Onderhoudsintervallen

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
mox
Beheerteam
Contacteer:

Onderhoudsintervallen

Bericht door mox »

Mijn Clio is inmiddels 3 jaar oud en ik heb 40k op de teller. Omdat de fabrieksgarantie verstreken is ga ik het onderhoud weer zelf doen.

Volgens mij ben ik 2 keer braaf bij de dealer geweest voor regulier onderhoud. Ik moet het nakijken, maar uit mijn hoofd zijn bij 15k de vloeistoffen bijgevuld en is alleen een pollenfilter vervangen. Bij de 30k is de olie ververst. Vorige week heb ik het lucht- en pollenfilter gedaan. Met de olie wacht ik tot de zomer. Die is dan 20k oud, schat ik.

Wie kan mij helpen aan een overzichtje van het soort standaardbeurten dat Renault hanteert? Ze heten A, B en C geloof ik. Op welk moment doen ze die en wat zit erin? Welke intervallen houdt de dealer aan voor:
  • vloeistoffen bijvullen
  • luchtfilter
  • pollenfilter
  • oliefilter + olie verversen
  • bougies
  • multiriem + spanner
  • distributieketting
  • brandstofpomp en/of -filter
Vergeet ik nog iets in dit lijstje? Al het andere (banden, accu, remmerij, schokbrekers, veerpootlagers, fuseekogels, wiellagers etc.) indien versleten of anderszins verrot, lijkt mij.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Kursat25
beginner
Contacteer:

Re: Onderhoudsintervallen

Bericht door Kursat25 »

Ikzelf hanteer dit:

Elke 15.000 olie/oliefilter
Elke 30.000 Luchtfilter/Pollenfilter/Bougies
Kortere intervallen dan wat Renault zelf hanteert, maar dan weet je altijd dat het goed zit.
Zaken als een multiriem of een distrubitieketting wanneer je zichtbaar of hoorbaar versleten zijn. En wat betreft het brandstoffilter ik heb geen flauw idee waar het zit bij m’n 0.9 Tce en ik denk ook niet dat het nodig is om die te veranderen als er alleen in Nederland word gereden.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Onderhoudsintervallen

Bericht door mox »

Ik weet dat in mijn vorige Clio het brandstoffilter in de benzinepomp geintergreerd zat en dat ze die volledig vervangen bij 240k. In de Clio 4 zit het filterelement ook in de pomp, maar dit schijnt apart te vervangen te zijn.

Bougies deed de dealer bij de Clio 2 om de 60k, dus ik denk dat dit voor de Clio 4 ook geldt.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”