contacteer:

Bericht door Jelle639 »

Medianav is besteld, update over hoe het in bedrijfstellen gaat volgt snel!
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

Voor wie mijn proces/vorige berichten gevolgd heeft even een update:

Ik ben dinsdag bij @Matramur geweest. Tevens starter van dit specifieke forum. Hij is tevens de gene die via marktplaats de lan5810wr0 aanbied. Mijn Clio Intens uit 2017 heeft alle opties die ik wil behalve de android auto/carplay.
Afbeelding

Ik ben met de clio bij hem geweest om er eentje voor mij en een vriend te halen. Hij heeft mijn chasisnummer er in gezet en alle opties die mijn auto heeft geactiveerd op de medianav inclusief de parkeersensoren over de speakers (veel harder!) en nu met indicatie op het scherm, eco menu etc. Toen dit alles geconfigureerd was heeft hij hem voor mij ingebouwd en kon ik met android auto als navigatie terug naar huis. Perfect! De unit is een nieuwe unit (polen) en orgineel Renault. Hij werk super!
Afbeelding

Eenmaal thuis de boel nog eenmaal losgehaald om een usb 3.0 kabel achter de radio unit door te voeren naar beneden waar mijn telefoon tijdens het rijden mooi in het vakje voor de versnellingspook kan liggen. Mijn inziens super strak.
Afbeelding
Afbeelding

Nu mijne klaar was, was het tijd om de Clio van de vriend te voorzien van de medianav, hij ging van software versie 4.1 naar deze nieuwe unit. Wat een verschil! Zo heeft hij nu telefoon gesprekken over alle 4 de speakers in plaats van 1 en kan hij gebruik maken van de carplay. DAB zit er ook bij hem in, maar daarvoor moet nog een keertje een kabel naar de antenne getrokken worden.
Afbeelding

Conclusie: twee hele tevreden clio rijders!
Laatst gewijzigd door peppie34 op 12 feb 2023 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
mjeursen
beginner
Contacteer:

Bericht door mjeursen »

peppie34 schreef: 01 feb 2023 22:04 Voor wie mijn proces/vorige berichten gevolgd heeft even een update:

Ik ben dinsdag bij Bram geweest @Matramur op dit forum en starter van dit specifieke forum. Hij is tevens de gene die via marktplaats de lan5810wr0 aanbied. Mijn Clio Intens uit 2017 heeft alle opties die ik wil behalve de android auto/carplay.

Ik ben met de clio bij hem geweest om er eentje voor mij en een vriend te halen. Hij heeft mijn chasisnummer er in gezet en alle opties die mijn auto heeft geactiveerd op de medianav inclusief de parkeersensoren over de speakers (veel harder!) en nu met indicatie op het scherm, eco menu etc. Toen dit alles geconfigureerd was heeft hij hem voor mij ingebouwd en kon ik met android auto als navigatie terug naar huis. Perfect! De unit is een nieuwe unit (polen) en orgineel Renault. Hij werk super!
[
Nu mijne klaar was, was het tijd om de Clio van de vriend te voorzien van de medianav, hij ging van software versie 4.1 naar deze nieuwe unit. Wat een verschil! Zo heeft hij nu telefoon gesprekken over alle 4 de speakers in plaats van 1 en kan hij gebruik maken van de carplay. DAB zit er ook bij hem in, maar daarvoor moet nog een keertje een kabel naar de antenne getrokken worden.

Conclusie: twee hele tevreden clio rijders!
Wat een gave verslagvergeving. Mooi dat @Matramur het aanbied. Hij helpt je dus ook het klaarmaken en inbouwen. Zo helpen we elkaar.
peppie34
beginner
Contacteer:

Bericht door peppie34 »

Absoluut @mjeursen!
MaartenTM
beginner
Contacteer:

Bericht door MaartenTM »

Hallo,

Ik ben nieuw hier. In mijn zoektocht naar een origineel systeem met Android Auto ondersteuning kwam ik uiteindelijk op dit forum terecht.

Wat ik hier lees is precies hetgeen dat ik zoek.

Ik zou graag een MediaNav uit Polen bestellen. Maar het en inbouwen en configureren zal ik toch echt moeten uitbesteden.

Kan ik daarbij een een beroep op jou doen @Matramur?
joostb
beginner
Contacteer:

Bericht door joostb »

Hoi allen,

Ook ik ben nieuw hier, sinds kort eigenaar van een Estate uit 2014. Ik zou hier graag ook een medianav met android auto in bouwen.
Daarnaast heb ik ook nog een collega die ook Clio rijdt en die dat ook wel zou willen, dus hoop ik er zo handig in te worden dat ik dat ook wel voor hem kan regelen.
Ik heb al eea uitgezocht, en vind de nieuwe units uit Polen wel interessant. Toch zijn mij nog een aantal dingen onduidelijk. Zou iemand mij de goede kant uit kunnen wijzen voor het volgende:
Om de "virgin" unit te configureren moet ik bezig met DDT4ALL/Pyren. Hiervoor heb ik een ELM327-USB kastje nodig.
Wat mij nog niet duidelijk is, is wat er nu precies ingesteld moet worden. Is hier ergens een gids over te vinden?

Verder lees ik ook veel over het Micom menu. Ik heb zelf parkeersensoren op de auto, en zou het mooi vinden als deze zichtbaar worden op het display. Als ik het goed heb moet dit via dat micom menu, maar ook daar heb ik nog niet veel info over gevonden. Hoe kom ik daar nu precies in, en wat kan ik daar precies instellen?

Alvast bedankt voor de hulp. Ik zal ook goed bijhouden welke handelingen ik allemaal moet uitvoeren om hem in te bouwen, en zal tzt een post plaatsen met mijn ervaringen.
MaartenTM
beginner
Contacteer:

Bericht door MaartenTM »

Een voorgekauwde stap-voor-stap tutorial heb ik ook niet kunnen vinden. Die zou heel welkom zijn.

Ik zie verschillende ELM327-USB kastjes met uiteenlopende prijzen. Welke moet ik hebben en welke juist niet?

Alvast bedankt.
mjeursen
beginner
Contacteer:

Bericht door mjeursen »

Virgin en Micom zijn 2 heel verschillende dingen en niet met elkaar te vergelijken.

Virgin is een hagelnieuwe Medianav vanuit de fabriek en die moet worden geconfigureerd op je Clio. Dit doe je dus met DDT4ALL en is vrij ingewikkeld. Dit is echt een soort van programeren en niet voor iedereen weggelegd.

Micom is een ingebouwd menu waar je verschillende opties in de Medianav aan of uit zet. Hiervoor moet je Medianav wel functioneren. Dus is hij Virgin eerst bovenste regel activeren. Deze functies waren eigenlijk de opties waar je vroeger voor betaalde. Wel CarPlay Geen Carplay. Wel Navigatie Geen navigatie etc...... Dit is een vrij simple menu en ook makkelijk in te komen. Gewoon een kleine handleiding volgen met een aantal pincodes... en je zet erin. Enigste gevaar is de knop Virgin, want dan kom je weer bij dat Radio leeg is en weer geprogrammeerd moet worden op de auto.

Een eenmaal geprogrammeerde radio kan makkelijk in een andere clio ingebouwd worden, kan zijn dat je Eco of Temperatuur optie niet werken omdat dat niet in jouw Clio maar heeft geen invloed op de werking van je radio.
MaartenTM
beginner
Contacteer:

Bericht door MaartenTM »

Bedankt voor je antwoord @mjeursen.

Is het veel werk voor iemand die ervaren is met het programmeren?

Ik zou het graag uit besteden, tegen betaling uiteraard.
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”