Kan ik ergens vinden hoeveel km ik nog kan rijden?

Voor algemene Clio 5 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Ruudonline
beginner
Contacteer:

Kan ik ergens vinden hoeveel km ik nog kan rijden?

Bericht door Ruudonline »

Hoi iedereen,

Sinds vorige week mijn nieuwe clio 5 in ontvangst mogen nemen op LPG. Ik was een van de eerste die de lpg versie had besteld en het gaat hier om de Intens uitvoering aan gezien de andere uitvoeringen niet beschikbaar waren op LPG. Ik wilde eerst de blauwe kleur maar op LPG was alleen rouge flamme beschikbaar ook een beetje raar. Hij rijd top alleen heb ik nu helaas geen auto in parkeren en ik kan nergens op de displays aflezen hoeveel km ik nog kan rijden. Heb het hele boekje door gelezen. Bij mijn vorige auto kon ik precies zien hoevbeel ik nog op lpg en benzine kan rijden en hoeveel ik verbruik en meer info. Iemand enig idee hoe ik dit kan zien bij de nieuwe Renault Clio?
jermaiiin
beginner
Contacteer:

Re: Kan ik ergens vinden hoeveel km ik nog kan rijden?

Bericht door jermaiiin »

Dit kan helaas niet op de LPG versie, staat het volgende over in de prijslijst: 100 Bi-Fuel is de functionaliteit van de boordcomputer beperkt. De dagteller en verbruiksmeter zijn niet beschikbaar.
MaHeDu
beginner
Contacteer:

Bericht door MaHeDu »

Gisteren onze Renault Clio V Bifuel opgehaald. Inmiddels is er een update van de diverse functionaliteiten van de boordcomputer. Ik moet nog even uitvogelen wat allemaal maar de dealer kan dit sinds eind juli voor je updaten.
Vr. Gr.
Marcel

-----

Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
Andre62
beginner
Contacteer:

Bericht door Andre62 »

Ruudonline schreef: 22 mar 2020 20:35 Hoi iedereen,

Sinds vorige week mijn nieuwe clio 5 in ontvangst mogen nemen op LPG. Ik was een van de eerste die de lpg versie had besteld en het gaat hier om de Intens uitvoering aan gezien de andere uitvoeringen niet beschikbaar waren op LPG. Ik wilde eerst de blauwe kleur maar op LPG was alleen rouge flamme beschikbaar ook een beetje raar. Hij rijd top alleen heb ik nu helaas geen auto in parkeren en ik kan nergens op de displays aflezen hoeveel km ik nog kan rijden. Heb het hele boekje door gelezen. Bij mijn vorige auto kon ik precies zien hoevbeel ik nog op lpg en benzine kan rijden en hoeveel ik verbruik en meer info. Iemand enig idee hoe ik dit kan zien bij de nieuwe Renault Clio?
Bij mijn Bi-fuel kan ik het links naast het dashboard met 4 groene lampjes (vol) tot 1 of geen groen lampje, zo kan je ongeveer bekijken wanneer je moet tanken
Remco
beginner
Contacteer:

Bericht door Remco »

Deze gasmeter heeft elke bi-fuel Clio. Echter is topicstarter op zoek naar de uitgebreide / geupdate versie van de boordcomputer. Dan kan je ook middels je dagteller zien hoeveel km er afgelegd zijn op LPG en hoeveel km er nog afgelegd kunnen worden op LPG.

DIt was in de eerste uitleveringen niet het geval. Echter is de boordcomputer nu door de dealer te updaten met nieuwe software die bovenstaand wel mogelijk maakt.
Aditi-009
beginner
Contacteer:

Bericht door Aditi-009 »

Dank jullie wel voor de tips omtrent het updaten van de verbruiksmeter en dagteller aanduiding. Ik heb voor de 25ste juni een afspraak gepland bij de Renault garage in Venlo om de boordcomputer te laten updaten."Ben benieuwd" of ze dit gaat lukken? Inmiddels heeft de Clio 5 een update bij de Renault dealer in Venlo gehad. Perfect!!
HanSli
beginner
Contacteer:

Bericht door HanSli »

Ik ben heel nieuwsgierig of er echt een software update is van de dagteller en actieradius functie van de boordcomputer bij de 2020 bifuel modellen ...
Tot maart dit jaar had ik een bifuel Clio V Zen dec/2020 die deze functies idd had. Nu rij ik een bifuel Captur II Intense sep/2020 die ze niet heeft. De dealer (Terwolde) heeft een reset gedaan, geen resultaat. De importeur verwijst naar de dealer en zegt eigenlijk dat als de dealer het niet weet zij het ook niet weten.
Omdat ik het wel had in mijn 2020 Clio , heb ik er niet op gelet bij de Captur, maar het is een vervelend manco aan de auto.
Remco: jij stelt dat er een update is, zou je mij daar meer over kunnen vertellen? Of welke dealer dit wel voor elkaar kan krijgen ?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Algemeen”