Sinds enige tijd “ hikt” mijn Clio met 1.2 Tce motor( hij houdt af en toe even in).. Dit gebeurt tussen 1400 en 1800 toeren. Krijg geen foutmelding of mototmanagment lampje te zien. Dealer heeft de auto uitgelezen, zou af en toe een ontsteking missen. Bougiekabels zijn vervangen ( module). Daarna, thans volgens de computer, zou er af en toe een verbranding missen, wellicht veroorzaakt door een vervuilde of defecte injector. Reiniger in de tank gedaan, maar tot nu toe amper resultaat.
Vraag, kan een injector af en toe stuk zijn, of is het toch vervuiling? Laat ik alleen de desbetreffende vervangen of alle vier?
Heb met de reiniger geen lange afstanden kunnen rijden helaas, maar ga binnenkort naar Amsterdam, zal ik nog een keer reineger in doen, de motor wordt dan wel lekker warm, maar ben ook wel een beetje huiverig dat het helemaal stuk gaat en ik motorschade krijg. Wat mag zoiets kosten bij de dealer? Alleen het vervangen van de bougiekabelmodule vondt ik al erg prijzig (€200), dit zou een gemodificeerde zijn, maar heeft niet geholpen dus was het misschien helemaal niet nodig geweest? Hoewel het volgens de computer daar aan zou liggen. Auto heeft nu zo’n 95000 km zijn best gedaan, maar wel heel veel korte ritjes en is altijd dealer onderhouden.
Injector vervangen?
-
- beginner
- Contacteer:
- toy_soldier
- beginner
- Contacteer:
Re: Injector vervangen?
Wat is de storing die je krijgt, gemiste verbranding of hapering?
Bij hapering kan het een injector zijn. Ik zou dan de injector wisselen met een andere cilinder. Verplaatst de storing, dan is de injector niet goed. Blijft de storing op dezelfde cilinder, dan moet je verder zoeken.
Ik neem aan dat de bougies ook vervangen zijn?
Bij hapering kan het een injector zijn. Ik zou dan de injector wisselen met een andere cilinder. Verplaatst de storing, dan is de injector niet goed. Blijft de storing op dezelfde cilinder, dan moet je verder zoeken.
Ik neem aan dat de bougies ook vervangen zijn?