Hoe lang gaat de ketting in de 0.9 tce ongeveer mee?
Er staat nu bijna 100000km op de teller maar ik hoor soms een soort ratel van voor komen. Niet altijd en het maakt niet uit of die warm of koud is.
Ketting vervangen?
Ketting vervangen?
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Re: Ketting vervangen?
Altijd weer de kettingen…. Die (zogenaamd) onderhoudsvrij zijn…
Mijn laatste 5 auto’s hebben allemaal een ketting gehad. Van mijn BMW 320i had ik mijn ketting preventief laten vervangen bij 300.000, omdat de motor toen toch los ging vanwege grote problemen. En van mijn vorige auto, een VW Golf uit 2009, dacht ik ook een ‘ratel’ te horen, maar dan alleen bij geopende motorkap. Dit was niet de ketting, maar de injectoren die je dus (alleen) hoort bij geopende motorkap. De andere auto’s geen issues gehad.
Als je een ratel hoort of denkt te horen, mijn advies, ga er even mee langs bij een garage.
Mijn laatste 5 auto’s hebben allemaal een ketting gehad. Van mijn BMW 320i had ik mijn ketting preventief laten vervangen bij 300.000, omdat de motor toen toch los ging vanwege grote problemen. En van mijn vorige auto, een VW Golf uit 2009, dacht ik ook een ‘ratel’ te horen, maar dan alleen bij geopende motorkap. Dit was niet de ketting, maar de injectoren die je dus (alleen) hoort bij geopende motorkap. De andere auto’s geen issues gehad.
Als je een ratel hoort of denkt te horen, mijn advies, ga er even mee langs bij een garage.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013