R-link kaartupdate via Tomtom mogelijk?

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
RS16
beginner
Contacteer:

R-link kaartupdate via Tomtom mogelijk?

Bericht door RS16 »

Ik heb sinds kort een Clio IV uit 2014 met een R-link navigatiesysteem (destijds een optie). Via de R-link store heb ik de systeemsoftware kunnen bijwerken naar 11.346, dat is goed gelukt.

Nu zag ik in de R-link store dat de nieuwste kaarten daar van januari 2022 zijn, Tomtom biedt nieuwere kaarten aan via een 12 maanden update-abonnement (4x) en mijn systeem zou compatibel zijn ('IG'). Die heb ik dus gekocht, maar de software (zowel Tomtom Home als Tomtom Mydrive Connect) zien mijn SD-kaart niet...
Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: R-link kaartupdate via Tomtom mogelijk?

Bericht door mox »

Volgens mij ben je afhankelijk van wat er door Renault zelf wordt aangeboden. Om gelazer bij online upgrades te vermijden adviseert mijn dealer bovendien om een fysieke SD-kaart te kopen. Iets online kopen via de Rlinkstore is helaas vragen om problemen. Ik probeerde laatst na tijden weer eens in te loggen op nl.rlinkstore.nl en mijn account bestaat niet meer. Misschien zijn ze wel gehackt en hebben ze uit voorzorg accounts verwijderd.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RS16
beginner
Contacteer:

Re: R-link kaartupdate via Tomtom mogelijk?

Bericht door RS16 »

Dankjewel, ik ga even kijken of ik een refund aan kan vragen en zal eens bij de dealer informeren.
Jammer dat 't allemaal zo moet en dat die R-Link store zo bagger is in de praktijk...
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”