In 2016 heb ik mijn Clio I automaat al rokend naar de sloop gebracht. Een wonder dat ik het gehaald heb want de koppakking lag er volledig uit. Het had ook geen 5 kilometer verder moeten zijn. Altijd van een oud vrouwtje geweest dus € 125,- contant afgetikt.
Sinds november dit jaar in bezit van een Clio IV 0,9 TCE kleur bruin 2013. Op de teller staat 138.000 en ik ben er zeer blij mee. Komende maanden besteden aan wat up-dates. Zo zijn we al koffie wezen drinken bij Unlimited Tuning in Goes en is de Chiptuning al uitgevoerd. K&N luchtfilter staat in back-order. Komende week gaat ze naar het schade bedrijf. De vorige eigenaar is met een kruiwagen langs de achterbumper geschampt en daar zitten wat lelijke krassen die de boel ontsieren. Vooral als ie in de zon staat. Als dit is opgelost gaat ze naar een professioneel cleaning bedrijf. Ik heb hm netjes gestofzuigd over genomen maar 9 jaar krasstraat heeft wel wat sporen achtergelaten. Na een polijstbeurt staat ze er weer glimmend bij zo verwacht ik. Dan nog even een trekhaak eronder en ons sleurhutje kan ook veilig mee op pad.
Het enige waar ik nog mee in mijn buik zit is het Media Nav, systeem. Vorige eigenaar, die de Clio altijd door de Renault dealer heeft laten onderhouden had geen up-dates op het Nav. systeem gezet. Zo reed ik dus volgens het systeem regelmatig door een weiland en begon de boel te piepen bij flitspalen die er al 10 jaar niet meer staan. Netjes via Toolbox up-date kaarten en POI's aangekocht. Met de kaarten ging het goed, bij de POI's liep de boel vast. En doet nu dus niets meer. "File corruption detected, Navigation stops" is het enige dat nog in beeld komt. Ook recovery helpt niets. De kwestie ligt bij Renault NL want Autobedrijf Kievit hier in Zierikzee is van een onfatsoen die niet de beschrijven is. Die gun ik dus geen enkele cent omzet.
De vraag is eenvoudig, fix het! Zo niet dan graag het geld terug van de aangekochte up-dates en als de Media Nav. niet meer te redden is dan graag uit service overweging een passend aanbod om het Media Nav. systeem te laten vervangen door een systeem dat wel werkt.
Kortom, we zijn er mee bezig en wordt vervolgd. Als iemand nog tips heeft altijd welkom maar ik heb hier al behoorlijk het forum doorgeploegd dus ben denk ik redelijk op de hoogte.
Paulusssttt de Herintreder
-
- beginner
- Contacteer:
Paulusssttt de Herintreder
Ik heb over alles een mening, meestal meerdere.
Re: Paulusssttt de Herintreder
Wat vervelend...
Zo te lezen heb je er al meerdere leuke dingen mee gedaan, tof!
Je kan altijd opzoek naar een MediaNav Evo 2, dan kan je DAB+ hebben en Android Auto/Apple Carplay en als je wilt, redelijk nieuwe kaarten voor de originele navi.
Zo te lezen heb je er al meerdere leuke dingen mee gedaan, tof!
Je kan altijd opzoek naar een MediaNav Evo 2, dan kan je DAB+ hebben en Android Auto/Apple Carplay en als je wilt, redelijk nieuwe kaarten voor de originele navi.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024