Nieuwe motor clio GT

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
twingo
beginner
Contacteer:

Nieuwe motor clio GT

Bericht door twingo »

Al vanaf dag 1 had ik het idee dat de motor niet spoorde. Verbruik 1 op 10-12 was haalbaar zonder airco aan en niet te gek veel gas geven. Top snelheid nooit in de buurt geweest zelf niet na chip tuning. Diverse malen naar garage geweest en men kon nooit iets vinden. Bij 26.000 km ging het olie verbruik van 0 naar 1-1,5 liter per 1000 km en was ik er klaar mee. Na heel veel aandringen bij garage en klacht indienen bij importeur is er door een chef monteur die nog wel eens compressie veren en olie schraap veren in het echt gezien heeft naar gekeken en na veel testen motor spoelen, lek testen etc kwam hij tot de conclusie dat de motor niet ok was en toen nog 2 weken duwen en trekken eindelijk het ok van importeur om de motor te vervangen. Ik had extra garantie bij aankoop mee laten nemen hele zaak was voor mij bijna gratis.

Wat een verschil eindelijk is het een plezier om in de auto te rijden motor is veel stiller auto is veel aangenamer te rijden en 1 op 15 is nu makkelijk te halen.
Hulde voor deze chef monteur van voor het OBD tijdperk zonder zijn support was de importeur nooit omgegaan.

Mijn vertrouwen in een Clio is weer op niveau en heb meteen maar een Clio 5 RS-line besteld.
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Nieuwe motor clio GT

Bericht door jeroen33 »

Dus nu heb je eindelijk een fijne auto die als nieuw aanvoelt en heb je hem meteen ingeruild?
Bijzondere beslissing
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”