Hoi Clio rijders!
Sinds een week heb ik problemen met mijn ruitenwissers aan de voorzijde.
De wissers gaan niet helemaal terug naar de nulstand maar blijven ergens halverwege hangen. Wanneer ik de wissers weer inschakel dan gaan ze wel eerst weer terug naar de nulstand maar na één cyclus blijven ze weer halverwege hangen. Ik heb een GIFje toegevoegd die het wat duidelijker maakt.
Het motortje blijft z'n best doen om terug te gaan naar de nulstand op het moment dat de wissers blijven hangen. Wanneer ik de ruitenwissers continue inschakel (stand 2 en 3) dan is er niets aan de hand.
<iframe src='' frameborder='0' scrolling='no' allowfullscreen width='512' height='324'></iframe>
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Ik hoor graag suggesties wat ik kan onderzoeken!
Groeten,
Richard
Probleem met ruitenwissers voorzijde
- ClioRichard
- beginner
- Contacteer:
Probleem met ruitenwissers voorzijde
Clio IV 1.5 dCi 90 Dynamique (2014)
Re: Probleem met ruitenwissers voorzijde
Lijkt mij een gare wissermotor. Heeft misschien onder water gestaan vanwege een verstopte afvoer onder de parafan. Nu ik je posting verder lees zie ik dat hij het op hoge(re) snelheid gewoon werkt. Dat zou erop kunnen duiden dat 1 van de koolborstels van de motor slecht is. De verschillende wissersnelheden worden bepaald door de 12V accuspanning op verschillende koolborstels te zetten.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- ClioRichard
- beginner
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie!
Sinds vandaag zit er ook niet veel pit meer in de overige standen. Ik denk dat ik maar eens kennis ga maken met de onderdelenlijn.
Sinds vandaag zit er ook niet veel pit meer in de overige standen. Ik denk dat ik maar eens kennis ga maken met de onderdelenlijn.
- ClioRichard
- beginner
- Contacteer:
Ik heb me eens verder ingelezen in ruitenwissers en het mechanisme losgehaald. Omdat het ging regenen alles snel weer in elkaar gezet. Alles loopt nu een stuk soepeler en weer op juiste snelheden. Alleen de nulstand staat nog niet goed ingesteld. Zou ik de as die aan de motor zit nog kunnen loshalen en in een andere hoek kunnen monteren? Zodat de motor stopt in bij de juiste stand? Onderstaand nog een filmpje van het mechanisme:
Ik zal de panelen overigens eens wat vaker loshalen. Wat een troep zit daar onder.
<iframe src='' frameborder='0' scrolling='no' allowfullscreen width='640' height='405'></iframe>
Ik zal de panelen overigens eens wat vaker loshalen. Wat een troep zit daar onder.
<iframe src='' frameborder='0' scrolling='no' allowfullscreen width='640' height='405'></iframe>
Ziet er eigenlijk een stuk ingewikkelder uit dan ik zou denken. Is dit echt zoveel goedkoper om te produceren dan gewoon 2 motortjes te gebruiken?
Ik ga het ook wel eens een keer loshalen ben wel benieuwd wat voor composthoop ik vind.
Ik ga het ook wel eens een keer loshalen ben wel benieuwd wat voor composthoop ik vind.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024