Beste Leden,
Gistermiddag, nadat ik door de wasstraat was gereden en de auto helemaal gestofzuigd had. Weigerde de Clio om te starten. Sleutel erin, op de startknop gedrukt, hij sloeg 2 keer over en hij kapte ermee. Dashboard begon te tikken. Dan weet je het wel, een lege accu. Dat vond ik heel apart want er is afgelopen jaar een nieuwe in gezet. Startkabels heb ik om een of andere rede niet in de auto liggen (wel besteld nu!) dus daar stond ik, niemand daar had ook startkabels…
M’n vader kwam me na een half uur helpen en hij had de 2e sleutel meegenomen. En natuurlijk wonder boven wonder, hij start. Eenmaal thuis toch nog geprobeerd om hem met de andere sleutel te starten en die deed het opeens wel weer. Heel apart.
Nu merkte ik de laatste 2 a 3 dagen al op dat hij met starten net ff iets meer moeite moest doen, nu is het ook koud dus ik dacht dat dat daar mee te maken had.
Nu heb ik vandaag in beide sleutels 2 nieuwe 2032 batterijtjes gedaan en ik heb nergens last van, ook niet na een hele nacht.
Lag het in dit geval aan de sleutel of is er hier een onderliggend probleem. Aangezien die wel de sleutel herkende en het contact gewoon aan ging denk ik dat het niet aan de sleutel kan liggen. Maar ik ben het omgekeerde van een deskundige dus ik ben benieuwd wat jullie hier over denken.
Alvast bedankt!
Clio weigert om te starten.
Clio weigert om te starten.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Re: Clio weigert om te starten.
Bij een (bijna) lege batterij in je sleutel krijg je een melding op het display, dus dat gebeurt nooit onverwacht. Zelf zit ik meer te denken aan een slecht massacontact of een anderszins gebrekkige stroomvoorziening. Denk ook eens aan het bekende euvel van de verroeste achterbakschakelaar, waardoor de accu snel ongemerkt leeggetrokken kan worden. Grote "spookverbruikers" in de diverse circuits kan je opsporen door de bijbehorende zekering te verwijderen en deze te vervangen door een (multi)meter in stroommetings-stand.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bedankt Mox,
Dan gaan we maar eens aan de slag met een multimeter.
Als het de achterbakschakelaar is, is het dan een kwestie van hem simpelweg te vervangen zoals dit filmpje?
Vriendelijk bedankt!
Dan gaan we maar eens aan de slag met een multimeter.
Als het de achterbakschakelaar is, is het dan een kwestie van hem simpelweg te vervangen zoals dit filmpje?
Vriendelijk bedankt!
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
Het was dus wel de accu. De garage heeft gok ik een keer een accu erin gezet die ze nog hadden liggen uit juni 2016 terwijl die er bij mij in februari 2020 in is gezet.
Ik heb nu voor €162,50 een nieuwe bij een bedrijf dat alleen maar accu's verkoopt en de Clio doet het weer als een zonnetje!
Bedankt @mox voor de suggesties ! Ik had nog alle zekeringen doorgemeten en daar had ik niks dat weg lekte.
Ik heb nu voor €162,50 een nieuwe bij een bedrijf dat alleen maar accu's verkoopt en de Clio doet het weer als een zonnetje!
Bedankt @mox voor de suggesties ! Ik had nog alle zekeringen doorgemeten en daar had ik niks dat weg lekte.
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeot 508SW PSE 2024
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht