Anderhalf jaar hebben we nu onze Clio, en we zijn verliefd. Rijdt fijn en ook een rit van 1200 kilometer is goed te doen.
Toch is er een gebrek waar ik me meer en meer zorgen om maak:
- bij het schakelen van 2 naar 3 schiet de pook soms gewoon los, hierbij is een harde klik te horen waarna de 3/4/5 normaal te bereiken zijn;
- af en toe een weigering bij het schakelen van 1 naar 2, hier lijkt het alsof de bak vastgelijmd zit;
- de achteruit is pas na vele malen wrikken en duwen te bereiken, vaak is het piepje van de sensoren wel te horen maar staat de wagen nog in vrij of is de versnelling niet geslecteerd.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? De garage heeft gezegd dat er niets aan de hand is terwijl het geheel van bak en koppeling bij mij niet overkomt als het onderdeel waar ik het meeste vertrouwen in heb.
Roeren in een bak met tennisballen
Roeren in een bak met tennisballen
2015 Clio 1.5 DCi 90 Night & Day
-
- forum starter
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 13 jun 2018 09:24
- Contacteer:
Re: Roeren in een bak met tennisballen
Niet meegemaakt bij de clio (heb een automaat) maar wel bij passat en a3. Beide waren koppeling cylinder die lekte.
Ik weet nog niet hoe het bij de clio zit maar vag groep autos hebben er twee, bestaande uit hoofd koppelings cylinder en hulp koppelings cylinder. In dat geval is het verstandig om beide te vervangen omdat ze meestal kort achter elkaar scheuren of lekken.
Je hebt grote kans dat garages complete koppelingsset willen veranderen maar laat eerst naar die cylinders kijken of die lekken.
Ik had last bij schakelen, het ging moeilijk bij schakelen.
Uiteindelijk kreeg ik na een snelweg rit de versnelling niet uit zijn 5. Met veel kracht en geweld kreeg ik het uiteindelijk wel er uit en ging direct naar garage om ze beide te vervangen.
Het zijn relatief goedkope onderdelen, in ieder geval veel goedkoper dan koppelingsset.
Veel succes.
Ik weet nog niet hoe het bij de clio zit maar vag groep autos hebben er twee, bestaande uit hoofd koppelings cylinder en hulp koppelings cylinder. In dat geval is het verstandig om beide te vervangen omdat ze meestal kort achter elkaar scheuren of lekken.
Je hebt grote kans dat garages complete koppelingsset willen veranderen maar laat eerst naar die cylinders kijken of die lekken.
Ik had last bij schakelen, het ging moeilijk bij schakelen.
Uiteindelijk kreeg ik na een snelweg rit de versnelling niet uit zijn 5. Met veel kracht en geweld kreeg ik het uiteindelijk wel er uit en ging direct naar garage om ze beide te vervangen.
Het zijn relatief goedkope onderdelen, in ieder geval veel goedkoper dan koppelingsset.
Veel succes.
Re: Roeren in een bak met tennisballen
Versnellingsbakken bij de 0.9 hebben dat vaker. Vaak is bakolie verversen, eventueel flushen, voldoende om het op te lossen