Nieuwe bestuurdersstoel Clio MK3 2006

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Hamertjetik
beginner
Contacteer:

Nieuwe bestuurdersstoel Clio MK3 2006

Bericht door Hamertjetik »

Hallo allemaal,

Ben nu al een tijdje in het bezit van een Clio mk3, 1.6 16v Initiale uit 2006, ben zelf ongeveer 1,89 lang en merk dat ik regelmatig last krijg van de huidige zitting.

Ik mis vooral support onder mijn bovenbenen waardoor ik tijdens het rijden mijn benen vaak gespannen moet houden met alle gevolgen van dien.

Op marktplaats b.v. deze stoel gevonden (Renault Clio Mk3 III 197 RS MK3 Passenger Side Front Seat): Afbeelding

Mijn vraag is of deze 1 op 1 uitgewisseld kan worden, of moet heel het stoel onderstel ook vervangen worden met extra aanpassingen?

Als dit niet 1 op 1 uit te wisselen kan worden, hebben jullie eventueel een andere tip om wat meer support voor mijn bovenbenen te krijgen?

Zou ik eventueel een degelijke extensie aan kunnen brengen op de huidige stoel?

Helaas is het stuur bij mijn Clio niet telescopisch waardoor ik zowiezo wat dichterbij het stuur moet zitten dan gewenst, als ik het stuur wat meer naar me toe had kunnen krijgen dan kon ik zowiezo mijn benen wat beter kwijt waardoor ik minder klachten zou hebben.

Groeten!
tvr
beginner
Contacteer:

Re: Nieuwe bestuurdersstoel Clio MK3 2006

Bericht door tvr »

De clio kent in basis 4 luxe varianten, sommige opties ook op speciale uitvoeringen of als optie leverbaar.
- 1 basis, achterbank niet in delen neerklapbaar, basisuitvoering.
- 2 (+1,+)achterbank in delen neerklapbaar.
- 3 (+1,2, +)extra geluid-isolatie, stuur ook axiaal verstelbaar. electrisch verwarmde en verstelbare spiegels.
- 4 (+1,2,3, +) electrische ramen achter?

Ik weet niet vanaf welke luxe versie hoogteverstelling standaard is, mijn auto heeft luxeversie 3 en hoogteverstelling. en het stuur heb ik axiaal iets naar mij toe gehaald, met mijn lengte 1,74 dus al handig, terwijl ik wel een vrij actieve rechtop zit heb. (geen lighouding).

Betreffende jouw stoel, let even op de rugleuning verstelling die zit normaal in het midden van de auto, wel erg weinig ruimte tussen deur en stoel voor verstellen.
bij een 3 deurs de hendel voor opklappen aan buitenkant.
De bijrijdersstoel heeft vrijwel nooit hoogteverstelling, de rails met daarop de gordel moet sowieso omgezet worden, dus je zal je originele rails moeten houden.
Ik weet niet of de stoel symmetrisch is, maw alleen uitwisselen onderstel.

in het werkplaatshandboek "Front Seat Frames and Mechanisms 75A" staat dit ook niet duidelijk, maar dit zijn 47(!) pagina's in deel 7, (ca 4MB groot).
1995 TwingoI,fase1
2005 Clio2,fase3, 1.416v, Authentic +airco,cruise

2010 Clio3,fase2, 1.2TCE 20th anniversary edition +navi,keycard
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Interieur (vraag & antwoord)”