Lak achterspoiler

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
GrietjeL
beginner
Contacteer:

Lak achterspoiler

Bericht door GrietjeL »

Ben sinds kort eigenaar van een rode Clio 4 uit 2013; heel blij mee.

Bij aankoop vertelde de garagehouder, dat de achterspoiler krasjes had. Jammer, maar geen onoverkomelijk iets.
Nu net voor de eerste keer door de wasstraat gereden en... m’n hele spoiler dof en vol witte vlekjes... :worship:

Nu dus aan het polijsten/cleaneren, maar vroeg me af of dit een typische Clio kwaal is. Kan het niet zo snel vinden, vandaar maar even de vraag hier.

Kijk uit naar jullie reacties. :thanks:
Mees120
forum member
Contacteer:

Re: Lak achterspoiler

Bericht door Mees120 »

Gefeliciteerd met de auto!

Zelf heb ik er geen last van, een zwarte Clio uit 2014. Misschien dat het een kleur dingetje is of misschien heeft de garage het proberen goedkoop en makkelijk weer mooi te maken?

wel dat bij de 2 zwarte sierstukjes die van de spoiler naar beneden lopen over de achteruit, dat daar de lak daar op c stijl bij die sierstukken een beetje dof aan het worden is.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Donovan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Donovan »

Ik heb hetzelfde gehad.
Afbeelding

Ik heb de spoiler vervangen voor een model uit 2015. Helaas was dat een hele andere kleur rood. Heb vervolgens mijn hele dak en spoiler zwart laten wrappen... Toen had ik er geen last meer van haha
Laatst gewijzigd door Donovan op 10 mei 2021 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Als ik in het forum zoek op "Rouge Flamme" dan lijkt het erop dat dat type rood een uitzonderlijk lastige kleur is om te (re)produceren. Misschien zijn die vlekken daar indirect ook een gevolg van?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
MrYesterday
beginner
Contacteer:

Bericht door MrYesterday »

Rouge flame is denk ik de lastigste kleur van renault. Iedere auto in deze kleur wijkt net iets af door de verhouding van het mengen van de kleur. Dit is ook de reden dat alle onderdelen van 1 auto met dezelfde batch gespoten wordt. Daarbij komt nog eens dat iedere kleur in de loop van de jaren op zijn eigen manier verkleurt.

Spuiten is mogelijk alleen is het dan geen optie om alleen de spoiler te laten spuiten. Om te voorkomen dat je kleurverschil ziet moet de lak uitgewaaierd worden over de aangrenzende bodyparts met dezelfde kleur. Dit maakt een paintjob meteen dubbel zo duur.

Mijn achterbumper en tankdop is door de vorige eigenaar helaas ook laten spuiten zonder de lak op de aangrenzende delen van de auto mee te spuiten. Als de zon er op staat en je gaat er op letten zie je ook echt kleurverschil dit is wel jammer. Mocht je je hier niet aan storen dan verwacht ik dat het spuiten zonder demontage en montage tussen de rond de 200 euro zal liggen aangezien het een dure lak is. wrappen van dak en spoiler zal tussen de 2 a 300 euro zitten verwacht ik maar dit kan je beter aan donovan vragen.
:driving:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”