Hallo, heb nu 2 maanden een bovengenoemde auto. De 1e van dit merk.
Wanneer het wat kan zijn voor dit forum wil ik wel periodieke info verstrekken over mijn belevenissen en vooral ervaringen met deze auto.
Gezien de nieuwe aandrijving kan daar belangstelling voor zijn.
Kan nu melden dat na 2 maanden en 3600km het volgende te vertellen valt;
- auto is op slecht wegdek behoorlijk oncomfortabel maar verder valt het best mee. Wellicht heeft Renault t.o.v. bijvoorbeeld de 130tce het onderstel wat aangepast vanwege het hogere gewicht maar de 17"wielen dragen er ook aan bij.
- gezien het gedrag van de aandrijving en de daarbij in lichte mate hoorbare geluiden die hij maakt is het effe wennen.
- ik weet niet hoezeer andere dit ervaren maar in tegenstelling wat Renault publiceert in de documentatie e.d. zou de omranding van de middenconsole bekleed zijn met zacht materiaal maar de realiteit is dus keihard en daar zit ik vaak met mijn r-knie tegenaan. Laat ik oplossing voor maken.
- een Hybrid kun je nemen omdat je praktisch wil besparen op het brandstofverbruik en dat is idd zo. Met de tankbeurten reken ik zelf het verbruik uit en dat is de laatste 2 maal 1:
21,75.
zeker niet wereldschokkend voordelig maar ben benieuwd na wat meer kilometers of het nog wat verbetert.
- wanneer je redelijk wegdek treft is het comfort goed te doen. De leren stoelen zijn wat weekjes maar ook langere ritten geven geen klachten en de zit is best goed.
- de banden veroorzaken nogal wat geluid op de weg maar ik kan nogal wat auto's met elkaar vergelijken en merk je dat wel meer. Als je 100 rijdt dan denk ik af en toe dat de
achterklep openstaat.
het valt echter op omdat ook bij 100 of 120 km de auto veelvuldig elektrisch rijdt en dan hoor je gewoon niets. Ontstaat er elders geluid dan hoor je dat dan extra goed. Hij is dus
meestal erg stil. Mocht dan ook de benzinemotor mee lopen dan valt het geluid daar meestal dik van mee.
- we gaan nu meer rijden en ervaring opdoen en zoals gezegd wil ik dat in dit forum zo af en toe delen wanneer het forum dat wat vindt.
Clio 5 E-Tech Initiale Paris 2021
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Clio 5 E-Tech Initiale Paris 2021
Ben benieuwd, verwacht de mijne in November
Heb een paar weken de e- tech zen met veel opties 2021 in afwachting van een nieuwe e tech techno.
Rijdt fantastisch gemiddeld verbruik 4.3 op 100 km.
Valt op dat de rijbaan correctie soms wel en soms ook niet werkt, ben benieuwd hoe dat komt. Ik laat soms het gas wel eens even los om de transmissie tijd te geven door te schakelen.
Rijdt fantastisch gemiddeld verbruik 4.3 op 100 km.
Valt op dat de rijbaan correctie soms wel en soms ook niet werkt, ben benieuwd hoe dat komt. Ik laat soms het gas wel eens even los om de transmissie tijd te geven door te schakelen.
-
- forum starter
- Contacteer:
Komen er nog updates van de TS?
@mijn Clio hybride : ik krijg die niet onder de 5L/100 km
( = 1/20
)
Ik rij meestal op de acc en in de my sense stand.
In Sport heb ik ondervonden dat ie altijd op de benzinemotor rijdt en enkel electrisch vertrekt.
Actueel verbruik bij Sport gaat van bvb 5.5 naar 2.5 tijdens het rijden op de acc tegen 100 km/uur.
Het is dus een no-go om in de sportstand lange stukken te rijden
Wil nog wel eens bij een volgende tankbeurt de ecomodus testen...
@mijn Clio hybride : ik krijg die niet onder de 5L/100 km
( = 1/20
Ik rij meestal op de acc en in de my sense stand.
In Sport heb ik ondervonden dat ie altijd op de benzinemotor rijdt en enkel electrisch vertrekt.
Actueel verbruik bij Sport gaat van bvb 5.5 naar 2.5 tijdens het rijden op de acc tegen 100 km/uur.
Het is dus een no-go om in de sportstand lange stukken te rijden
Wil nog wel eens bij een volgende tankbeurt de ecomodus testen...