Led achterlichten monteren mogelijk?

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
PaultjeeeV
forum starter
Contacteer:

Re: Led achterlichten monteren mogelijk?

Bericht door PaultjeeeV »

Stoine schreef: 24 dec 2018 23:56 Het is nog makkelijker om dit te activeren in DDT4ALL. Zo hoef je geen kabels te trekken en het is makkelijk weer uit te zetten. Mits je weet wat je doet natuurlijk.
Kan er dan ingesteld worden dat alleen de achterlichten aan zijn of zijn je dim lampen voor dan ook altijd aan?

Ik heb al even gegoogled maar is niet makkelijk zo te lezen. Ik ben wel van plan die led achterlichten te nemen. Met de DDT4ALL optie. Maar dan moet ik wel een goede handleiding vinden of iemand die dit kan programmeren.
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

In principe is het mogelijk de achterlichten als DRL te laten fungeren (zonder de dimlichten te schakelen). Het is wel afhankelijk van de module die aanwezig is in jouw auto. Voor de zekerheid zou ik eens kijken welke modules beschikbaar zijn in jouw clio met DDT4ALL.

In deze post vind je een handige link naar een beschrijving c.q. handleiding van DDT4ALL en de benodigde OBD2-interface.
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

@peter85: zou het aanzetten van DRL op de achterlichten ook alleen maar werken op EMM's met SW14 of hoger? Ik heb nog nergens gelezen dat het iemand niet gelukt was.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
peter85
forum starter
Contacteer:

Bericht door peter85 »

@mox, ik heb eigenlijk geen idee... Wat ik me wel kon herinneren is dat er meerdere versies van de EMM module zijn en dat deze niet allemaal dezelfde parameters hebben. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of de parameter die ik heb gebruikt aanwezig is bij de TS. Wat ik kan opmaken uit eerdere berichten van de TS is dat zijn Clio van 2013 is. Jouw opmerking over SW14 of hoger zou misschien ook hier wel eens van belang kunnen zijn. Het gaat immers over dezelfde (EMM) module...
2017 Clio Estate TCe 120 Intens Noir Etoile
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

In mijn Clio van 2013 heb ik die optie helaas niet in de EMM.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Dan vrees ik dat dit ook geldt voor de TS :(

Als ik de EMM's in de library van ddt4all bekijk dan heeft zelfs SW14 nog niet die optie "Nbx_rear_tail_with_DRL_CF". Pas in EMM SW15_1 vind ik 'm voor het eerst.
In ieder geval is dit duidelijker dan allerlei opties die wél aanwezig (en dus inschakelbaar) lijken te zijn, maar niet blijken te werken. Of erger nog, de EMM onbruikbaar maken waardoor de dealer nodig is...
Theedooz
beginner
Contacteer:

Bericht door Theedooz »

Kan iemand de juiste bestelnummers van de 4 onderdelen van de originele led achterlichten vermelden?
Zijn dit:
265504307R
265508029R
265551311R
265554998R
Clio 4 RS
Megane 3 GT
R19 RSI cabrio
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Lijkt te kloppen, als ik Google moet geloven. Mocht je ze (voor de hoofdprijs...) bij de dealer gaan bestellen dan kan die het misschien voor je verifiëren. Hier durft niemand met zekerheid een uitspraak te doen denk ik.
dutchkliko
forum starter
Contacteer:

Bericht door dutchkliko »

Deze nummers kloppen inderdaad.
Mocht je ze voor leukere prijs willen met mogelijk(indien ze nog hebben) de verloopstekker voor de buitenkant.
Dan kun je bij. W&m Autoschade in Bergschenhoek terecht(even bellen)

Verloopstekker zou desnoods nog via Martin David ( Facebook clio 4 UK page) of zelf maken. Deze instructies staan daar ook op namelijk

Voor installatie heb je dus 2 verloopstekker nodig voor de buitenste 2 lampen.
(bij deze 2 lampen moet je ook 1 van de plastic pinnen/steunen loshalen/ wegknippen)
Bij de andere moet je het soort kneedgum wat er overgebleven is. Wegpeuteren.(in de auto zelf)

Dan moet je voor de middelste lampen 1 a 2 kabels trekken naar je interieur. Aan de linker kant van de achterbak zit de hoofddraad ( 2x blauwe kabel) die kan je aftappen voor de led lampen in de achterklep zelf.

Ondertussen heb ik er al een aantal gemonteerd. Het is vrij eenvoudig.

Achterklep van ph2 lijkt wel anders. De lampunits vallen namelijk een beetje naar binnen( heeeeeel minimaal. Zie je zo goed als niet)
Theedooz
beginner
Contacteer:

Bericht door Theedooz »

Thanks mannen! Ik ga me verder oriënteren!
Clio 4 RS
Megane 3 GT
R19 RSI cabrio
Theedooz
beginner
Contacteer:

Bericht door Theedooz »

Ik ben weer wat verder en het viel me op dat bij rechtsgestuurde Clio’s het mistlicht aan de andere kant zit. Iemand al eens zo’n lichtdeel met een rode (led)lamp geplaatst zodat de achterlichten symmetrisch zijn?
Ik weet dat dit o.a. bij de eerste Audi TT’s ook gedaan wordt.
Clio 4 RS
Megane 3 GT
R19 RSI cabrio
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”