onderhoud Clio V

Voor algemene Clio 5 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
FransM
beginner
Contacteer:

onderhoud Clio V

Bericht door FransM »

Hi ik ben sinds april 2024 bezitter van een Clio V (van nov 2021). Deze heeft bij levering een grote beurt incl airco gehad (niet bij een Renault dealer).
Vandaag vond de auto dat ik binnen 29 dagen onderhoud moest plegen

Volgens de Mijn Renault app is het een onderhoudsbeurt A; die zou ieder jaar moeten volgens de app en kost volgens de Renault site eur 169, met als enige handelingen vervangen interieurfilter, remcontrole, controle aandrijfassen en bijvullen vloeistoffen.
Lijkt mij tamelijk veel voor iets wat ik inschat als minder dan een uur werk en misschien twee tientjes onderdelen.

Is het uberhaupt nuttig om deze beurt te doen? Ik ben geen veelrijder.(ca 6000kmin de 10.5 maand dat ik 'm heb.

En as ik op mijn renault kijk wil ie in jan 2026 alweer een A beurt doen, dus al na 9 maanden, terwijl de B beurt voor sept 205 en daarna alweer in jun 2026 (terwijl de website zegt dat het km afhankelijk is).

Wat is er nu echt noodzakelijk? Alvast bedankt voor alle reacties!
Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: onderhoud Clio V

Bericht door Scarface450 »

Die 170 € is idd eerder een controle ipv een onderhoud. Welke motor is je Clio ? Ik laat sowieso elk jaar de olie en filter vernieuwen , ongeacht de kms. Ik rij hybride...
Ze hangen de auto aan de pc denk ik dan voor updates ?? en controleren de motor en vloeistoffen op lekken lijkt me. En bij de dealer is het natuurlijk altijd de hoofdprijs...
FransM
beginner
Contacteer:

Re: onderhoud Clio V

Bericht door FransM »

Ik heb een 999 cl 3 cilinder benzine.
TCe 90 GPF Zen als dat iets zegt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Algemeen”