motorstoring clio 1.2-16v 55kw D4F bwj 2003

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
danielvgrootel
beginner
Contacteer:

motorstoring clio 1.2-16v 55kw D4F bwj 2003

Bericht door danielvgrootel »

hoi leden van de club.

ik ben Daniël. ik heb een clio 1.2 gekocht een 8 maanden geleden en na een half jaar zonder problemen begon het motor storing lampje te branden..

ik heb al een lange tijd een motorstoring in mijn Clio, en na verschillende uren\dagen zoeken meten vervangen van verschillende onderdelen heb ik nog steeds de oplossing niet kunnen vinden.

wat ik inmiddels heb vervangen, gecontroleerd en\of gemeten

olie, oliefilter, luchtfilter, bougies, bobine, map-sensor, thermostaat inclusief temp-sensor injectors en de benzinepomp.

ik heb elke kabel van injectors, map sensor kortom alle kabels van sensors rondom het motorblok richting de stekker van de ecu aan de achterkant van het motorblok 1 voor 1 met de multimeter gecheckt op een kabelbreuk. geen enkele breuk kunnen vinden.

gasklephuis gereinigd.

carterventilatie door geblazen.

compressie gemeten en was niks mis mee.

distrubutieriem is 6000km geleden vervangen door een garage toen de Clio in het bezit was bij de vorige eigenaar

katalysator gecheckt met endoscoop camera via gat v.d. de voorste en achterste lambda sensor en de katalysator is perfect. lambda life data uitlezen met rijden kloppen de waarden gewoon en de voorverwarming van de lambda met de multimeter gecheckt is ook goed van beide sensors.

ik krijg steeds dezelfde foutcodes terug : p0105f en p0314 random misfire.

wat de clio doet; vanuit de koude start in de ochtend als ik richting snelweg ga na 1km sta ik voor de stoplicht stil om af te draaien en valt hij in storing zodra ik het
gaspedaal aanraak.
vanaf dat moment houdt de auto erg in en lijkt alsof hij op 3cil draait maar wanneer ik de bougiekabels 1voor 1 eraf trek houdt hij bij elke cilinder in..

als ik dat mijn obd2-dongel erin doe uitlees en de storing wis blijft hij inhouden... tot ik de auto effe parkeer en bijvoorbeeld even boodschappen doe of
ga tanken ect, als ik dan start is de motor nog op temperatuur maar loopt hij goed met een knipperend storingslampje die uiteindelijk blijft branden en
uit gaat.. maar wanneer ik voor de stoplicht bij mijn woonplaats kom dan schommelt hij stationair tussen de 575 en 640rmp een enkele keer blijft hij dan
gewoon lopen en kom ik thuis zonder inhouden,,

ik heb door de tijd een maniertje gevonden om de auto niet op storing te laten springen en dat is gewoon uitzetten bij het stoplicht maar een zelf
bediende start stop systeem is ook weer niet de bedoeling en onhandig maar de storing blijft dan wel weg. en zal niet zo schadelijk zijn als rijden met
een inhoudende motor

ik rijd nu al een poosje hiermee en rijden zonder je weet wanneer het afgelopen is en ik wil het graag gewoon gemaakt hebben want het is gewoon een fijn autootje..

wie heeft hetzelfde mee gemaakt en kan mij naar de oplossing brengen??

groetjes daniel
Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: motorstoring clio 1.2-16v 55kw D4F bwj 2003

Bericht door Scarface450 »

Benzine filter?
danielvgrootel
beginner
Contacteer:

Benzine filter had ik besteld als je de leiding volgt is er geen benzine filter te vinden onder de auto de leiding loopt direct vanuit de tank naar de inspuitgalerij van de injectors
Scarface450
forum starter
Contacteer:

Bericht door Scarface450 »

Hmmm, ik dacht dat die filter ongeveer onder aan de achteras zat in t midden?
Ik heb er iig ooit een besteld maar nooit meer vervangen wegens aankoop nieuwe Clio.
Was bj 2000.
danielvgrootel
beginner
Contacteer:

Nee helaas,, werkplaats data geeft ook geen duidelijkheid mbt de locatie van het benzine filter.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

In mijn Clio II uit 2003 was het brandstoffilter (al) in de benzinepomp geïntegreerd en dus niet meer apart te vervangen. Serviceinterval van de gehele unit (pomp, vlottersensor, filter) is 240.000 km.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
danielvgrootel
beginner
Contacteer:

Hoi mox.. Ik heb de complete unit al uitgewisseld met een andere, die kwam uit een exact dezelfde type Clio als de mijne. Helaas gaf dat geen enkel verschil.. na aanleiding van dat heb ik toch de losse pomp vervangen met een nieuwe, en helaas kwam de storing gewoon terug 🤒
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”